Ik heb al een tijdje het probleem dat Windows ME stikt in de Matrox G400 drivers bij het afsluiten. Ik krijg dan een zwart scherm waar de muiscursor op vast staat. Resetten is dan de enige oplossing. Het zelfde probleem heb ik bij een vriend gezien met een Marvel G200. Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik draai zelf ook ME met een G400, geen enkel probleem, alles werkt goed.
Ik ken de afsluit-problemen van ME wel, maar dat lag bij mij aan m'n SBLIVE IRQ...
Ik ken de afsluit-problemen van ME wel, maar dat lag bij mij aan m'n SBLIVE IRQ...
Like this yall...
Ik heb hier ook Winme draaien met G400 en geen problemen..
Wat voor moederbord en pro heb je?
Wat voor moederbord en pro heb je?
Nou ik ben vandaag nog eens aan het stoeien geweest. Heb wat beta's geprobeerd (ook de nieuwste) en het werkt nog niet. Bij Beta 6.01 start ie zelfs niet meer, maar geeft een blue-screen met een protection error. Ik ben nu terug naar de laatste certified driver en heb nu m'n afsluitprobleem weer terug.
Ik heb overigens ook een SB live. Wat was daar het probleem precies mee. Gewoon een irq conflict, dus domweg irq wijzigen moet het fixen?
Het moederboard is een Asus K7V met een Athlon 750 er op.
Gek genoeg werkt werkt alles onder Win2K als een zonnetje. DVD afspelen op m'n tv doet ie dan alleen ietsjes schokkerig. ME staat er voornamelijk op voor dat soort grappen en af en toe een spelletje. Maar het zou toch leuk zijn als het zou werken. Alleen al om het feit dat beide OS-en zo nodig willen scandisken als ik weer eens heb moeten resetten bij het afsluiten.
Ik heb overigens ook een SB live. Wat was daar het probleem precies mee. Gewoon een irq conflict, dus domweg irq wijzigen moet het fixen?
Het moederboard is een Asus K7V met een Athlon 750 er op.
Gek genoeg werkt werkt alles onder Win2K als een zonnetje. DVD afspelen op m'n tv doet ie dan alleen ietsjes schokkerig. ME staat er voornamelijk op voor dat soort grappen en af en toe een spelletje. Maar het zou toch leuk zijn als het zou werken. Alleen al om het feit dat beide OS-en zo nodig willen scandisken als ik weer eens heb moeten resetten bij het afsluiten.
Verwijderd
Een Matrox G400 in combinatie met een K7V gaat meestal fout. Komt door die fuckin Via chipset. Niet in windows 98 maar wel in windhoos ME NT en 2000.
Dus ik zou zeggen op zoek naar een ander mobo of videokaart
suc 6
Dus ik zou zeggen op zoek naar een ander mobo of videokaart
suc 6
Chazer
Die problemen vallen best mee hoor. Onder Win2K heb ik een paar keer gehad dat ie vast stond op een G400.dll. Sinds SP1 is dat eigenlijk verdwenen en draait ie dagen en nachten achtereen. Hetzelfde geldt voor ME behalve dan dat ie altijd crashed bij het afsluiten. Geen groot probleem, maar wel een irritante.
Die problemen vallen best mee hoor. Onder Win2K heb ik een paar keer gehad dat ie vast stond op een G400.dll. Sinds SP1 is dat eigenlijk verdwenen en draait ie dagen en nachten achtereen. Hetzelfde geldt voor ME behalve dan dat ie altijd crashed bij het afsluiten. Geen groot probleem, maar wel een irritante.
Ik heb wel eens probs gehad met win98se en g400 met een bord met via chippie (blue screen met error in een of andere vxd tijdens afsluiten).
Dit heb ik toen opgelost door EERST de VIA4in1 te intalleren en daarna pas de G400 drivers.
Dit heb ik toen opgelost door EERST de VIA4in1 te intalleren en daarna pas de G400 drivers.
Ik bedenk me ineens dat volgens VIA je USB MOET enablen in bios!!!. dan via4in1 installeren en dan matrox drivers...
misschien helpt dit..
misschien helpt dit..
Pagina: 1