Vraag

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-11 13:43
Dag allemaal,

Na een korte ervaring met een mi band zoek ik nu een echte smartwatch met de volgende features:
  • Hartslagmeter voor op de fiets
  • Always-on scherm
  • Betalen via NFC (Google pay, Apple pay of iets anders wat werkt met de ING
  • Google Maps navigatie zien op het schermpje (al dan niet in samenwerking met telefoon)
  • Bellen via de speaker van het horloge, en af kunnen wijzen
  • Waterdicht (paar meter diep is voldoende)
  • Muziek mee bedienen (Android muziekspeler, Youtube (kan dit?), Spotify)
  • Whatsapp/sms berichten lezen (ook bij meerdere berichten), maar ook notificaties van andere apps
  • Google Agenda notificaties. Scrollen in agenda is een pre
  • Werken met twee telefoons tegelijk (Android + iPhone)
Het laatste puntje is wellicht het meest lastige: ik kan dit nergens vinden, hoe goed ik mijn google skills ook loslaat. Het gaat om een zakelijke iPhone en privé Android toestel, en op beide ontvang ik berichten ed. Is dit iets wat bestaat?

Toevoeging:
Heb na zoeken vooral Garmin gevonden die meerdere "friendly devices" kan registreren, maar niet kan verbinden met twee telefoons tegelijk: https://support.garmin.com/en-PH/?faq=IQWVBKIlCm98v5CMATDw3A

Verder niet specifiek een budget, max €4-500 zou mooi zijn. Oei, en ik heb een dunne polsen. 16-17cm omtrek. Gelukkig hebben de meeste smartwatches ook vrouwenmaten ;)

[ Voor 39% gewijzigd door TereZz op 17-04-2020 21:20 ]

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT.

Voor een aankoopadvies topic mist er nog wel wat dingen, zou je het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden?
- Wat is je budget?
- Heb je merkvoorkeur?
- Andere wensen/eisen?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.
TereZz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:40:
Na een korte ervaring met een mi band zoek ik nu een echte smartwatch met de volgende features:
  • Werken met twee telefoons tegelijk (Android + iPhone)
Het laatste puntje is wellicht het meest lastige: ik kan dit nergens vinden, hoe goed ik mijn google skills ook loslaat. Het gaat om een zakelijke iPhone en privé Android toestel, en op beide ontvang ik berichten ed. Is dit iets wat bestaat?
Een smartwatch kan maar met één apparaat tegelijk verbonden zijn. Ik ken helaas geen merken / apparaten waarbij dat anders is.

[ Voor 51% gewijzigd door rens-br op 15-04-2020 15:06 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Ik heb het opgelost door de zakelijke iPhone SIM kaart over te zetten naar mijn Prive Android device (dual sim) en daar zit de smartwatch aan gekoppeld. Werkt prima met berichten doorkrijgen, en Android heeft mogelijkheden tot dubbel installeren van apps als Whatsapp e.d.
Ik heb het in gebruik met een Garmin Fenix 6.

Kan andersom een beetje met trucjes als Whatsapp business op een iPhone zetten, en dan een eSim kaartje er in voor dual sim, maar dan moet je wel bij T-Mobile zitten met beide volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door swhnld op 15-04-2020 15:25 ]

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 17:21

Matszs

><>

Betalen met een Android Wear smartwatch gaat in Nederland ook lastig worden, eigenlijk onmogelijk (zelfde geldt voor Samsung smartwatches), dus dat beperkt je keuze tot een kleine groep (Apple Watch of Garmin icm juiste bank)

• TereZz
Ik ben gebonden aan het gebruik van twee telefoons vanwege de Blackberry for Work-apps vanuit mijn werk. Natuurlijk zou ik wel die apps los kunnen gebruiken op de iPhone, en verder alles op mijn eigen telefoon doen. Dit vind ik echter niet handig vanwege de scheiding tussen werk en privé.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-11 13:02
Met jouw lijstje kom ik ook uit bij Garmin, dit zijn echter wel met name sporthorloges en niet echt smartwatches, dus interactie met notificaties is beperkter in vergelijking met bv een Apple Watch. Je hebt daar binnen wel redelijk brede keuzes, alleen de betere horloges zoals de 945 en Fenix series vallen buiten je budget.

• swhnld
TereZz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:26:
Ik ben gebonden aan het gebruik van twee telefoons vanwege de Blackberry for Work-apps vanuit mijn werk.
Technisch zijn die apps ook beschikbaar op Android: https://play.google.com/s...ils?id=com.good.gcs&hl=nl
Ik zou zeggen, vragen of je ze op je Prive telefoon kunt krijgen, nee heb je, ja kun je krijgen.

• TereZz
swhnld schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:37:
[...]

Technisch zijn die apps ook beschikbaar op Android: https://play.google.com/s...ils?id=com.good.gcs&hl=nl
Ik zou zeggen, vragen of je ze op je Prive telefoon kunt krijgen, nee heb je, ja kun je krijgen.
I know. Maar wil ik ook niet vanwege scheiding werk /privé.

• swhnld
TereZz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:10:
[...]

Goede reden, maar dan moet je ook geen notificaties op je smartwatch willen van je werktelefoon, want dan krijg je die alsnog buiten werktijd. En laat je dat los heb je weer keuze uit smartwatches.

• TereZz
swhnld schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:48:
[...]

Goede reden, maar dan moet je ook geen notificaties op je smartwatch willen van je werktelefoon, want dan krijg je die alsnog buiten werktijd. En laat je dat los heb je weer keuze uit smartwatches.
Mijn werktelefoon kan ik gemakkelijk uitzetten ;)

• TereZz
Verbinden met meerdere telefoons moet ik maar vergeten. Niet mogelijk, zeker niet met 2 verschillende OS'en. Met een Apple Watch zou het wel mogelijk zijn om telefoontjes van een tweede iPhone te ontvangen. Echter ben ik niet van plan mijn privételefoon te vervangen voor een iPhone, puur voor deze feature ;)
Mijn eisenlijst zal ik updaten.

Evengoed zie ik echter door de bomen het bos niet. Waar ik bij andere apparaten makkelijker een keuze kan maken, zit er veel verschil bij smartwatches ook in OS'en. Samsung werkt bijv. niet (goed) met Google Assistant, terwijl WearOS onvolwassen terugkomt in reviews...

• swhnld
https://www.xda-developer...t-samsung-watch-hands-on/
Instructie om Google Assistent op Galaxy Watch the krijgen.

• TereZz
Kan die voor de rest alles? Ik heb begrepen dat Google assitant wel traag opstart op de Samsung smartwatches, maar eenmaal wakker wel snel werkt.

• swhnld
TereZz schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:16:
[...]

Kan die voor de rest alles? Ik heb begrepen dat Google assitant wel traag opstart op de Samsung smartwatches, maar eenmaal wakker wel snel werkt.
Ik ken 3 mensen die een Galaxy Watch hebben en er tevreden over zijn en alles ermee kunnen wat ze willen. Maar lees anders dit topic eens:
[Samsung Galaxy Watch] Ervaringen & Discussie

• TereZz
Bedankt. Ik heb de active2 besteld, in rvs en aluminium omdat ik niet weet welke fijner aanvoelt (gladde of matte uitvoering). De 44mm zou moeten passen.
Ook ben ik benieuwd of de 768MB en 1,5GB ram verschil merkbaar is.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

TereZz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:10:
[...]

Zie dat je je smartwatch hebt besteld. Wilde toch nog iets toelichten over werk en privé scheiden op één telefoon.

Zelf heb ik een Galaxy s10 dual SIM.
Met de app tasker schakel ik de tweede simkaart uit van 18.00 - 08.00.
Hetzelfde doe ik met de notificaties van de apps.

Heb werk en privé op één telefoon nu, maar toch de rust in de avonduren en dat bevalt meer dan prima! Maakt het leven een stuk makkelijker

[ Voor 14% gewijzigd door AndereKoekoek op 29-04-2020 22:31 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
AndereKoekoek schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:29:
Met de app tasker schakel ik de tweede simkaart uit van 18.00 - 08.00.
Hetzelfde doe ik met de notificaties van de apps.
Dat klinkt interessant. Er zijn op dit forum veel mensen met de vraag hoe ze dit moeten doen. Zou je het script eens kunnen posten in Tasker - deel 1.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

rens-br schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:17:
[...]

Dat klinkt interessant. Er zijn op dit forum veel mensen met de vraag hoe ze dit moeten doen. Zou je het script eens kunnen posten in Tasker - deel 1.
Heb een post geplaatst!
Pagina: 1