hoe kom k vanuit linux (redhat 7.1) op de NT HDD shares (normaal bv \\jpserver) hoe doe ik dat in linux?
Verwijderd
Als je de benodigde support (smb ??) in de kernel hebt zitten met het volgende commando:
mount -t smbfs -o username=jou gebruikersnaam,password=jou password //servernaam/sharenaam /mountpoint
Dat mountpoint, is een directory die je op je systeem kan aanmaken. Als je dit commando gebruikt, kun je cd naar die dir en kun je op je ntshare komen.
<edit>
Inderdaad dit kun je ook in de faq lezen.
Heeft die arme Jotti
hem in ieder geval niet voor niets geschreven.
FF serieus... is zinnig om die ff door te nemen. En regelmatig opnieuw te lezen.
kwas het zelf vergeten dat dit er in stond.
</edit>
mount -t smbfs -o username=jou gebruikersnaam,password=jou password //servernaam/sharenaam /mountpoint
Dat mountpoint, is een directory die je op je systeem kan aanmaken. Als je dit commando gebruikt, kun je cd naar die dir en kun je op je ntshare komen.
<edit>
Inderdaad dit kun je ook in de faq lezen.
Heeft die arme Jotti
FF serieus... is zinnig om die ff door te nemen. En regelmatig opnieuw te lezen.
kwas het zelf vergeten dat dit er in stond.
</edit>
Arme ik

Als je newbie bent ( in positieve zin! ) doe je er goed aan om veeeeel te lezen. Dat kan niet vaak genoeg gezegd worden, dus zeg ik het nog een keer.
Als je newbie bent ( in positieve zin! ) doe je er goed aan om veeeeel te lezen. Dat kan niet vaak genoeg gezegd worden, dus zeg ik het nog een keer.'
enz. enz.
Als je newbie bent ( in positieve zin! ) doe je er goed aan om veeeeel te lezen. Dat kan niet vaak genoeg gezegd worden, dus zeg ik het nog een keer.
Als je newbie bent ( in positieve zin! ) doe je er goed aan om veeeeel te lezen. Dat kan niet vaak genoeg gezegd worden, dus zeg ik het nog een keer.'
enz. enz.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
maar zeg eens:Op zondag 05 augustus 2001 18:00 schreef rhand0z het volgende:
Lees de FAQ...
das nog eens duidelijk taal (ik zou nu niet weten hoe k pakages installeer behalve dan RPM en Tar.gz uitpakke maar dan weet k nog niet hoe k die progjes dan runEn hoe installeer ik zo'n package dan?
Niet te lui zijn he Raadpleeg de manual page van jouw distributie's package manager.
man rpm
enne... als je door packages wilt 'wandelen' net als zipfiles, kun je dat heel mooi met 'mc' doen
enne... als je door packages wilt 'wandelen' net als zipfiles, kun je dat heel mooi met 'mc' doen
Verwijderd
Dat commando mount kun je gewoon in een terminal intypen. In die .tar staat vaak een readme of install beschrijving.
Kweet alleen nu niet of je dat bedoelt.
Kweet alleen nu niet of je dat bedoelt.
neh k wou probere uns audiogalaxy satalyte te installe, kon um mooi uitpakke maar hoe moet ik de executeble opstarte?
idd hezik
en even semi-offtopic: dat betakreng wil hier niet langer dan 2 minuten lopen, dan zit ik weer in de shell dus... dat je daar niet van opkijkt.
en even semi-offtopic: dat betakreng wil hier niet langer dan 2 minuten lopen, dan zit ik weer in de shell dus... dat je daar niet van opkijkt.
jah, zo ongeveer zelfde als dubbelklikke, maar zo ver was k al; hij zegt: do you realle want to exe..... AGSat.. en dan klik je op Yes en dan gebeurt er nix (jah dit word echt een off-topic topic
)
Pagina: 1