Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:39
Mijn vraag
Ik heb vandaag een 2e hands Apple to lightning AV adapter binnengekregen met als doel de Camera App te mirroren op een scherm zodat tijdens het filmen je jezelf goed kan zien. Nu was mijn verwachting dat wanneer ik de telefoon in landscape zou houden voor het filmen ik de camera app ook in landscape te zien zou krijgen op het scherm, maar helaas werkt dat niet op een iPhone 11 Pro, de camera app blijft in portrait op het scherm staan en als ik dan de telefoon in landscape gebruik is het camerabeeld een kwartslag gedraaid.
Hoe kan ik de camera app op een iPhone 11 Pro in landscape zichtbaar krijgen op een extern scherm?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 11 Pro met de laatste versie van iOS
Apple Lightning AV adapter
Standaard Camera App

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De rekenmachine app gestart en in landscape gedraaid, dit wordt gewoon netjes gespiegeld in landscape op het externe scherm en daar dus beeldvullend zichtbaar. Hetzelfde voor Safari
Dezelfde AV adapter gekoppeld aan een iPhone 8, iPhone 8+ en iPad Air 2019, allen met de meest recente versie van iOS of iPadOS en daar werkt het wel zoals verwacht. Ik start de camera app, draai de telefoon naar landscape en dan wordt op het externe scherm ook de telefoon beeldvullend in landscape weergegeven en zie ik de Camera app dus zoals verwacht.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:39
niemand een tip?