Rolluik motor vervangen, krijg de as niet los....

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:50
Zou geen moeilijke klus moeten zijn, maar ik krijg de as er niet eens uit.....

De asprop kan niet verder dan hij al is ingeschoven worden, maar toch kom ik minimaal 1 centimeter te kort. De asprop links (de kant van de niet meer werkzame handband) zat niet eens met een popnagel of schroefje vast, maar dat was ook niet nodig aangezien het geheel er zo strak in inzit....

Iemand een idee? Moet ik dan toch de kap eraf halen?

dank voor het meedenken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdOYdQYOxgbvpVMsx7t5VQJCljw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETDjcx20P86IidRRKS08e3Po.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vlHlL_d0roTx6LwPU813OrrVJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgQerLr8b4WxJqSUjuz7S8Ue.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Afgaande van een rolluik wat ik bij ons huis heb verwijderd zal je de kap een beetje los moeten halen. Het is een tijdje geleden maar volgens mij zitten er schroefjes aan de bovenkant van de kap. Die losmaken en dan zou je iets meer speling moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:09
Aan de foto's te zien zitten er bij jou popnagels in de zijplaten, Persoonlijk zou ik die uit boren, je aanpassing/reparatie doen en weer nieuwe popnagels (of schroeven) er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
dank voor jullie antwoorden, ik ga de kap gedeeltelijk loshalen (morgen.....)

het is dat ik dacht dat iemand de boel van hand-->electrisch had gemaakt zonder aan de kap te schroeven, en dat ik dus iets simpels over het hoofd had gezien.

nogmaals dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:11
Meen me te herinneren dat er bij mij een popnagel in de buis zat. Links, om dat zwarte ding mee vast te zetten. Als je die uitboort kun je een paar cm opschuiven.

De kap verder open dan wat je nu hebt was niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreiTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10:53
Ik heb recent ook 6 motoren vervangen. Kap zit zowel boven als achter met popnagels. Ik heb ze er helemaal afgehaald, popnagels uitgeboord, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
Miyamoto schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:11:
Meen me te herinneren dat er bij mij een popnagel in de buis zat. Links, om dat zwarte ding mee vast te zetten. Als je die uitboort kun je een paar cm opschuiven.

De kap verder open dan wat je nu hebt was niet nodig.
De metalen buis is hier volledig op lengte en heeft niet meer dan een paar milimeter speling. er was dus niets om mee te schuiven.

Heb de popnagels van de kap aan 1 kant uitgeboord, zodat de zijflap gebogen kon worden.

Overigens is de kabel doorgesleten door wrijving van het rolluik, waardoor kortsluiting ontstond. Ik ga eerst proberen om alleen de kabel te vervangen.

Zou de motor een klap hebben gekregen van de kortsluiting? Heb hem met veel vuurwerk nog helemaal naar beneden gezet.......
Pagina: 1