Chromecast op Unifi Dream Machine Wifi aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:38
Beste allemaal,

Ik probeer een Chromecast (vermoedelijk Second Generation maar 't is een leenmodel) en die probeer ik op mijn gloednieuwe Unifi Dream Machine aan te sluiten vanaf mijn iPhone Xr (ik gooi maar even met volledige productnamen ter informatie). Dus ik heb netjes de Google Home App gedownload, heb een 'Huis' ingericht en probeer een apparaat toe te voegen. Ik krijg 't apparaat netjes gevonden, code klopt ook, maar het gaat fout wanneer de App de Chromecast probeert te vertellen met Wifi te verbinden. Ik zie 't scherm op de Chromecast veranderen naar "Verbinding maken" en de App zeght ook "Verbinding maken met wifi..." Dan komt er in de App ruwweg 1 seconde 'Verbonden' in beeld en daarna 'Er is iets mis gegaan' zonder verder nuttige informatie wát er precies fout gaat. De Chromecast zelf blijft eeuwig staan op 'Verbinding maken'. Toch zie ik de Chromecast wel als client verschijnen in de controller, dus blijkbaar lukt het 'm wel om verbinding te maken.

Nou heb ik al even zitten Googlen en ben uiteindelijk op de volgende guide terecht gekomen: https://help.ubnt.com/hc/...gle-Home-on-UniFi-Network

Ik heb, voor zover ik kan zien, alle stappen goed verlopen maar ik kom er niet doorheen, wellicht ziet iemand hier iets dat niet klopt of heeft iemand ervaring?

Mijn config is als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SxzKDbd/Chromecast-Unifi-Setup-p1.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Vwp3ss8/Chromecast-Unifi-Setup-p2.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DLVyGW0/Chromecast-Unifi-Setup-p3.png

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 23:11
Heb jij wifi optimalisering aan staan ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhoolwerf
vonkkie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:22:
Heb jij wifi optimalisering aan staan ??
Stond aan, heb ik net uitgezet maar geen verschil in gedrag helaas. Andere suggesties? :)

[ Voor 4% gewijzigd door rhoolwerf op 15-04-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
Ok heb 2 ultra .s cromecast had daar ook problemen mee toen bekabeld aangesloten en nooit geen last meer van gehad

Voor de rest Heb ik ook geen idee maar wist nog wel dat wifi optimalisering problemen kon geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
vonkkie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:32:
Ok heb 2 ultra .s cromecast had daar ook problemen mee toen bekabeld aangesloten en nooit geen last meer van gehad

Voor de rest Heb ik ook geen idee maar wist nog wel dat wifi optimalisering problemen kon geven
Ik wou dat ik ze bekabeld aan kon sluiten, maar heb geen ethernet poort erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
Nee heeft alleen de ultra zit in de adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:28
Zitten je chomecast en je iPhone in hetzelfde WiFi netwerk. Ik zie dat je een Vlan hebt ingesteld. Heb je de setting Mdns al geprobeerd? (Door die aan te zetten)

https://community.ui.com/...8f-4181-bd15-dfe6b921732b

[ Voor 26% gewijzigd door HKLM_ op 15-04-2020 19:44 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
HKLM_ schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:44:
Zitten je chomecast en je iPhone in hetzelfde WiFi netwerk. Ik zie dat je een Vlan hebt ingesteld. Heb je de setting Mdns al geprobeerd? (Door die aan te zetten)

https://community.ui.com/...8f-4181-bd15-dfe6b921732b
De iPhone en de Chromecast verbind ik met hetzelfde SSID ja (anders klaagt de App daarover). De VLAN heb ik ingesteld omdat dat volgens de Unifi-guide moest, persoonlijk had 't niet gehoeven dus als 't zonder kan is dat nog mooier.

mDNS had ik inderdaad al aangezet.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
wat voor vlan niet toevallig gast /guest dan werkt het waarschijnlijk ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
vonkkie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:40:
wat voor vlan niet toevallig gast /guest dan werkt het waarschijnlijk ook niet
Zoals aangegeven in de screenshots, VLAN 55, maar ik heb verder geen Gasten-instellingen aangezet dus dat zou 't probleem niet mogen zijn geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
je hebt je vlan aan gemaakt zoals in je handleiding staat netwerk purpes corporate

en als je ze nou eens op je standaard wifi zet en dan tijdelijk upnp aan zet

[ Voor 48% gewijzigd door vonkkie op 15-04-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oortjes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 14:28
gecombineerde 5 Ghz en 2.4 Ghz vinden mijn Chromcast apparaten niet fijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:44
vonkkie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:35:
Nee heeft alleen de ultra zit in de adapter
Voor de andere modellen kun je (of kon) een adapter zoals de ultra kopen, dus een combinatie van voeding en USB ethernet adapter.

Ik heb het idee dat die van google niet meer verkrijgbaar is maar er zijn alternatieven
https://www.amazon.com/Ca...dc_13983791_t1_B076W5MNTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
joop99 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:05:
[...]

Voor de andere modellen kun je (of kon) een adapter zoals de ultra kopen, dus een combinatie van voeding en USB ethernet adapter.

Ik heb het idee dat die van google niet meer verkrijgbaar is maar er zijn alternatieven
https://www.amazon.com/Ca...dc_13983791_t1_B076W5MNTX
Bedankt voor de tip, al hoop ik 't gewoon werkend te krijgen via wifi :) Anders kan ik dit, of een Ultra kopen, altijd nog overwegen.
Oortjes schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:58:
gecombineerde 5 Ghz en 2.4 Ghz vinden mijn Chromcast apparaten niet fijn....
Hmm, ik heb het vinkje "Combine 2 GHz and 5 GHz WiFi Network Names into one" uitgevinkt maar helaas, nog geen resultaat :'( Heb zowel de het 2GHz als het 5GHz netwerk geprobeerd, maar dat gaf geen verschil.

[ Voor 52% gewijzigd door rhoolwerf op 15-04-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
Heeft er iemand anders nog suggesties wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar je hebt er toch een AP / AP's aanhangen?

Hoe is/zijn die poort(en) geconfigureerd? Gezien je VLAN55 tagged verwacht ik dat je netwerk poortje default PVID 1 is en dan ook lid is van minimaal VLAN55?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
Vorkie schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:01:
Maar je hebt er toch een AP / AP's aanhangen?

Hoe is/zijn die poort(en) geconfigureerd? Gezien je VLAN55 tagged verwacht ik dat je netwerk poortje default PVID 1 is en dan ook lid is van minimaal VLAN55?
Ik heb een Dream Machine, dus de AP is niet 'via een poort' connected, of althans ik heb er niets van kunnen vinden.

Omdat mensen nogal vaak reageren op de VLAN (ondanks dat het onderdeel is van de Unifi guide), heb ik het tijdelijke SSID verwijderd. Mijn hoofd SSID heeft verder volledig dezelfde config, maar nu werk ik dus niet meer met een VLAN.

Helaas nog steeds geen succes |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDutch
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb vorig jaar kerst gedoe gehad met mijn Ui AP's en Google Nest Audio speakers. Probleem lag bij de AP's die een bepaalde functie ineens niet meer ondersteunden. De oplossing was toen terug gaan naar eerdere firmware van de AP's waar ik nu nog op draai. Als ik de Ui forum lees kan ik daar beter op blijven. Deze issue is intussen voor de AP's opgelost, maar er zijn nog andere.
Pagina: 1