Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• fleu
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-11 23:09
Hoi Iedereen

Ik ga binnenkort een medische praktijk starten en wil hiervoor elektronische sloten installeren.
Deze zouden op de meeste deuren in de praktijk komen en zouden liefst van al met een badge of een sleutelhanger bediend moeten worden.

Ik heb al veel opgezocht over het internet maar er is zoveel keuze en zoveel verschil in prijs. In het ziekenhuis zelf hebben we Salto sloten en daar ben ik wel tevreden van maar deze zijn zeer duur. Iemand ervaring met goedkopere varianten?

Ook worden daar batterijen in de sloten gestoken en kan nergens vinden dat dit altijd zo is of dat deze op een circuit worden aangesloten.

Alvast bedankt voor de moeite

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Laten we dan eens beginnen met het budget; je zegt dat een Salto slot te duur is maar je zegt er niet bij hoe duur.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• fleu
Salto zit 1000 a 1200 Euro per slot , en ik zou denken 500 euro per slot. Echter las het goedkoper kan zou ook mooi meegenomen zijn. het is enkel voor binnendeuren en moet ervoor zorgen dat patiënten niet zelf binnen kunnen gaan.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:58

Illusion

(the art of)

Er zijn tientallen systemen van de diverse slotenleveranciers:
Paxton
Assa abloy (Aperio)
Abus (Wapplox)

Ik denk dat je beter kan zoeken op toegangscontrole dan op elektrische sloten. Gaat een wereld voor je open.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Met @Illusion hier, ik denk dat het beter is om een elektrische sluitplaat te koppelen aan een paslezer ofzo, stukken goedkoper dan veilige elektronische sloten.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:13

JdM

Humbled

Een elektrische sluitplaat (50 euro) is inderdaad het goedkoopste. 12V voeding eraan (10 euro) en een druppel lezer (10 euro bij Alibaba) en je kunt met een code of druppel de sluitplaat openen. Heb het zelf hier ook, op 433mhz afstandsbediening en werkt naar verwachting.

• fleu
Daar heb ik idd al veel interessantere en goedkopere oplossingen gevonden op die zoekterm, alvast bedankt. @JdM op welke zoekterm zoek je op alibaba? want ik vind alleen maar hotelsloten en elektronische deurklinken

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:13

JdM

Humbled

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:35
Teddy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:31:
[...]

Neem een systeem dat aan binnen in je pand de logica heeft, zie dit filmpje waarom: YouTube: [1040] Fingerprint/RFID Lock Defeated With a Paperclip (Mengqi-Control)
Helaas is dat ook niet alles.

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Teddy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:31:
[...]

Neem een systeem dat aan binnen in je pand de logica heeft, zie dit filmpje waarom: YouTube: [1040] Fingerprint/RFID Lock Defeated With a Paperclip (Mengqi-Control)
Gezien het voor binnendeuren is en ook alleen om te voorkomen dat patiënten zelf binnen komen acht ik een dergelijk systeem wel veilig genoeg :p

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

fleu schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:04:
Daar heb ik idd al veel interessantere en goedkopere oplossingen gevonden op die zoekterm, alvast bedankt. @JdM op welke zoekterm zoek je op alibaba? want ik vind alleen maar hotelsloten en elektronische deurklinken
Voor professioneel gebruik zou ik toch echt niet via alibaba of iets dergelijks gaan. Veel dingen zijn daar niet CE/Kiwa (of noem maar op) gecertificeerd. Je zou er niet aan moeten denken dat er iets mee kan gebeuren in je praktijk.

Signature van nature

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo lang je er maar voor zorgt dat de sloten van je binnendeuren spanningsloos ontgrendeld zijn. Je zou niet de eerste zijn die bij stroomuitval opgesloten raakt.

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Je moet er inderdaad ook rekening mee houden dat je in geval van calamiteiten (brand) altijd de deuren moet kunnen openen, of sterker nog, dat ze automatisch open gaan. Als je verantwoordelijkheid draagt voor mensenlevens (of dat nou medewerkers of cliënten zijn) dan wil je niet dat je door bezuiniging in geval van calamiteit er levens sneuvelen.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:20
Producten van Simons Voss zijn wel redelijk geprijsd.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

fleu schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:17:
Salto zit 1000 a 1200 Euro per slot , en ik zou denken 500 euro per slot.
Zoek je een elektronisch slot (dat de deur op slot zet), of elektronisch deurbeslag (dat de deurkruk blokkeert)? Het tweede kost namelijk, ook bij Salto, de helft van wat je noemt :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1