Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenboy
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-08 12:09
Hallo allemaal,

Ik heb een Phantom 4 Pro die 4K 60 fps filmt. De beelden bewerk ik op mijn pc in Davinci Resolve maar de playback hapert nogal. Dit zijn de specs van mijn PC:

VOEDING: 500 W Antec voeding
MOEDERBOARD: Gigabyte X79-UP4
PROCESSOR: Intel® Core™ i7-3820 CPU @ 3.60 GHz
RAM: 32 GB
Samsung SSD 860 EVO 500GB
VIDEOKAART: MSI NIVIDIA GeForce GTX 1060 X+ 6GB

Waarom kan ik dan geen 4K video bewerken in real-time? Met optimized media gaat het wel, maar dat kost een hoop extra tijd. Welk(e) onderdeel(en) van mijn PC zou ik moeten upgraden om de beelden wel real-time te kunnen editen?

Alvast bedankt!!

Coen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Omdat je waarschijnlijk de gratis versie gebruikt van Resolve. Je kunt of investeren in CPU/GPU (mijn 9600k + 1080 GTX lukt wel b.v.) die 4k zonder hardware acceleration kan afspelen of investeren in een Resolve licentie dan krijg je namelijk hardware acceleration.

[ Voor 7% gewijzigd door Furfoot op 15-04-2020 19:32 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenboy
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-08 12:09
Oke, bedankt voor je reactie in ieder geval! Ik zit er aan te denken om over te stappen op een MacBook, welk model zou genoeg zijn om die 4K beelden te bewerken? Ik zou graag een MacBook Pro met touch bar hebben. Het moet niet te duur worden maar ik moet geen probleem hebben met het editen en color graden van de beelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Mijn Macbook Pro 16" base model kan 4k real time in resolve. Alleen is een licentie dan goedkoper :)

Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor de prijs van die Macbook koop je Resolve inclusief een vet controlpanel of lichtgevend toetsenbord. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durcie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 15:08
Op dit moment bewerk ik 4K 10bit video met premiere pro op een laptop. Maar zou dit niet aanraden, zeker als je de mogelijkheid hebt om op een PC te bewerken. In mijn ogen kan je beter je pc upgraden ook naar de toekomst als de beelden nog groter worden.
Pagina: 1