Probleem met nieuw beeldscherm in laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:35
Beste,

Ik heb mijn lcd scherm in mijn laptop (1366 x 768) vervangen met een Full HD scherm. Alleen ziet het beeld er nu niet uit. Ook spelen met scaling instellingen in windows heeft geen zin. Denken jullie dat het aan mijn videokaart ligt of aan het scherm zelf? Ik heb een intel HD4000 er in zitten. Als ik via HDMI of VGA mijn laptop aansluit op een extern scherm is er niks aan de hand… Helaas heb ik niet de mogelijkheid om in de BIOS grafische instellingen aan te passen..

Helaas werken tweaks in regedit ook niet om het probleem te verhelpen.Iemand die ooit hetzelfde probleem heeft gehad?

Groetjes,

https://1drv.ms/u/s!AgZzFOTYv7hFgdtfelA3oSnq0RZ4Tw?e=nl6SNH

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:07
Wat is de resolutie volgens Windows?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
Tens schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:10:
Wat is de resolutie volgens Windows?
De resolutie is wel gewoon 1920 bij 1080 pixel. Windows zegt dat een scaling van 125% het beste is. Als ik bijvoorbeeld een excel bestand open dan zie je de lijnen van de vakjes niet eens :( ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:36

rdejongjr

Gnome

Heb je ook de kabel vervangen? Vaak moet die ook om fhd of hoger goed aan te sturen.

Heb je partnummrrs van het scherm en de kabel bij de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Kun je eventueel in de intelsoftware handmatig de resolutie en alle andere gegevens invoeren? Heb vreemd genoeg dit wel eens gehad met een externe monitor en de enige manier om het werkend te krijgen was het op die manier. Handmatig de resolutie invoeren en spelen met de instellingen vanuit de intel display settings.

Was met een Intel 3000 chipset destijds.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
rdejongjr schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:36:
Heb je ook de kabel vervangen? Vaak moet die ook om fhd of hoger goed aan te sturen.

Heb je partnummrrs van het scherm en de kabel bij de hand?
Ik heb dus wat onderzoek gedaan, het kan inderdaad zijn vanwege de kabel. Blijkbaar moet je om Full HD aan te kunnen sturen een dual channel LVDS kabel hebben.

De kabel die nu in mijn laptop zit schijnt single channel te zijn:
https://nl.computer-world...tellite-c50a-p-83277.html

Ik wilde het volgende scherm er in zetten:
https://www.twscreen.com/...920x1080-Laptop-LCD-Panel

Hopelijk kan ik een goede kabel vinden en ondersteund mijn moederbord het ook. Ik laat jullie het weten. Waarschijnlijk zal ik er eentje op Aliexpress moeten kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
Touchdomex schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:41:
Kun je eventueel in de intelsoftware handmatig de resolutie en alle andere gegevens invoeren? Heb vreemd genoeg dit wel eens gehad met een externe monitor en de enige manier om het werkend te krijgen was het op die manier. Handmatig de resolutie invoeren en spelen met de instellingen vanuit de intel display settings.

Was met een Intel 3000 chipset destijds.
Elke keer als ik dat deed kreeg ik de melding dat de bandbreedte niet voldoende was...
Pagina: 1