Voeding ThunderBird 1400

Pagina: 1
Acties:

• prof
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:45
Ik heb gister een AMD thunderbird 1400 Mhz met moederbord ingebouwd in mn kast. Probleem is dat ik maar een 250 Watt voeding heb. Echter Quake 3 en 3D Mark 2000 draaien perfect, voor lange tijd zonder te crashen. 3D Mark 2001 knalt er uit of laat de hele pc vastlopen. Na wat ge-experimenteer blijkt dat het wel langere tijd werkt zonder te crashen op 1000 Mhz. Ik had hier ook nog een oude crappy (ook 250 W) voeding liggen, maar met die erin lijkt (op 1400 Mhz uiteraard) 3D Mark 2001 nog sneller te crashen. Mijn vraag is nu: ligt dit probleem nu echt aan de voeding? Ik heb zelfs alle biossettings op fail-safe gezet, en op 1400 Mhz crasht 3D Mark 2001 nogsteeds, dus het lijkt me geen rare biosinstelling ofzo. Ik draai trouwens met de via 4n1 v4.32 en detonator 12.90 voor mn GeForce 2 32 Mb DDR Ram (dit vraagt ook veel stroom toch?). En als ik besluit een Enermax te kopen als jullie ook vermoeden dat het aan de voeding ligt, is een 430 dan geen overkill boven een 250?

bvd, Peter

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het kan idd de voeding zijn, maar ook een hitte-probleem. Is je koeling verder in orde, zou ik lekker een Enermax 431 gaan halen. Die trekt je GF en TB met gemak!

Verwijderd

Ze zeiden tegen mij dat een minimale voeding van 300 Watt benodigd was voor een optimale prestatie van een AMD Athlon.

Ik zit alleen met een ander probleem en dat ligt denk ik niet aan de 300 watt voeding

[topic=198621]

• prof
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:45
Artcore_Trooper> Ik weet niet 100% zeker of mn koeling in orde is, maar ik kan langer dan een uur quake 3 timedemo's doen zonder dat hij crasht, en net nog een uur counterstrike gedaan zonder problemen. Mijn vraag is alleen of mijn vermoeden dat de voeding misschien niet krachtig genoeg is te rijmen valt met de symptomen die ik heb.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Lijkt de voeding. Ik heb een Tbird 1400 op 1520 draaien met een Enermax 431, en 0.0% problemen.
Dus, Enermax kopen! (maar dan wel eentje met de goede kap... zie Die Hard overclocking)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Yup. Als je dan nog steeds problemen hebt kom je nog maar eens langs ;)

Verwijderd

Kijk op de AMD site dan voor een recommended PSU. En je hebt minimaal een 'goede' 300 Watt PSU nodig.
Pagina: 1