Dit soort TV beugel om in bed te kijken (maar dan in Europa)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Hi allemaal! Ik heb een fantastische TV-beugel gezien die ik helemaal zie zitten voor in de slaapkamer. Natuurlijk is het Amerkaans en ook enorm aan de prijs (rond de €750, kaal zonder opties). Ik zoek iets vergelijkbaars in Europa te koop. Ik kan het niet vinden! Het gaat mij alleen om de manier waarop de TV beugel bevestigd wordt aan de muur bij het bed-hoofdeinde. Zodoende heb je de TV dichtbij je gezicht wanneer je kijkt en kun je dus met een relatief kleine TV toe. We vinden het belangrijk dat je écht liggend op je hoofdkussen kunt kijken.

Ik ben nog vrij in het kiezen van een TV verder... Waarschijnlijk een 43 inch of zo

Het mag wat kosten. Tot €350,- heb ik er wel voor over...
Iemand een goeie oplossing!?
Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Tierelier op 15-04-2020 20:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:13

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
...en het is aan de zijde van het voeteneide. Dus dubbel niet wat ik zoek ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:27
Ik vind het maar een hele lompe en ook nog eens peperdure tvbeugel. Ik zou die €750 liever besteden aan een eenvoudige beugel aan de wand tegenover het bed en, om de grotere afstand te compenseren, een maatje grotere tv.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Voor het geld van de TV en de beugel kun je ook een beamer kopen die je op het plafond laat projecteren. Zo heb ik het ook bij ons in de slaapkamer.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Helaas is aan het voeteneind, om verschillende redenen, niet mogelijk... Lomp is ie zeker! En mooi ook niet inderdaad..

Aan een beamer heb ik wel gedacht. Maar daar ben ik nog niet over uit eigenlijk. Waar heb jij de beamer staan/hangen om op het plafond te projecteren?

Het liefst hebben we hem aan een beugel en zodoende vrij dichtbij... Maar vind maar eens zoiets! (enigzinds betaalbaar tenminste). Het ergste is dat er vast wel zoiets zal zijn in Europa. Ik hoef het alleen maar even te vinden }), hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Tierelier schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:32:
Helaas is aan het voeteneind, om verschillende redenen, niet mogelijk... Lomp is ie zeker! En mooi ook niet inderdaad..

Aan een beamer heb ik wel gedacht. Maar daar ben ik nog niet over uit eigenlijk. Waar heb jij de beamer staan/hangen om op het plafond te projecteren?

Het liefst hebben we hem aan een beugel en zodoende vrij dichtbij... Maar vind maar eens zoiets! (enigzinds betaalbaar tenminste). Het ergste is dat er vast wel zoiets zal zijn in Europa. Ik hoef het alleen maar even te vinden }), hahaha
Lastig dilemma Tierelier! Hopelijk vind je een goede (en een beetje betaalbare) oplossing voor je probleem. Andere slaapkamer of verhuizen misschien?! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-07 20:19

D_V

Tierelier in "Dit soort TV beugel om in bed te kijken (maar dan in Europa)"Het ergste is dat er vast wel zoiets zal zijn in Europa. Ik hoef het alleen maar even te vinden }), hahaha
Ja, in Engeland:

http://electroniczone.co....tended-flip-out-tv-mount/

En hij kost maar 1200 gbp! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tierelier schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:00:

Het mag wat kosten. Tot €350,- heb ik er wel voor over...
Iemand een goeie oplossing!?
Alvast bedankt!
Hopelijk heb je sterke muren. Dat zal een flinke hefboom werking geven. Vraag me af of je van een beugel van € 350 kunt verwachten dat ie zulke krachten aan kan.

Maar misschien zie ik het probleem wat te zwaar in :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:47
Sterke muren of niet, het lijkt me best eng om daar onder te liggen. Het voelt voor mij ook meer als een gadget om aan bezoek te laten zien en dan na 3x niet meer te gebruiken...

Heb je al naar een short throw beamer gekeken? Die zou je volgens mij gewoon op het plafond of op de muur kunnen monteren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:37
Eens. Het is een betonnen wand hoop ik? De hefboom is vrij groot.. of je daar nou lekker onder TV kijkt.. zou dan toch eerder iets anders verzinnen. Eind van het bed wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avanhel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 14:22
Heb je al gekeken naar een plafondbeugel die kan draaien?

https://www.beugelsenmeer...p-down-beugel-mywall-hl12

Dit soort systemen zijn meestal een stuk goedkoper en de tv hangt niet altijd in de weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:45

Mickey77

Allround ICT-er

Ik heb iets soortgelijks gemaakt, waardoor ik ook gewoon in liggende houding televisie kan kijken. Maar... ik heb dat gedaan met een tablet. Dat gewicht is natuurlijk maar een fractie van zo een grote televisie, maar die tablet kan natuurlijk ook dichterbij dus per saldo heb je net zo een groot scherm als de televisie in de video...

Ik had nog twee monitor armen liggen (ergotron) en door die te combineren heb ik een arm die anderhalf keer zo lang is als de originele monitor arm. Aan het einde heb ik een bocht van 90 graden gemaakt door een houten blokje en een houten plaat. Op die plaat heb twee stukjes U profiel gemaakt zodat ik de tablet er met één hand in en uit kan schuiven. Die tablet gebruik ik overdag op de bank en en 's avond bij het bed.

Je zou kunnen zeggen dat dit een heel ander verhaal is, omdat een tablet niet hetzelfde is als een televisie. Maar er is toch een duidelijke overeenkomst in de zin dat ik ook gewoon recht omhoog tv kan kijken in bed. Dat heeft echt zijn voordelen, bijvoorbeeld in een koude slaapkamer als de mijne. Ik vind het heerlijk om zo tv te kijken dus vandaar dat ik mijn oplossing toch even wilde noemen.

Laat maar weten als een foto gewenst is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:47

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Mja aan het plafond lijkt me nog het de beste 'gulden middenweg' optie, ook qua prijs:
https://www.beugelsenmeer...lektrische-plafondbeugels

Of even iets heel anders https://www.debeugelknall...-tv-floorstand-black.html dat is zeker geen optie?

Oh enne:
https://dutch.alibaba.com...displays-60654073172.html
(of je het kan vertrouwen moet je zelf beoordelen :p)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2012
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07 09:44
Het filmpje is uit 2011. Naar mijn weten was een platte tv formaat zoals we nu kennen nog niet helemaal gangbaar en kwam het langzaam op. Iemand die handig is met zulke constructies kan voor 350 euro toch best wel ver komen om dit custom voor jou te maken. Ik ben niet echt bang voor de hefboom aangezien het op meerdere punten aan de muur wordt gemonteerd. Belangrijker is een goed kabelmanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

t2012 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:16:
Het filmpje is uit 2011. Naar mijn weten was een platte tv formaat zoals we nu kennen nog niet helemaal gangbaar en kwam het langzaam op.
In 2011 waren platte TV’s al de norm. Ik heb net mijn oude 42” plasma uit 2008 de deur uit gedaan. En een LCD TV’tje uit 2005 (toen ze nog wel erg duur waren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:55
Ik zie hier echt voorbeelden langskomen waarbij ik mij afvraag of bij jullie esthetiek geen enkel belang heeft. Een beamer boven je bed hangen of een enorme standaard in je slaapkamer zetten dat is toch echt foeilelijk (mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 15:08
De krachten die op zo'n lange arm komen, en het feit dat het boven je hoofd hangt dus best niet plots naar beneden zakt, zorgen dat dit sowiezo duur zal worden.
We zitten op tweakers, dus: is het dan niet interessanter zelf iets te maken wat haalbaarder is. Voeteneinde is blijkbaar geen optie, al is zo'n lift zelf maken best te doen; maar misschien is de wand tegenover je hoofdeinde wel haalbaar. Hang daar de TV, en maak er een kast/schilderij voor die je omhoog schuift of draait, met een scharniersysteem in dit genre: https://www.amazon.fr/SOT...able-meuble/dp/B00ABGR5L0 .
Of als je hoogte genoeg hebt, de TV in het plafond wegbergen, en naar beneden laten draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door naftebakje op 17-04-2020 12:22 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Leuk voor een klaslokaal. Voor thuis is dit esthetisch wat meer verantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:06
Over de krachten op de muur: het filmpje van de TS is dus al zo'n 10 jaar oud, in die tijd zijn de tv's ook een stuk minder zwaar geworden. Even snel wat opgezocht, maar je kan nu een 55" krijgen onder de 20 kg, waarbij dat 10 jaar terug nog bijna 50 kg was. Uiteraard moet het dan alsnog stevig genoeg vast zitten, maar de constructie zelf kan dus ook al wat minder zwaar. Eventueel kan je dus ook iets mechanisch maken (zonder motor), dat scheelt ook weer veel in prijs en gewicht.

[ Voor 12% gewijzigd door FoxLenny op 17-04-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als we het dan toch over risico hebben. Fabrikanten waarschuwen tegen het plat vervoeren van TV’s. Nu is dit natuurlijk geen vervoer maar het uitvouwen en dichtklappen zal toch wel met wat beleid moeten gebeuren wil je niets kapot maken. Aan de andere kant zul je met een scherm van 20 kg ook wel niet gaan gooien en smijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
Als zo'n lomp ding boven je hoofd de enige oplossing is om op bed tv te kunnen kijken, laat dan maar. Dan kijk ik Op1, Jinek of het laatste nieuws wel in de huiskamer... 🙄

[ Voor 7% gewijzigd door Vulcan750 op 17-04-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-06 22:39

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

(Ultra) Short throw beamer. Mijne hing boven het hoofdeinde, ongeveer 30 centimeter van het plafond af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:07
Misschien een Samsung Frame boven je hoofd hangen en dan een bed vinden wat ronddraait.

Ik zou denk ik dan toch voor een beamer gaan of een plafondbeugel, alleen als je hem inklapt zit je tv dan tegen het plafond ipv de muur.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucW2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-07 16:17
Voor 18,00 kocht ik vorige week https://www.allekabels.nl...uurbeugel-tm-55-inch.html via webshop Allekabels, hoog aan de muur bij voeteneind opgehangen, bijna tegen plafond, mooi gekanteld, zodat je in bed niet met verkrampte nek hoeft te kijken. Daar hangt een 50 inch 4K Sharp smartTV aan. Zelfde als in de woonkamer, zie mijn reviews. Ben gekke Henkie niet om zo'n zot aan te schaffen als de openingstopic, maar ja, als je het kan betalen, laat die pegels maar rollen, ik ben de spekkoper met mijn Sharp, weer goedkoop nieuw kunnen scoren ... 195 euro, krasje op buitenlijst, perfect beeld. :9

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucW2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-07 16:17
Vulcan750 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:58:
Als zo'n lomp ding boven je hoofd de enige oplossing is om op bed tv te kunnen kijken, laat dan maar. Dan kijk ik Op1, Jinek of het laatste nieuws wel in de huiskamer... 🙄
Is een 'papagaai' om je uit bed te hijsen 8)7

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Wow, wat een antwoorden :). Had het heel druk. Ik zit in de klusfase van mijn huis. Het voelt nu nét alsof ik te laat ben op mijn eigen feestje :/

@Mickey77 Óók ik kijk vaak met Ipad in bed TV. Herkenning! Voor mij echt de enige manier voor mij om met mijn nek in de goede houding te liggen. Echt perfect voor mij; geen verkramping... Ultra comfort. Ipad is alleen te dichtbij omdat mijn ogen achteruit gaan door steeds maar naar beeldschermpjes van dichtbij te kijken. Te ver weg dan mis ik weer te veel detail ivm mijn ogen (best lastig). De beugel waar ik het over had doet ongeveer hetzelfde als de Ipad. Dichtbij ÉN schuin... Alleen ietsjes minder dichtbij, zonder te ver weg te zijn ivm mijn ogen. Snappen jullie het nog? Hahaha... Echt wel weer een stuk verder gekomen met jullie antwoorden! Homing in on a solution!

@avanhel Die beugel zou op zich de perfecte oplossing zijn behalve dat onze plafonds veel hoger zijn dan ik wil qua kijkafstand wil. Het is hier 2.85m en ons bed is bijna op de grond. Misschien dat ik zelf iets ga construeren dat de TV lager laat uitkomen en zo'n soort beugel erbij gebruik. Wel gekloot met kabels... maar dat ga ik met elke oplossing krijgen. In de muren is al te laat nu..

@Mattie112 Wow! Jij hebt gewoon "mijn beugel" gevonden voor een habbekrats! Dat is wel echt lovenswaardig! Al zou ik het, voor iets wat dermate faal-proof moet zijn, inderdaad niet gauw doen; uit China. Die floorstand zat ik ook nog ff naar te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:47

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Uit China naja zou kunnen alles komt uit China maar voor die prijs kunnen ze nooit iets maken wat ook echt stevig is / goed werkt.

Ze noemen het trouwens een BFO "Bed flip out". Allicht helpt dat nog in je zoektocht.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:33
Tierelier schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:22:
Wow, wat een antwoorden :). Had het heel druk. Ik zit in de klusfase van mijn huis. Het voelt nu nét alsof ik te laat ben op mijn eigen feestje :/

@Mickey77 Óók ik kijk vaak met Ipad in bed TV. Herkenning! Voor mij echt de enige manier voor mij om met mijn nek in de goede houding te liggen. Echt perfect voor mij; geen verkramping... Ultra comfort. Ipad is alleen te dichtbij omdat mijn ogen achteruit gaan door steeds maar naar beeldschermpjes van dichtbij te kijken. Te ver weg dan mis ik weer te veel detail ivm mijn ogen (best lastig). De beugel waar ik het over had doet ongeveer hetzelfde als de Ipad. Dichtbij ÉN schuin... Alleen ietsjes minder dichtbij, zonder te ver weg te zijn ivm mijn ogen. Snappen jullie het nog? Hahaha... Echt wel weer een stuk verder gekomen met jullie antwoorden! Homing in on a solution!

@avanhel Die beugel zou op zich de perfecte oplossing zijn behalve dat onze plafonds veel hoger zijn dan ik wil qua kijkafstand wil. Het is hier 2.85m en ons bed is bijna op de grond. Misschien dat ik zelf iets ga construeren dat de TV lager laat uitkomen en zo'n soort beugel erbij gebruik. Wel gekloot met kabels... maar dat ga ik met elke oplossing krijgen. In de muren is al te laat nu..

@Mattie112 Wow! Jij hebt gewoon "mijn beugel" gevonden voor een habbekrats! Dat is wel echt lovenswaardig! Al zou ik het, voor iets wat dermate faal-proof moet zijn, inderdaad niet gauw doen; uit China. Die floorstand zat ik ook nog ff naar te kijken!
Wij hebben sinds 2 weken deze aan het plafond in de slaapkamer hangen icm een 42” TV:

https://www.conrad.nl/p/s...aar-gemotoriseerd-1439178

We hebben hier hoge plafonds (2,6 meter) en ingeklapt hangt ie dus prima uit het zicht. Mogelijk timmer ik er ooit nog een koofje omheen maar het is absoluut niet storend zo. Uitgeklapt een perfecte kijkhoek liggend in bed :*)

Hoek is overigens instelbaar met 2 geheugenpunten.
Wij zijn iig blij met het apparaat :D

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Mattie112 schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:51:
Ze noemen het trouwens een BFO "Bed flip out". Allicht helpt dat nog in je zoektocht.
Ahh, dank!

Bekt lekker. Ik had een BFO met mijn BFF ;). Faaaar out man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb een beamer zo vast gemaakt dat hij recht omhoog projecteert. Deze had ik in mijn vorige huis soms bij het voeteneind en soms bij het hoofdeind staan op de grond. Door de offset van de beamer (een beamer projecteert niet recht vooruit) projecteert hij dan mooi boven het bed op het plafond. Toen ik hem bij het hoofdeinde zette kon ik mooi recht omhoog kijken, maar sommige mensen hadden hem liever aan het voeteneinde zodat ze toch iets verder naar beneden konden kijken. Verder heeft voeteneinde als voordeel dat je minder last hebt van het lawaai van de beamer.

In mijn huidige slaapkamer heb ik een soort ombouw gemaakt die net zo hoog als het bed is. Hier staat de wekker op en hierin zitten enkele usb oplaad poorten voor telefoons. Hierin heb ik de beamer hangen die door een gat aan de bovenkant naar het plafond projecteert. Het beeld op het plafond is ongeveer 40", maar dat ligt vooral aan de beamer. Andere beamers kunnen op die afstand groter projecteren. Door de ombouw heb ik niet heel veel last van het lawaai.

[ Voor 6% gewijzigd door Janoz op 24-04-2020 15:25 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1