Toon posts:

8/4/32 brander wat een philips zou zijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hiero een brander van mn broer die hij op een beurs heeft gekocht als een philips 8/4/32. Alleen is er op de hele brander geen philips iets op te zien. Is op zich niet zo heel erg, alleen brand hij niet sneller dan 2x :(
Hij komt van een stel germaniërs af dus de garantie wordt dan ook wel een probleem.
Windows/BIOS geven dit aan:

IDE-CD R/RW 8x4x32

Verder dus geen merk of nix. Firmaware versie 1.1 ofzo. In nero of alle andere brandprogramma's kan je de opties 4 6 of 8 keer wel kiezen en dan start hij, maar het duurt toch gewoon een half uur voordat hij klaar is. Wat me dus meer op 2x lijkt.

Ik zal dadelijk nog eens ff kijken wat er precies nog meer op staat, maar dat zal niet veel bijzonders zijn.
Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen? Ik dacht zelf aan een firmware update, alleen moet ik dan wel weten waar ik die kan halen, oftewel welke brander is het ?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
denk dat het dan gewoon een A-open is

ik heb een A-open cdrom

en er staat E-IDE Cd-rom

:?

en met de firmware versie moet je dus denk ff kijken op de A-open site als die er is :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem er ff uitgehaald.
Dit staat erop:
E118405 (waar normaal philips staat bij een philips brander, iig bij de mijne cdd3610)

Verder staat er nog: Made in Hungary, misschien dat iemand het dan ineens spontaan weet.

De voorkant lijkt wel op een philips. Alleen dan wel helemaal grijs/beige.

Iemand enig idee ?

Verwijderd

Gebruik je soms hele goedkope cd's die philips pcrw 804 had wel is de neiging Niet philips cd's op 4x of 2x speed te burnen...

Dus ik zou is philips cd's proberen...

Verwijderd

Dit is een OEM uitvoering van Philips, die ook door Freecom worden gebruikt, het is dus wel degelijk een Philips, ook de firmwares van de "echte" Philips brander werken hierop.
Al die OEM's van Flips komen d8 ik uit Hongarije

Verwijderd

Wat je moet doen om hem op 8 speed te branden:

1. Nieuwe firmware erop(als die er is)
2. 1x Simuleren op 8x, dan moet ie het doen

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
ik heb dus een philips 804k

helemaal geen problemen mee. nog niks aan gedaan.

ligt er maar net aan welke firmware versie je hebt, ik heb een 2.1.

dus ff een firmware update erover heen gooien

Verwijderd

Topicstarter
iemand enig idee waar ik nieuwe firmware kan vinden ?

Verwijderd

he hallo, ik heb ook zo een oem writer van philips. en idd in het beginne was hij binnen een kwartier klaar. mooi, houden dacht ik. maar nu na een jaar gebruik begint hij af te takelen, waarschijnlijk de reden dat de duitsers hem verkocht hebben! nu brand hij dus in 4 keer speed een cd in een halfuur. wat dus gelijk staat aan twee keer branden.

garantie kun je op je buik schrijven, philips geeft nooit garantie op oem apparaten ook al staat er philips op.

dus balen en bij de duitse ibazar gewoon weer te koop aanbieden. doe ik ook.

m

Verwijderd

bijvoegsel

mijne is ook in hongarije gemaakt en het cd ... nog wat. dus komt overeen.

hij heeft wwarschijnlijk net zoals bij acer writers een lucht afvoer voorop,

Verwijderd

Topicstarter
jah dat zou wel kunnen jah, van die gaatjes onderin aan de voorkant?

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 19:17 schreef BananeKoning het volgende:
iemand enig idee waar ik nieuwe firmware kan vinden ?
http://www.pcstuff.philips.com/downloads/products/flashtool3_1setup.exe

Verwijderd

Topicstarter
maar dan nog is het misschien wel een goed idee om een nieuwe firmware te gaan proberen. Op allerlei andere sites waar hij op staat, staat ook firmware 1.4 op en deze is 1.1 dus misschien dat dat ook nog weleens wil schelen.
Alleen waar moet ik die gaan zoeken, want op de philips site kan ik niets vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op de meeste sites kom je dus tegen dat het de E118405 ookwel de CDD4401 is, dat is dan een 4/4/32 volgens hen.

Verwijderd

misschien ff off-topic maar koop op de beurzen niet bij duitsers, ze verkopen een hoop kapot spul of onderdelen die hier niet verkrijgbaar zijn (mobo's) zodat je geen support kan vinden van die dingen...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 19:41 schreef rob van den broek het volgende:
misschien ff off-topic maar koop op de beurzen niet bij duitsers, ze verkopen een hoop kapot spul of onderdelen die hier niet verkrijgbaar zijn (mobo's) zodat je geen support kan vinden van die dingen...
Dat heb ik nou ook geleerd jah, hoewel ik op ene beurs ook een western digital 45 gig HD heb gekocht voor niet al te veel geld toen en doet het perfect, geen problemen mee.

Verwijderd

Topicstarter
Op goed geluk heb ik de flashtool van philips gedownload via driverguide. In die tool zat dus al automatische herkenning van de brander dus ik heb de firmware meteen kunnen upgraden. Van 1.1 naar 2.2, dus dan dadelijk eens gaan testen of hij dan wel op 8x wil branden. Hoewel 4x anders ook al een HELE verbetering is.
iig weer eens een keer bedankt allemaal

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:00

AvK

Ready Set Go

Hallo BananeKoning,

En doet ie het nu goed?
Hoe werd jou brander herkend?
Als een 8x4x32 met firmware 1.1 ?
Mijn Freecom brander werd herkend als 4x4x32 met firmware 1.1 . Deze heb ik geupgrade naar firmware 1.4b wat de hoogste versie is voor een 4x4x32.
Nou vraag ik mij af wat er zou gebeuren wanneer ik de firmware 2.2 voor de 8x4x32 installeer.
Zou dat goed gaan?

Greetz Adriaan

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

Installeer SiSoft Sandra: in dit programma kan je precies zien welk brander je hebt.

Firmware-page: http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/

Ik heb op de beurs ooit 128MB/133Mhz geheugen gekocht bij een Duitse stand, het bleek achteraf 64MB/100Mhz te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
misschien beetje late reply maar het werkt weer als een trein hiero. Naja bij mn broer eigenlijk :)
Pagina: 1