Wachten op Ryzen 4xxx?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WildWolf
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-11-2021
Ik ben van plan naar een ryzen 3600 build up te graden maar zag dat er later dit jaar de nieuwe gen cpu’s uitkomen. Is het verstandig om daarop te wachten of zal de 3600 nog genoeg future proof zijn?

Beste antwoord (via WildWolf op 16-04-2020 00:25)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kopen wat je nodig hebt wanneer je het nodig hebt. Dan is het meestal nog verstandig om te kiezen voor het beste qua prijs/prestatie en niet iets voor de toekomst te kopen.

Er zullen altijd nieuwe CPU's en GPU's uitkomen. Ik ga upgraden wanneer een upgrade nodig is. Heb je nu iets wat niet lekker werkt en heb je meer kracht nodig, dan gewoon kopen. Hooguit als uitzondering wanneer de nieuwe generatie over 1 maand op de markt komt. Wachten met upgraden terwijl je iets nodig hebt of goed kan gebruiken terwijl de nieuwe serie meer dan 5 maanden weg is zou ik niet doen.

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-01 17:06
En wat is de reden dat je wil upgraden? Heb je het nodig, mis je wat, werkt er iets niet etc etc.
verkeerd gelezen.
Om de zoveel tijd komen nieuwe CPU's uit. Er is nog erg weinig bekend over de nieuwe CPU.

3600 is zeker nog een goede CPU. Niet perse nodig om te wachten gezien de prijs.

[ Voor 35% gewijzigd door corporalnl op 16-04-2020 00:04 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kopen wat je nodig hebt wanneer je het nodig hebt. Dan is het meestal nog verstandig om te kiezen voor het beste qua prijs/prestatie en niet iets voor de toekomst te kopen.

Er zullen altijd nieuwe CPU's en GPU's uitkomen. Ik ga upgraden wanneer een upgrade nodig is. Heb je nu iets wat niet lekker werkt en heb je meer kracht nodig, dan gewoon kopen. Hooguit als uitzondering wanneer de nieuwe generatie over 1 maand op de markt komt. Wachten met upgraden terwijl je iets nodig hebt of goed kan gebruiken terwijl de nieuwe serie meer dan 5 maanden weg is zou ik niet doen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:22
Andersom redeneren kan ook, als het het nu nog niet "nodig" hebt (want je kunt wachten), zou ik wachten.
Upgraden moet je pas doen wanneer je je huidige performance onvoldoende vindt, niet omdat het kan.

Nodig is natuurlijk relatief/subjectief, als het nog werkt maar je denkt er elke avond aan om je PC door het raam te gooien vanwege frustaties zou ik zeggen dat je al op het "nodig" punt bent aanbeland ;)
Ook wanneer bepaalde games onspeelbaar zijn begint het op "nodig" te lijken.
Als het nu verder prima werkt, maar je wilt liever op wat hogere settings gamen is dat weer een ander verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 16-04-2020 13:36 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WildWolf schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:55:
Ik ben van plan naar een ryzen 3600 build up te graden maar zag dat er later dit jaar de nieuwe gen cpu’s uitkomen. Is het verstandig om daarop te wachten of zal de 3600 nog genoeg future proof zijn?
Ligt er geheel aan wat je nu hebt, en wat je verwacht. Reken maar dat de 4600 in sept/okt boven de €200,- gaat kosten. Zit je nu met 'problemen' dat er haast is om te upgraden of ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• WildWolf
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-11-2021
Jullie hadden me ook al geholpen met een Ryzen build in een ander topic, maar mijn i5-7500 capped heel vaak uit als ik wil multitasken en als ik mn games op 1440p speel.
Pagina: 1