Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin5097
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-12-2020
De s8 die ik jaren met veel plezier heb gebruikt heeft het helaas begeven, dus ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon. Ik twijfel tussen de s10e en de s20 4g.
Wat ik zelf zwaar vind wegen is dat de camera van de s20 beter naar voren komt uit de reviews en die 120hz is natuurlijk ook heel fijn, maar is het die meerprijs van 250eu waard? Oa omdat de s20 geen snapdragon heeft.
En hoe erg is het dat de s10e al wat ouder is (ivm de beveiligingsupdates) als je 4 jaar met een telefoon wilt doen?

edit:
-Ik heb het liefst een telefoon van onder de 500 euro, maar als een andere telefoon echt heel goed is wil ik er wel een meerprijs voor betalen van 200-250eu. En ik geef liever een groter bedrag uit voor een telefoon die ik 4 jaar houd dan datzelfde bedrag voor 2 telefoons verspreid over 4 jaar. En als ik voor de s20 zou gaan wacht ik wellicht tot juni met kopen omdat de prijs dan flink gedaald zal zijn en niet meer zoveel verder zal dalen.

-ik weet niet genoeg over het verschil in processors om daar een duidelijke mening over te hebben, ik weet alleen dat er veel kritiek was op de s20 omdat die geen snapdragon heeft maar de inferieure exynos en ik vroeg me af in hoeverre dat merkbaar is voor de gemiddelde consument en of het ontbreken ervan reden zou zijn om voor een goedkopere telefoon te gaan die ook exynos gebruikt.
In hoeverre ik het verschil zou merken tussen 6 en 8gb werkgeheugen weet ik ook niet zo goed.

-Een telefoon met een goede camera is mijn belangrijkste eis, maar films en dergelijke kijken in goede kwaliteit vind ik ook belangrijk. Ik reis veel en omdat ik dan geen beschikking heb tot een laptop is het fijn om mijn mobiel comfortabel te gebruiken voor dingen waar ik normaal een laptop voor nodig heb.

Alvast bedankt voor eventuele aanbevelingen!

[ Voor 53% gewijzigd door Martin5097 op 16-04-2020 10:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Vind jij het die 250 euro waard? :) De S10e zal voorlopig de aankomende jaren nog ondersteund worden, dus dat zou geen heet hangijzer moeten zijn.

Persoonlijk zou ik er het geld er niet voor over hebben :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Martin5097 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:50:

Wat ik zelf zwaar vind wegen is dat de camera van de s20 beter naar voren komt uit de reviews en die 120hz is natuurlijk ook heel fijn, maar is het die meerprijs van 250eu waard? Oa omdat de s20 geen snapdragon heeft.

Alvast bedankt voor eventuele aanbevelingen!
Of het de meerprijs waard is, ligt aan of jij baat hebt bij een veel betere camera en de 120hz display. Als je dat niet wilt en gewoon een goede, relatief goed geprijsde toestel wilt hebben is de s10e echt niet verkeerd. De S10e heeft ook geen snapdragon en in de praktijk ga je het snelheidsverschil toch niet merken.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Uit de reviews ja, maar hoe zijn ze echt? Ik zou de S10e houden, maar dat ben ik. De reden waarom ik de S10e zou houden is, omdat de telefoon 1 jaar oud is en nog prima mee kan.

[ Voor 37% gewijzigd door Berlinetta op 16-04-2020 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Martin5097 welkom op Tweakers.

Dit betreft aankoopadvies, dus ik verhuis je topic even van Android-smartphones naar Aankoopadvies Tablets en Telefoons.

Aan een aankoopadvies topic zitten echter wat voorwaarde met betrekking tot de openingspost. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk wensen / eisen op een rijtje te zetten. Op die manier kunnen we je het beste advies geven. Zou je dus het volgende willen toevoegen:
- Budget
- Wensen en/of eisen met betrekking tot processor / Opslag / Werkgeheugen
- Wat wil je er precies mee doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 19:22
Wat Samsung doet op de S lijn, is 2 upgrades en minimaal 3 jaar updates.
De S8 reeks kwam uit met Android 7 en kreeg Android 8 en 9, en nu alleen nog veiligheidsupdates.
De S10 reeks kwam uit met Android 9, en heeft nu Android 10, en krijgt Android 11, en dan veiligheidsupdates.
De S20 kwam uit met Android 10, en krijgt Android 11 en Android 12 nog.
Dus, als het je nu irriteert geen Android 10 te krijgen op je S8 (terwijl die eigenlijk nog goed is), zou ik de S20 aanraden omdat die het langst upgrades zal krijgen.

Puur qua zekerheid aan veiligheidsupdates, kun je met de S10e nog 2 jaar vooruit, met de S20 3 jaar. Deel de aanschaf prijs daardoor, en maakt het dan nog uit? Als de prijs per jaar 250 Euro is, is het dan niet leuker over 2 jaar een nieuwe telefoon aan te schaffen? Of wil je er gewoon zo lang mogelijk mee doen?

Overigens vind ik de discussie tussen Exynos en Qualcomm meer academisch dan serieus merkbaar in dagelijks leven, zeker op uitgekauwde techniek als 4G.

[ Voor 8% gewijzigd door swhnld op 16-04-2020 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik kom ook van een S8, en had in eerste instantie een S10+ besteld. Die vond ik na een paar dagen toch te groot, dus heb ik een S20 4G besteld.
Beide zijn sneller dan de S8, en de S20 lijkt inderdaad ook nog iets sneller dan de S10. Qua interface is het nu zo goed als gelijk. De foto's van de S10(e/+) zijn mooier dan die van de S8, maar je moet echt al heel erg gaan zoeken om de S20 foto's veel beter te vinden dan de S10. De S20 heeft wel extra (optische) zoom, wat ik nu al erg waardeer.
Hier is een video waarin de camera's van de S10e en de S20 vergeleken worden

De S20 komt hier overall wel beter uit dan de S10e

Het 120Hz scherm is wat mij betreft wel mooi, maar ik heb hem nu toch op 60Hz FHD+ staan omdat dat vloeiend genoeg voor mij is. Dat zou beter moeten zijn voor de batterijduur.

Ik vraag me alleen af waarom je twijfelt tussen de S10e en S20, en niet de S10? Vind je de edge display fijn of juist storend?

Of het het prijsverschil waard is kan je uiteindelijk alleen zelf bepalen. Voor mij is € 250 een dusdanig groot verschil dat ik dat er niet voor over zou hebben. Het verschil met de 10+ was maar een paar tientjes. Dat vond ik wel te verantwoorden voor het toch iets betere scherm, snellere processor, langere updates en iets betere camera.

Wat mij betreft is de S8 nu nog snel genoeg, en die krijgt ook nog security updates. Dat verwacht ik voor de S10e dus ook nog wel over 3 jaar.

Uit jouw opties zou ik dus voor de S10e gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin5097
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-12-2020
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Mede daardoor ben ik voor de s10e gegaan!
Pagina: 1