Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemHolwerda
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-08-2022
Sinds de laatste update die Samsung heeft uitgerold voor de Samsung Galaxy A50 heb ik heel erg veel last van een wifi verbinding die traag is. Thuis hebben wij 2x de A50 en bij beide is dit het geval.
Terwijl andere Telefoons: samsung galaxy J6 J3 en de ipone xr nergens last van hebben.
Ik heb intussen de chache van de telefoon gewist, DNS aangepast naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4, Modem opnieuw opgestart en het netwerk van de buren geprobeerd waarbij het probleem nog aan hield.
Zit op een 5GHZ netwerk.

Voordat ik hem wil gaan resetten heb ik de hoop dat iemand hier mij nog kan helpen met wat het eventueel kan zijn

Beste antwoord (via WillemHolwerda op 18-04-2020 13:53)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Hoe traag is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:02

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Inderdaad, wat is traag? Heb je al eens een 'speedtest' gedaan vanaf je mobiel? Komen daar andere scores uit dan op andere mobiele telefoons op dezelfde WiFi verbinding?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemHolwerda
Outerspace schreef op donderdag 16 april 2020 @ 01:35:
[...]

Inderdaad, wat is traag? Heb je al eens een 'speedtest' gedaan vanaf je mobiel? Komen daar andere scores uit dan op andere mobiele telefoons op dezelfde WiFi verbinding?
Daar heb ik inderdaad ook al naar gekeken. Daar kwam uit dat heb om een snelheid van 3mbps is op mijn eigen telefoon. Ander apparaten(wel mobiele telefoons) kunnen 50mbps halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xekjiram
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-04-2020
Ik zit met hetzelfde probleem. Speedtest lukt niet, want "probleem met het netwerk".
Bij opnieuw opstarten lijkt het even goed te gaan (een weerwidget toont het actuele radarbeeld) maar daarna is de telefoon onbruikbaar met zowel wifi als 4g. Alleen telefoneren kan nog wel.

Ik ga mijn oude S4 maar weer eens uit de la trekken en hopen dat er nog apps werken op Android 5, maar ik hoop dat er snel een oplossing is en blijf dit topic volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xekjiram
Ik ben een stapje verder. @WillemHolwerda heb jij toevallig de app GFK Digital Trends er op staan? Die blijkt bij mij de boel te blokkeren met Android 10.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• xekjiram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemHolwerda
Thx voor de tip, zal even kijk of dit voor mij zal gaan werken. Wel heel bijzonder dat zn app alles kan blokkeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemHolwerda
Intussen de update naar Android 10 ook gedaan. App was er bij mij niet tussen. Schijnbaar stond er in de beveiligspatch een fout. Nu is het probleem niet meer aanwezig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemHolwerda
xekjiram schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:50:
Ik ben een stapje verder. @WillemHolwerda heb jij toevallig de app GFK Digital Trends er op staan? Die blijkt bij mij de boel te blokkeren met Android 10.
Bij mij is nu het hele probleem opgelost. Ik heb het volgende nu gedaan:
-bandbreedte aangpast(hebben nu een 1GB verbinding). Echter denk ik dat dit wel helpt maar niet de grootste verbeter punt is.
-Netwerk instellingen gerest. Dit zorgt er voor dat hij dit wel opnieuw instelt en dus ook alle netwerken kwijt bent. Dit heeft alleen op die van mij geholpen. Op de andere hebben we alle instellingen gerest met als resultaat dat die nou ook goed werkt.
-De upgrade naar android 10 gedaan. Waarschijnlijk heeft er ook een foutje in de update voor de beveiligingsupdate gezeten.

Ik hoop dat jou dit ook kan gaan helpen. Ik heb met opzet geen gehele reset gedaan maar de instellingen wel om zo geen data verlies te gaan lijden!
Pagina: 1