Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Beste allemaal,
Ik heb net een nieuwe pc gekocht bij megekko, en kreeg toen een melding voor korting van 16 euro op volgende aankoop. Helaas moest ik daarvoor op een script klikken, en dat werkte niet.
Gevolg: ik heb een mail gestuurd waar ik als antwoord kreeg dat ik daarvoor een account moet hebben bij een andere site (winkelen en sparen). Ik zou dan sowieso 15 euro + 10% korting krijgen op mijn aankoopbedrag.

Nu zit ik met een dilemma:
Als ik de pc (1000 euro) opnieuw bestel krijg ik 110 euro korting.
Maar is dat wel netjes? Want dat zou betekenen dat ik deze onderdelen letterlijk terug stuur naar hun, zonder ze ook maar bekeken te hebben.

Ik heb ze dit ook per mail gevraagd, want het is voor hun natuurlijk altijd duurder om de artikelen opnieuw te moeten binnen krijgen / verzenden. Aan de andere kant vind ik 100 euro erg veel en ze "suggereren" zelf dat ik daarvoor een account zou moeten aanmaken.

Hoe denken jullie over dit soort praktijken?
Kan ik beter mijn verlies nemen? Het is namelijk wel zo dat 1 onderdeel los besteld is bij andere webshop (had megekko niet) en dat komt pas over 5 dagen aan... dus eerder dan wanneer ik hele bestelling opnieuw bestel.

alvast bedankt!

ps als ik fout zit laat het aub weten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Volgens mij is dit een abonnement voor EUR 15,-- per maand, waarna je de korting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Bel ze om de koop te annuleren?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
@PcDealer megekko adverteert dat ze geen telefoonnummer hebben, enkel mail.
Vandaar dat ik de mail die ik kreeg beantwoordde om het te annuleren, maar ik heb (nog ) geen reactie, dus wilde weten hoe andere mensen erin staan.
@tweakict klopt, maar eerste maand is gratis en je mag meteen annuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:11
Netjes is het niet. Maar ja de mogelijkheid heb je. Maar vergeet niet dat jij wel verantwordelijk bent voor de terug zending. En dat als er bv iets gebeurt bij de post jij de sjaak bent. Zover ik even kan zien kan je tot 500 verzekert zijn per pakket. En met soms grote onderdelen kom je al snel op 14.75 inc verzekering. Dat met de kans dat er wat mis kan gaan zou ik zelf niet zo snel doen. Even lang rijden(als dat kan). Is nog een optie. Kan je direct je spullen meenemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dit aanbod is je gedaan na aankoop, en heeft niets met je huidige order te maken. dat jij je in rare situaties wilt wringen om dit erdoor te krijgen ... tja.....je was tevreden met je aankoop, en je bent nu niet genaaid of wat ook. dus de praktijken die jij uit wilt halen vind ikzelf niet gepast.(ook niet gepast hoe je hen in een situatie wilt drukken via contact)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Klopt wel wat je zegt. Daarom dat ik het zo dubbel vind. Dat is nu waarom ik het aan jullie wilde vragen. Kijken wat jullie ervan vinden.
Ik ben nogal tegen dingen zomaar heen en weer blijven sturen zonder reden. Aan de andere kant gaat het nu om een groot bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:05

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Je krijgt dat steeds bij Megekko en ik vind het heel vervelend: eigenlijk is het niks, als wat @tweakict zegt klopt (ik heb dit steeds weggeklikt want account en scripts etc) is het niet zomaar korting, maar zit je daar stevig aan vast.

Afgezien daarvan: zonder enige korting was je er al blij mee en vond je het een goede prijs - of wist je al dat dit na de aankoop zou komen? - dus waar maak je je nu helemaal druk om?
Vermoedelijk zijn er wel regels voor hoe lang het duurt voor de aankoop daadwerkelijk meetelt in de korting, bijvoorbeeld pas na een maand ;-)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
Zullen wel regels aan gebonden zijn.

Het geld niet voor niets bij je volgende aankoop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-04 15:53
Je krijgt dus korting op je volgende product die je bij hun aanschaft ?
Dan heeft het geen zin om je huidige aankoop terug te sturen want je korting vervalt dan ook op de volgende aankoop.

De korting is gebaseerd op een overeenkomst die je dan annuleert en volgens de wet nooit heeft bestaan, wat dan ook betekend dat je korting ook vervalt (die op een overeenkomst was gebaseerd).

m.a.w. als je gebruik maakt van de WKOA vervalt die korting ook...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat gaat inderdaad om het Winkelen & Sparen-programma waar je snoeihard vast zit aan een smerig duur abonnement waardoor je zogenaamd korting krijgt. Extreem misleidend en een goede reden om Megekko compleet links te laten liggen (al maakt dat voor de aankoop van TS nu niet meer uit). Dit soort handelspraktijken zouden verboden moeten worden.

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het kost 15 euro per maand: https://community.consume...rtingen-bij-megekko-19722

Bij dit soort praktijken krijg ik de neiging om er maximaal gebruik van te maken. Dit systeem is niet opgezet om klanten een plezier te doen. Van wat ik kan zien, kun je gewoon een proefabonnement van 30 dagen op Winkelen & Sparen nemen, en dat direct opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen (niet per ongeluk herroepen via het standaardformulier). Ik zou zeggen: doe het, en laat weten of het gelukt is.

Als je de huidige zending terugstuurt, heeft dat volgens mij geen effect op je uitnodiging om deel te nemen aan het spaarprogramma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:05
Volgens mij is er weinig misleidends aan? Je sluit een abbo af en daarna kun je korting claimen over je aankopen. Heeft weinig nut als je maar 1 keer wat koopt natuurlijk, maar als je vaker besteld kan het zeker wat opeleveren! :) het voelt alleen een beetje raar, betalen om korting te krijgen. :')
Pagina: 1