platte of grote stereo nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Hoi,
Vaak zet ik m'n pc aan om een muziekje te gaan luisteren, maarja dat is eigenlijk een beetje overkill en ik hoor de hele tijd die fans van me kast.
Nou zat ik te denken aan zo'n platte stereo die je aan je muur kan hangen bijvoorbeeld, aangezien ik geen ruimte heb voor zo'n hele grote stereo toren.
(zelf heb ik nog niet rond kunnen kijken in de winkels omdat het zondag is.)
Maar waar moet ik op letten als ik zo'n platte ga halen? welke merken/modellen raden jullie mij aan? of kan ik beter toch zo'n grote stereo toren gaan halen?
Ik luister zo af en toe een cd-tje dus echt suprieure kwaliteit hoeft het ook weer niet te zijn.
Budget van 0 tot 400,- ongeveer.
Morgen zal ik wel eens een beetje gaan rondkijken in de stad.

Alvast hartelijk dank.

39

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik hoop dat je met "zo'n platte stereo die je aan je muur kan hangen" niet een b&o stereo bedoeld. :o

Want dan kan je 400 piek wel vergeten... Ik denk zelfs dat je voor dat budget vastzit aan een simpel microsetje.
\
zoeen dus:
Afbeeldingslocatie: http://swe.nl/zaken/getpic.asp?Picname=bs3000&Ownerid=100

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
nee, idd geen b&o setje :)
microsetje? bedoel je daarmee al die extra mix knopjes dan weg gelaten worden?
[edit] whoeha net dat plaatje gezien :)

39

• JvS
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 05 augustus 2001 17:46 schreef Homedisc het volgende:
nee, idd geen b&o setje :)
microsetje? bedoel je daarmee al die extra mix knopjes dan weg gelaten worden?
Meen je deze vraag? :?

Micro ==> Klein... Microset, klein hifi setje.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

B@O is toch ook gewoon Philips, moet je niet nemen als je een beetje goede geluidskwaliteit wil.

Verwijderd

of je kan mischien een versterker krijgen via via 100 piek!.
en koop bij corect in de koopjes hal in rotterdam een paar leuke boksen!
en sluit die sterio aan op je computer!.
hep ik ook!
ik heb jbl xl1000 bij corect gekocht.
145 per stuk 150wat dat is toch ook mooi?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 17:48 schreef JvS het volgende:

[..]

Meen je deze vraag? :?

Micro ==> Klein... Microset, klein hifi setje.
|:( dom van me tuurlijk.
nee idd een gewoon microsetje bedoel ik.

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 17:49 schreef bankrekening het volgende:
of je kan mischien een versterker krijgen via via 100 piek!.
en koop bij corect in de koopjes hal in rotterdam een paar leuke boksen!
en sluit die sterio aan op je computer!.
hep ik ook!
ik heb jbl xl1000 bij corect gekocht.
145 per stuk 150wat dat is toch ook mooi?
ik wil juist muziek luisteren zonder dat ik m'n pc weer aan moet zetten.

39

Verwijderd

oo ja nou dan een disc men er aan ?

Verwijderd

Ik kan je aanraden om gewoon iets tweedehands te kopen. Krijg je voor dat geld echt iets beter.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 17:54 schreef Sneeuwbal het volgende:
Ik kan je aanraden om gewoon iets tweedehands te kopen. Krijg je voor dat geld echt iets beter.
hmmz dan misschien toch maar een maandje langer sparen.

39

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Op zondag 05 augustus 2001 17:49 schreef Sneeuwbal het volgende:
B@O is toch ook gewoon Philips, moet je niet nemen als je een beetje goede geluidskwaliteit wil.
Lekkere redenering |:( Marantz is ook van Flips.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 18:08 schreef JT het volgende:

[..]

De essentie is meer dat je bij b&o voor het exclusieve design betaald, en niet voor de kwaliteit van 't spul.

Verwijderd

wehehehe :)

Hier worden de betere merken genoemd

Ach, pak gewoon een oude versterker van Pa van zolder.. Fix 2 speakers (desnoods zelf/ombouw oid..) mooi stukje kabel en tis altijd beter dan wat je daarvoor had met je 5000 Watt P.M.P.O Front PC-speakertjes :)

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 05 augustus 2001 18:12 schreef MREn het volgende:

[..]

De essentie is meer dat je bij b&o voor het exclusieve design betaald, en niet voor de kwaliteit van 't spul.
Dat is zo, maar dat het Flips is en daarom slecht klinkt slaat nergens op, want flips kan heel goed klinken en Marantz al helemaal.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 18:15 schreef tose het volgende:
Hier worden de betere merken genoemd
Waar dan :+

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 05 augustus 2001 18:16 schreef MREn het volgende:

[..]

Waar dan :+
:D

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

// off-topic
B&O gebruikt idd _ook_ philips onderdelen, net zoals zo ongeveer _alle_ audio-fabrikanten (ja ik reken chipjes etc ook tot onderdelen)

De redenatie 'is philips dus zuigt' geeft al aan dat je geen benul hebt waar je het over hebt.

// on-topic

Ik zou nog even doorsparen. Voor Fl. 400,- koop je 3 keer niets, ook 2e hands..

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 05 augustus 2001 18:26 schreef hezik het volgende:
// off-topic
B&O gebruikt idd _ook_ philips onderdelen, net zoals zo ongeveer _alle_ audio-fabrikanten (ja ik reken chipjes etc ook tot onderdelen)

De redenatie 'is philips dus zuigt' geeft al aan dat je geen benul hebt waar je het over hebt.
Couldn't agree more :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 18:26 schreef hezik het volgende:
Ik zou nog even doorsparen. Voor Fl. 400,- koop je 3 keer niets, ook 2e hands..
3 keer nix kost natuurlijk nix >:) maar als je een beetje rond zoekt(bv kringloopwinkel) kun je best wat leuks kopen...goed het is dan tig jaar oud...so what?....

Verwijderd

Ga eens in de winkels kijken en luister of het je bevald. Echte kwaliteit is het voor dat geld niet. Maar een ding het genoot wordt niet alleen bepaald door de kwaliteit.
Als je lekker kunt genieten van muziek dat is wat telt en niet de prijs van het apparaat.

Verwijderd

Ligt eraan hoor voor 400,- heb je wel wat sterker nog Supertech (geen fantastisch merk weet ik maar hij heeft een budget) heeft nog zo'n één voor 250,- a 300,- . Ik weet het model zo gauw nie maar het is er één die de K**kshop nog al vaak in de aanbieding heeft (die heeft van die blauwe boxen aan de zijkant). Suc6 ermee Mr_Hiney

edit:

Ik zie hem nie zo gauw staan op Supertech.nl (edit: en ook nie op Kijkshop.nl) ;(
edit

Verwijderd

JT :

[..]
Let op => Marantz...

Je kan veel vertellen maar je kan niet vertellen dat Marantz geen 'beter' merk is..
Ik ben het eens als je zegt.. het is niet 'het beste' of 'er zijn betere' want dit is altijd zo, en er zijn altijd weer de mensen die buizen beter blijven vinden dan transistor maar Marantz is zeker NIET slecht

Verwijderd

Ach stelletje ...., B&O gebruikt middelmatige componenten van Phlips, had ik dat er dan bij moeten zetten :(

• JT

JT

VETAK y0

Marantz heerscht gewoon grote tijden :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

[off-topic] Waarom stuurt men eigenlijk niet met 4 of 6 kleine buizen een paar flinke transistors aan? Krijg je buizen-geluid voor transistor-budget! [/off-topic]

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 05 augustus 2001 18:47 schreef J.A.M.F. het volgende:
[off-topic] Waarom stuurt men eigenlijk niet met 4 of 6 kleine buizen een paar flinke transistors aan? Krijg je buizen-geluid voor transistor-budget! [/off-topic]
Patenteren !!!!!!!!!!!! DOEKOES !!!!!!!

Ecodan warmtepomp

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
maar goed, vanaf hoeveel $$$ hebje een beetje leuke set? gewoon een beetje basic-setje.

39

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Op zondag 05 augustus 2001 19:17 schreef Homedisc het volgende:
maar goed, vanaf hoeveel $$$ hebje een beetje leuke set? gewoon een beetje basic-setje.
Wat is een leuke set... kijk je hebt mensen met computerboxen en die zijn tevreden en je hebt mensen met een krell en een genesis systeem en die zijn nog niet tevreden :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:10

FFF

Op zondag 05 augustus 2001 17:43 schreef JvS het volgende:
Ik hoop dat je met "zo'n platte stereo die je aan je muur kan hangen" niet een b&o stereo bedoeld. :o

Want dan kan je 400 piek wel vergeten... Ik denk zelfs dat je voor dat budget vastzit aan een simpel microsetje.
\
zoeen dus:
[afbeelding]
Juist, das het enige op de markt wat er een beetje lijkt, op geluid, euh heel erg mooi zelfs, maar voor de rest is het waardeloos.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Sommige mensen kennen mensen die mensen kennen, en die kunnen dan van mensen die zij kennen weer wat tweedehands spullen aankomen als je begrijpt wat ik bedoel. Ken je nou helemaal geen mensen die tweedehands spul hebben, dan ben je dus aangewezen op tweedehands spul uit een winkel en dan kost het toch al gauw een stuk duurder.

Mijn tip : Kijk goed op je zolder, en die van je buurman (>:)), en ga pas op het laatst naar de winkel.

Mother, will they like this song?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Of je kent gewoon mensen die weten wanneer er op bepaalde momenten op bepaalde plaatsen bepaalde spullen uit bepaalde vrachtwagens vallen. En die mensen staan dan niet geheel ontoevallig juist op die bepaalde plek met hun kofferbak open >:)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 19:17 schreef Homedisc het volgende:
Ik zou zeggen ca. 1000,-. Dan wil ik ook wel de Yamaha Pianocraft adviseren.
http://www.yamaha-hifi.com/deutsch/produkte/stereo/compact-system/piano-craft.html

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 09:49 schreef J.A.M.F. het volgende:

[..]

Ik zou zeggen ca. 1000,-. Dan wil ik ook wel de Yamaha Pianocraft adviseren.
http://www.yamaha-hifi.com/deutsch/produkte/stereo/compact-system/piano-craft.html
die ziet er mooi uit ja, naja ik spaar zowiezo wel even door, je kan beter gelijk iets goeds kopen dan dat je met een setje zit waaraan je gaat ergeren wegens de kwaliteit.

39

• Flotter
  • Laatst online: 09:57

Flotter

Pelipper!

Op zondag 05 augustus 2001 18:47 schreef J.A.M.F. het volgende:
Buizenvoorversterker met transistoreindversterker?
Niet goedkoop...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Merk is ook niet alleszeggend. Kijk gewoon of er een goede aanbieding is, en luister er na. En je moet genoeg vermogen hebben op zowel de boxen als versterker ;)

Verwijderd

Buizen preamp met torren eindtrap bestaat al een tijdje hoor.
Marshall gebruikt deze techniek in hun gitaaramps. In de hifimarkt is er weinig plek voor. Eichte audiofielen willen gee buizen, en vinylfreaks willen alles in buizen...
Pagina: 1