[iPad 2019] Apps werken slecht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:41
Mijn vraag
Ik heb paar maanden geleden 2 iPad’s 2019 gekocht voor mijn kinderen. Deze heb ik geconfigureerd met Schermtijd. Dit werkt op zich mooi (soms beetje onbetrouwbaar qua tijden bijhouden).

Wat mij opvalt is dat sommige apps na poosje gebruik niet meer willen opstarten. Ze blijven vaak oneindig hangen op opstartscherm of klappen er uit. Herstarten van de iPad lost dit probleem meestal op.

Ook klappen apps er veel vaker uit dan ik gewend ben van mijn iPad Air of iPad Pro.

Ik ben best wel teleurgesteld. Het voelt voor mij nu beetje als een flut iPad terwijl ze toch €440 hebben gekost. Is dit normaal voor instap iPad?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPad 2019, laatste iOS versie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb verversen van apps op achtergrond uitgezet. Dit lijkt heel klein beetje te helpen maar het probleem blijft.

Ook afsluiten van apps door ze weg te swipen helpt niet.

Weet iemand een oplossing? Het probleem doet zich bij beide iPads voor, ben dus bang dat het gewoon aan het model ligt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:44
Heb je een backup teruggezet op de iPads? Of heb je ze als nieuwe iPads geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Volkan1984 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:19:
Heb je een backup teruggezet op de iPads? Of heb je ze als nieuwe iPads geïnstalleerd?
Ik heb een backup teruggezet, en daarna apps eraf gegooid die ik er niet op wilde hebben voor mijn kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
McVirusS schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:31:
[...]

Ik heb een backup teruggezet, en daarna apps eraf gegooid die ik er niet op wilde hebben voor mijn kinderen.
Dezelfde backup voor twee iPads? Dan denk ik dat er misschien iets met je backup aan de hand is. Probeer ze eens opnieuw te installeren; soms is er een probleem met een backup die raar gedrag veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 16:15
Mijn vrouw gebruikt de iPad 2018 als hoofd iPad (zeker 10+ uur per dag soms) voor zowel werk als privé en heeft nooit dit soort dingen en is toch wel een redelijk 'zware' gebruiker (Word, veel teken programma's, 30 safari taps terwijl YouTube open staat).

Ik zou ze beide is vers installeren en inderdaad niet dezelfde backup gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Maar hoe zet je dan data terug als je geen backup gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Niet. Welke data wil je per se terugzetten?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Hahn schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 01:06:
Niet. Welke data wil je per se terugzetten?
Wat jij zegt: welke data?

@McVirusS Als het gaat om zaken als apps: gebruik je Gezinsdeling? Of gaat het om data als foto’s, contacten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

FreakNL

Well do ya punk?

Ja Idd, welke data gaat het over?

Mijn vriendin heeft recentelijk haar ipad een reset gegeven en express geen backup teruggezet (ze had traagheid problemen die overigens niet opgelost zijn, maarja iPad mini uit jaar kruik) en het meeste zit toch in de Cloud..

Wel sommige apps Ff opnieuw inloggen...

Ik weet bijna geen IOS apps met lokale data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Volkan1984 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 07:58:
[...]

Wat jij zegt: welke data?

@McVirusS Als het gaat om zaken als apps: gebruik je Gezinsdeling? Of gaat het om data als foto’s, contacten..?
Vooral apps ja, en voortgang in die apps. Heb niet zo'n zin om weer een selectie te moeten maken van welke apps er precies wel en niet op de iPad van m'n kinderen mogen. Dat is serieus veel werk.

Maar als het niet anders kan dan toch maar proberen.

Het zou natuurlijk ook nog aan Schermtijd kunnen liggen dat de iPads zo crappy werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
McVirusS schreef op zondag 19 april 2020 @ 01:35:
[...]

Vooral apps ja, en voortgang in die apps. Heb niet zo'n zin om weer een selectie te moeten maken van welke apps er precies wel en niet op de iPad van m'n kinderen mogen. Dat is serieus veel werk.

Maar als het niet anders kan dan toch maar proberen.

Het zou natuurlijk ook nog aan Schermtijd kunnen liggen dat de iPads zo crappy werken.
OK, dan zou ik proberen een schone installatie te doen. Dan kan je met Gezinsdeling de juiste apps erop krijgen. Ik weet even niet zo snel wat je moet doen met de voortgang in de apps zelf. Ja, Game Center maar dat is aan een Apple ID gebonden voorzover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 19:08

pathfinder2k

is hier...

Elke nieuwe Apple aanschaf hier krijgt een verse install. Echt een aanrader. Vanuit AppStore kun je snel je historische repository van ooit geïnstalleerde apps vinden. Half uurtje werk alles bij elkaar?
Pagina: 1