Ik ben langzaam aan bezig om mijn appartement wat slimmer te maken en daar hoort natuurlijk ook een slimme verwarming bij. Ik woon in een appartment met blokverwarming, dus mijn opties daarvoor zijn gelimiteerd tot het vervangen van mijn radiatorkoppen. Ik heb dus inmiddels een setje slimme radiatorkoppen in huis maar ik kan ze niet installeren omdat ik met geen mogelijkheid de oude TRV's los krijg. Die oude zien er allemaal zo uit:
:strip_exif()/f/image/CprnNtfenqIDWN8HDVORdPBc.jpg?f=fotoalbum_small)
Ik weet dat ik de verwarming helemaal open moet zetten voordat ik de kop kan verwisselen. Als ik vervolgens de zwarte ring linksom draai dan klikt hij op een gegeven moment en wanneer dat gebeurt kan ik de knop alle kanten op wiebelen maar hij komt met geen mogelijkheid los. Volgens mij mis ik ergens een stapje waarmee ik 'm helemaal los krijg maar 't wil niet lukken...
Heeft iemand toevallig ervaring met deze hele oude TRV's? Ik vind zat video's online over het verwisselen van Danfoss TRV's maar die hebben stuk voor stuk een ander systeem dan ik heb. De modernere draai je gewoon los en dan schuift 'ie er zo af, iets minder moderne die op de mijne lijken hebben een kleine Allen key nodig, maar met geen van beide kom ik bij mijn radiatorkoppen ver.
Wie heeft de gouden tip?
Kennelijk is die ene radiator lastiger... Nou ik heb kunnen checken of de nieuwe passen (nee dus, even bij de Gamma langs van de week voor een conversiestukje) durf ik wanneer ik het opnieuw probeer wel wat meer kracht te zetten.
:strip_exif()/f/image/CprnNtfenqIDWN8HDVORdPBc.jpg?f=fotoalbum_small)
Ik weet dat ik de verwarming helemaal open moet zetten voordat ik de kop kan verwisselen. Als ik vervolgens de zwarte ring linksom draai dan klikt hij op een gegeven moment en wanneer dat gebeurt kan ik de knop alle kanten op wiebelen maar hij komt met geen mogelijkheid los. Volgens mij mis ik ergens een stapje waarmee ik 'm helemaal los krijg maar 't wil niet lukken...
Heeft iemand toevallig ervaring met deze hele oude TRV's? Ik vind zat video's online over het verwisselen van Danfoss TRV's maar die hebben stuk voor stuk een ander systeem dan ik heb. De modernere draai je gewoon los en dan schuift 'ie er zo af, iets minder moderne die op de mijne lijken hebben een kleine Allen key nodig, maar met geen van beide kom ik bij mijn radiatorkoppen ver.
Wie heeft de gouden tip?
edit:
Ok, zul je altijd zien na het inschakelen van een hulplijn: ik probeerde net een andere radiator en daar klikt hij zonder issue meteen los. [ Voor 8% gewijzigd door NMe op 16-04-2020 00:23 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
:strip_exif()/f/image/SZzxyOvpPuw3LvZb7ZGokqfP.jpg?f=fotoalbum_medium)