Upgraden van een consumentenlaptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DownBusiness
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07 22:27
In verband met de ' probeer zo veel mogelijk thuis te blijven ' maatregelen heb ik begin deze maand een nieuwe laptop aangeschafd (Asus M570DD-E4082T) https://tweakers.net/pric...0dd-e4082t/specificaties/

Mijn enige eis was eigenlijk een aparte videokaart in plaats van Intel Graphics. En voor de prijssteiging was dit in mijn ogen een zeer goede prijs/kwaliteit laptop:

AMD Ryzen 5 3500U 2.1 Ghz - 3.7 Ghz
GeForce GTX 1050 2GB
8GB DDR4 SODIMM (waarvan er dus 2 voor de videokaart zijn) (2666 Hz Micron) -> Is dit op een manier te verififeren?

Ik heb totaal geen verstand van tweaken maar ik zou graag de tweede geheugenslot willen gaan benutten.
Ik merk dat bijvoorbeeld bij het spelen van een spel als Insurgency Sandstorm ik toch wel de resolutie en kwaliteit ver naar beneden moet schroeven.

Als ik bij Tweakers bij het interne geheugen kijk dan zie ik allemaal flashy uitziende kaartjes (die waarschijnlijk niet eens in de laptop passen). Ah nu zie ik SODIMM

Kan ik daar gewoon de goedkoopste Crucial inzetten? 8GB • DDR4 (SODIMM) • 2.666MT/s • kit van 1
https://tweakers.net/pric...crucial-ct8g4sfs8266.html

Of gaan die twee elkaar afstoten? Ik wil er niet te veel geld in steken als ik eerlijk ben. Maar het moet wel effect hebben.

Ik hoor graag wat goede mogelijkheden zijn voor mij.

Alvast bedankt.

Groeten,
Thomas

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:37
Ik zou toch aanraden een identieke RAM stick te zoeken. Met CPU-Z kan je specificaties van het geheugen zien wat er in zit.
Als je de review van user simonprins bekijkt, zie je wel dat hij het een gedoe vond om er geheugen bij te zetten. Het is dan de vraag of dat risico (want mogelijk problemen met garantie!) wilt nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:05

Croga

The Unreasonable Man

Het is niet waarschijnlijk dat het toevoegen van geheugen heel veel effect zal hebben op de grafische instellingen van je spel. Dat is simpelweg niet heel erg afhankelijk van RAM geheugen.

Je hebt een GTX 1050. Dat is niet de snelste grafische kaart. Ook nooit geweest. Je zult met die grafische kaart nooit een modern spel op hoge resolutie/hoog detail kunnen spelen. Daar is hij simpelweg niet krachtig genoeg voor.

8GB RAM (en nee, daar is geen 2GB voor de videokaart; die heeft zijn eigen geheugen) zou genoeg moeten zijn om ieder spel te kunnen draaien.

Als je je spel op hogere resolutie/met meer detail wilt spelen dan heb je niet de juiste laptop gekozen. Aan de andere kant kun je voor dat geld waarschijnlijk geen laptop krijgen met betere grafische prestaties. Je zult daarom genoegen moeten nemen met de grafische instellingen die dit systeem aan kan.