Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag maar ik stel hem toch. Binnen mijn bedrijf zijn we aan het testen met een Dell Wyse 5070 Thinclient met Windows 10 IoT. Vanaf de management-server Wyse Management Suite kunnen we policies toepassen en de Thinclient precies zo inrichten als we willen. Ons doel is om de Thinclient in Kiosk-modus te zetten zodat er op het bureaublad alleen een RDP-snelkoppeling verschijnt waar gebruikers de AD-credentials kunnen invullen.
Er is alleen 1 uitzondering op deze werkwijze. De verbinding kan alleen worden opgezet wanneer de gebruiker domein\gebruikersnaam invult, dus alleen bij het opnieuw specificeren van het domein. Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat alleen de gebruikersnaam voldoende is zonder de Thinclients daadwerkelijk in ons domein te zetten?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wyse Easy Setup
Wyse Management Suite
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het aanmaken van een 2de policy group in Wyse Management Suite, waarin ik onder Remote Connections RDP een snelkoppeling heb gemaakt. Deze kon de domein specificatie omzeilen maar kwam vervolgens met een "Unknown Publisher" melding.
...
Er is alleen 1 uitzondering op deze werkwijze. De verbinding kan alleen worden opgezet wanneer de gebruiker domein\gebruikersnaam invult, dus alleen bij het opnieuw specificeren van het domein. Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat alleen de gebruikersnaam voldoende is zonder de Thinclients daadwerkelijk in ons domein te zetten?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wyse Easy Setup
Wyse Management Suite
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het aanmaken van een 2de policy group in Wyse Management Suite, waarin ik onder Remote Connections RDP een snelkoppeling heb gemaakt. Deze kon de domein specificatie omzeilen maar kwam vervolgens met een "Unknown Publisher" melding.
...