Verschil tussen Logitech MX Master 3 normaal en business

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 11:14

Crazy Harry

Altijd te laat

Topicstarter
Mijn vraag
Weet iemand het verschil tussen de muizen Logitech MX Master 3 en de business editie daarvan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik wil mijn kapotte MS intellimouse 3 vervangen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het vergelijk op Tweakers laat geen verschil zien:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1455936;1469066/

Maar als je de productspecs op Amazon met elkaar vergelijkt zit er een verschil in afmetingen en gewicht. De business-editie is dan zelfs 50 gram zwaarder, wat op het totaal een groot verschil is (299 tegenover 349 gram).
Normale editie:
https://www.amazon.de/-/e...nnectivity/dp/B07W6JG6Z7/

Business editie:
https://www.amazon.de/-/e...nnectivity/dp/B07W6JMMNC/

Is er daadwerkelijk een verschil? Of heeft Amazon het verkeerd?
En als er daadwerkelijk een verschil is, zit het hem dan alleen in de afmetingen en gewicht of is er nog een verschil in kwaliteit of functionaliteit?

[ Voor 11% gewijzigd door Crazy Harry op 15-04-2020 14:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

De kleur.
Staat zelfs in je vergelijking.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-08 13:10
Wat hierboven aangegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 00:03
Maar is Tweakers wel compleet in de vergelijking @Wintervacht?
Volgens mij heb je niet de moeite genomen om even naar de Amazon linkjes te kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Dan verbeter je toch de product specificaties? Staat onderaan de pagina van het product op Tweakers.
Verder kun je als je het 100% zeker wilt weten het beste de website van de fabrikant nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-08 13:10
Cheater schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:56:
Volgens mij heb je niet de moeite genomen om even naar de Amazon linkjes te kijken?
En heb jij wel op de officiële Logitech site gekeken? :)

@Crazy Harry Zo te zien kloppen de gegevens van Amazon niet helemaal. of spreken ze over incl verpakking.

Kijk naar de Logitech site. deze komt overeen met Tweakers.

[ Voor 21% gewijzigd door corporalnl op 15-04-2020 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Cheater schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:56:
Nee dat heb ik inderdaad niet gedaan, omdat die cijfers niet eens overeenkomen met de productpagina van Logitech zelf.
Daarnaast beschouw ik Amazon ook niet als betrouwbare bron van informatie over producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Topicstarter
Een vriend viel op dat er een verschil zit in de batterij-capaciteit.
Het was mij wel opgevallen dat ze in verschillende waardes genoemd werden (de een in Wh, de ander in mAh) maar had de aanname gedaan dat na omrekenen het zou resulteren in een zelfde capaciteit. Dat was een verkeerde aanname.

Na omrekenen (met een aanname van 3,5V voor beide) kom ik uit op dat de business edition een capaciteit van 1,75Wh heeft tegenover de 1Wh van de normale editie.
Of 0.2857mAh voor de normale editie tegenover 0.5mAh voor de business-editie.
Een verschil van 75% dus.

Ik heb de vraag ook richting Logitech gestuurd, ik ben benieuwd wat hun reactie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Crazy Harry schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:00:
Een vriend viel op dat er een verschil zit in de batterij-capaciteit.
Het was mij wel opgevallen dat ze in verschillende waardes genoemd werden (de een in Wh, de ander in mAh) maar had de aanname gedaan dat na omrekenen het zou resulteren in een zelfde capaciteit. Dat was een verkeerde aanname.

Na omrekenen (met een aanname van 3,5V voor beide) kom ik uit op dat de business edition een capaciteit van 1,75Wh heeft tegenover de 1Wh van de normale editie.
Of 0.2857mAh voor de normale editie tegenover 0.5mAh voor de business-editie.
Een verschil van 75% dus.

Ik heb de vraag ook richting Logitech gestuurd, ik ben benieuwd wat hun reactie is.
Wederom, op de website van Logitech staat dat er een 500mAh accu in zit, waarom ben je er zo op gebrand je informatie van een andere bron te halen dan de fabrikant zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:56

De Nelis

en anders maar niet...

Over het algemeen is het verschil tussen de consumenten- en de businessversies van Logitech producten de verpakking.

Een mooi zwart doosje met afbeelding en venster voor de consumentenversie en een wit doosje met zwarte illustratie voor de business.

In dit geval een bruine voor de business.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_vGNCeQ5fTMcrfYHwnCBHeymxg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K98baU8h4e4pPI5oKqHUvuQq.jpg?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door De Nelis op 15-04-2020 16:09 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Topicstarter
Wintervacht schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:03:
[...]

Wederom, op de website van Logitech staat dat er een 500mAh accu in zit, waarom ben je er zo op gebrand je informatie van een andere bron te halen dan de fabrikant zelf?
Omdat er een gewone editie is en een business editie. En ik aanneem dat een kleurverschil te weinig is om een aparte editie te rechtvaardigen. En dus ga ik op zoek naar het grote verschil.

Mijn aanname kan daarin uiteraard verkeerd zijn maar dat weet ik pas wanneer ik het uitgezocht heb. En als Logitech niet de specificaties van beide edities op hun site plaatst, kan ik niet uitgaan van de Logitech-site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:52
Ik heb zelf de Business editie gekocht via mijn werkgever. Ik kan je in ieder geval wel melden dat dat ding precies doet wat Logitech adviseert. Daarin zit dus geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 00:03
Al bij al een topmuis. Ondanks de verschillen van de 2 modellen die je onderzoekt, kun je hier geen miskoop mee doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Cheater op 15-04-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Topicstarter
Cheater schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:48:
Al bij al een topmuis. Ondanks de verschillen van de 2 modellen die je onderzoekt, kun je hier geen miskoop mee doen.
Qua werking zie ik dat wel zitten inderdaad.
Alleen mijn muisgreep past niet bij dit model. Dit is duidelijk een palmgreep, en ik hou mijn muis vast met een klauwgreep.
Maar een klauwgreepmuis met magnetisch scrollwheel is er nog niet. Maar dat is nog wel iets dat me zorgen baart en mogelijk laat afzien van de koop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gorlimtouk
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-05-2024
Accu en gewicht zijn gelijk.
500mAh en 141gr

Verschil zit hem in de (meegeleverde) connector:
Consumer: Logitech unify (2.4ghz proprietory) stick
Business: Logitech Bolt (Secured (low energy) Bluetooth) stick (zorgt ervoor dat er met veel logitech keyboards + muizen in de omgeving geen verstoring/vertraging ontstaat)

Bron
https://www.logitech.com/...-master-3.910-005647.html
https://www.logitech.com/...r-business-data-sheet.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-08 13:15
Crazy Harry schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:55:
[...]

Qua werking zie ik dat wel zitten inderdaad.
Alleen mijn muisgreep past niet bij dit model. Dit is duidelijk een palmgreep, en ik hou mijn muis vast met een klauwgreep.
Kun je dan niet beter naar de MX Anywhere kijken? Lijkt mij beter geschikt voor die greep. Klauw i.c.m. de vorm én het gewicht van de MX Master 3 lijkt mij geen geweldige combinatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Topicstarter
Lyrics schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 00:09:
[...]

Kun je dan niet beter naar de MX Anywhere kijken? Lijkt mij beter geschikt voor die greep. Klauw i.c.m. de vorm én het gewicht van de MX Master 3 lijkt mij geen geweldige combinatie.
Die was er nog niet toen ik rond aan het kijken was. Bedankt voor de tip.
Pagina: 1