Televisie bij Amazon ES / IT bestellen gaat niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:55
ik probeer een nieuwe tv te bestellen, die bij amazon.it en .es veel goedkoper is dan in NL of DE. Een soortgelijke heb ik vorig jaar aangeschaft, via .it, welke nog steeds naar volle tevredenheid werkt.
Het item zou verzonden worden door amazon zelf.
nu geeft ie echter aan dat het niet mogelijk is om de tv te verzenden richting NL, zowel vanuit italie, als vanuit spanje. Ik kom er niet achter waarom niet. Iemand een idee? Corona?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:59
Grote apparatuur verzenden ze sowieso meestal niet naar NL. Zelfs niet vanuit Duitsland. Je hebt bij je vorige aankoop waarschijnlijk geluk gehad.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
koendio schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:23:
ik probeer een nieuwe tv te bestellen, die bij amazon.it en .es veel goedkoper is dan in NL of DE. Een soortgelijke heb ik vorig jaar aangeschaft, via .it, welke nog steeds naar volle tevredenheid werkt.
Het item zou verzonden worden door amazon zelf.
nu geeft ie echter aan dat het niet mogelijk is om de tv te verzenden richting NL, zowel vanuit italie, als vanuit spanje. Ik kom er niet achter waarom niet. Iemand een idee? Corona?
Heb je het Amazon zelf al gevraagd? of zeg ik nu iets heel doms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-06 14:54
Groter dan 43" wordt over het algemeen niet vanuit het buitenland door Amazon naar Nederland verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
Dutchy007 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:28:
Groter dan 43" wordt over het algemeen niet vanuit het buitenland door Amazon naar Nederland verstuurd.
Half jaartje geleden zonder problemen een 49 inch laten versturen vanuit italie, door amazon. Gaat nu om een 43 inch

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 12:02

.je

koendio schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:33:
[...]

Half jaartje geleden zonder problemen een 49 inch laten versturen vanuit italie, door amazon. Gaat nu om een 43 inch
Ipv dat je mensen tegen gaat spreken die een antwoord geven op je vraag, kun je ook Amazon zelf vragen en dat antwoord met ons delen!

[ Voor 4% gewijzigd door .je op 15-04-2020 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gok: hetzelfde bedrijf kan meer verdienen als ze meer vragen :P

Overweeg anders daar af te laten leveren, zelf door laten sturen, en bij garantie de weg terug ook zelf te betalen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
-ION- schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:26:
Grote apparatuur verzenden ze sowieso meestal niet naar NL. Zelfs niet vanuit Duitsland. Je hebt bij je vorige aankoop waarschijnlijk geluk gehad.
Is dit dan sinds een aantal jaar? Heb jaar of 5 geleden een keer een dakkoffer/skikoffer van bijna 500l via amazon italie laten komen. Ook zonder problemen. Of ik moet toevallig 2x gelukt hebben gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
.je schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:35:
[...]
Ipv dat je mensen tegen gaat spreken die een antwoord geven op je vraag, kun je ook Amazon zelf vragen en dat antwoord met ons delen!
Ik spreek toch niemand tegen? Er wordt aangegeven dat groter dan 43 meestal niet verstuurd wordt. Ik geef aan dat dit om een 43 inch gaat (en dat de vorige toevallig wel groter was en wel verzonden is, maar dat is in deze context niet relevant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
CyberMania schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:27:
[...]

Heb je het Amazon zelf al gevraagd? of zeg ik nu iets heel doms.
Maar ik zal morgen als ik een computer bij de hand heb, proberen middels google translate een vraag te stellen.
Ik was alleen benieuwd of meer mensen hier tegenaan lopen, aangezien amazon mi op diverse vlakken een erg grote speler is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
koendio schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:46:
[...]

Maar ik zal morgen als ik een computer bij de hand heb, proberen middels google translate een vraag te stellen.
In het Engels kan vast ook!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-06 12:14
.je schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:35:
[...]
Wat een behulpzaam reactie weer op een manier wat helaas zeer vaak voorbij komt hier op Tweakers!

Ontopic:

Je kan een terugbel verzoek doen via de Nederlandse klantenservice .de/nl en dan vragen of ze je kunnen doorzetten naar Spanje of Italië met een Engels sprekende collega.
In het verleden zo telefonisch contact gehad met Italië en Frankrijk.

Of anders via chat en Google Translate.

Maar ben bang dat je vorige keer mazzel had en nu gewoon pech vanwege de formaat.

[ Voor 35% gewijzigd door beezjeh op 16-04-2020 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Het antwoord is gewoon simpel namelijk niet alle leveranciers van Amazon IT/ESP leveren hun produkten aan het buitenland .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

leekers schreef op donderdag 16 april 2020 @ 06:17:
Het antwoord is gewoon simpel namelijk niet alle leveranciers van Amazon IT/ESP leveren hun produkten aan het buitenland .
Daarbovenop lijkt Amazon sinds het maken van Amazon.nl steeds meer productgroepen te blokkeren voor verzending naar NL vanuit diverse andere Amazon landen de/fr/it/es etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:49
leekers schreef op donderdag 16 april 2020 @ 06:17:
Dit is een gecreëerde bariere, leveranciers verzorgen het bezorgen niet... die hoeven slechts een sticker af te drukken.
En als de klant bereid is te betalen voor een duurdere verzending moet dat geen probleem zijn.

Dit is dus gedaan om winsten hoog te behouden, ze kunnen natuurlijk ook gewoon een ip check op de schop website zetten zodat je niet van elders kan bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
T-Forever schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:16:
[...]

Dit is een gecreëerde bariere, leveranciers verzorgen het bezorgen niet... die hoeven slechts een sticker af te drukken.
En als de klant bereid is te betalen voor een duurdere verzending moet dat geen probleem zijn.

Dit is dus gedaan om winsten hoog te behouden, ze kunnen natuurlijk ook gewoon een ip check op de schop website zetten zodat je niet van elders kan bestellen.
Er zijn een hele hoop leveranciers die gewoon niet naar het buitenland willen leveren ivm met verpakking en garantie .
Het denken dat er alleen maar een sticker op geplakt moet worden is natuurlijk gewoon niet waar |:(

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-06 23:12
Tijdelijke blokkade ivm Corona begreep ik. Ze willen zo min mogelijk "specials" nu de pakketbedrijven grote moeite hebben met bezorgen en hun DC's met sorteren door drukte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@koendio Ik denk dat deze restricties momenteel van kracht zijn:

ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

T-Forever schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:16:
[...]

Er zijn alleen EU-regels voor dat dat soort ip-check barrieres illegaal zijn. (geo-blocking)
https://ec.europa.eu/digi...ing-digital-single-market

(met de caveat dat verzending niet verplicht mogelijk is en maar dat je hem nog wel zelf moet kunnen ophalen)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-06 10:03
Heb een TLC TV op die manier gekocht dat duurde even maar is goed aangekomen (Zweden).

Echter laatst een wetsuit gekocht en bleek dat het warenhuis zat in Girona.
Dit heb ik na 3 weken afgezegd. Eerst nog wel begrip getoond al voelde ik me een beetje bestolen omdat de website waar ik bestelde netjes in het Zweeds was.

Vervolgens moest ik de hele tijd contact opnemen en als laatste kreeg ik te horen. De computer zegt dat het in het magazijn is maar we weten niet waar.

Nu voor wat centen meer het toch maar in Zweden zelf besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:56
"Vorig jaar" was voor de lancering van Amazon.nl, vermoedelijk schermen ze de Nederlandse markt nu iets meer af. Misschien lukt het via een forwarding adres nog?

En wat anderen ook al zeiden: Effe chatten met amazon.it doet wonderen ook al moet dat in het Italiaans - nee, ze chatten niet in het Engels al is de klantenservice daar verder perfect!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koendio
hmm, lijkt erop alsof een eerdere reactie verdwenen is (of ik heb het perongeluk in het verkeerde topic geplaatst)

Ik heb contact gehad met amazon italie. Daar geven ze aan dat het een tijdelijk fenomeen is.
even wachten met bestellen dus.

lease accept my apologies on behalf of Amazon for the issue that you're currently facing.

As you definitely understand we are currently facing huge load of orders during the pandemic situation we are currently in and due to increased demand, we have temporarily reduced the selection of products available for delivery in Netherlands, excluding products "shipped from Amazon".

We are working to resume delivering to Netherlands as soon as possible.

Products sold and shipped by third party vendors are still available on Amazon.it and may be eligible for international shipping. However, please contact the sellers for more information before you proceed with placing your order.

See you soon on Amazon.it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:27

Sméagol

Master of Mayhem

Als je haast heb, kan je kijken of je een forwarder kan gebruiken en of dat nog steeds goedkoper is. Ben zelf alleen helaas niet bekend met Spaanse of Italiaanse forwarders.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verzenden van spullen vanuit Italië naar NL met Poste Italiane of UPS duurt momenteel een maand, ik importeer redelijk wat en de coronavertraging bij de uitgaande douane is absoluut merkbaar. Misschien kun je het rechtstreeks bij de webshop die erachter zit bestellen ipv via Amazon? Dan is je bestelling in elk geval onderweg.

[ Voor 7% gewijzigd door Frieda op 17-04-2020 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heeft niks met douane te maken, er is vrij verkeer van goederen (en personen :p) binnen de EU. Waarschijnlijk wel alles met corona zoals eerder aangegeven.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:05
Borromini schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 03:52:
Heeft niks met douane te maken, er is vrij verkeer van goederen (en personen :p) binnen de EU. Waarschijnlijk wel alles met corona zoals eerder aangegeven.
Ook binnen de EU worden pakketjes gecontroleerd. Minder als buiten de EU. Maar er zijn nog steeds producten. Anders is het natuurlijk een crimineel walhalla om drugs etc gewoon even per ppst te versturen zonder problemen. Ook het vrij verkeer van goederen heeft uitzonderingen. En zal gecontrolerd worden. Zeker rond november en december is vrijwel alle pakketpost uit polen verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
Frieda schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 02:16:
Verzenden van spullen vanuit Italië naar NL met Poste Italiane of UPS duurt momenteel een maand, ik importeer redelijk wat en de coronavertraging bij de uitgaande douane is absoluut merkbaar. Misschien kun je het rechtstreeks bij de webshop die erachter zit bestellen ipv via Amazon? Dan is je bestelling in elk geval onderweg.
In dit geval is amazon zelf de verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Borromini schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 03:52:
Jawel, want ivm de nieuwe europese regels per dit jaar moeten alle goederen die over de grens gaan gescand worden op gevaarlijke stoffen. Dit wordt vervolgens weer gecontroleerd door de douane door de bijbehorende papieren te lezen en door steekproeven. Ook is het zo dat de posterijen daar alle pakketjes 3 dagen laten liggen om besmettingsgevaar tegen te gaan en er is te weinig personeel en logistiek vermogen (ivm de 1,5m afstand) om ze daarna zoals voorheen in behandeling te nemen. De grenzen zijn niet meer zo open als ze waren sinds Corona en dat geldt ook voor goederen. Heb het juist uit zittten zoeken allemaal, best een gedoe!
koendio schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 07:13:
[...]

Ja da's jammer. Misschien als je mailt dat je een langere levertijd accepteert?

[ Voor 11% gewijzigd door Frieda op 17-04-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
koendio schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 07:13:
[...]

En vorig jaar? Amazon Duitsland verzend iig nooit tv's groter dan 43" naar NL, en ook niet sinds kort maar al jaren (heb nooit anders gezien daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
apis29 schreef op zondag 19 april 2020 @ 00:45:
[...]

En vorig jaar? Amazon Duitsland verzend iig nooit tv's groter dan 43" naar NL, en ook niet sinds kort maar al jaren (heb nooit anders gezien daar).
Toen ook amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel een fix gegeven, zodat die niet zo generiek is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1