Kan niet met muis klikken terwijl ik type

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1373120

Topicstarter
Beste mensen,

Als ik mijn toetsenbord gebruik kan ik tegelijkertijd niet met mijn fysieke muisknop op mijn touchpad klikken. Bijvoorbeeld wanneer ik een spel speel waarbij wasd de bewegingsknoppen zijn, duurt het nadat ik een van die toetsen gebruik enkele seconden voordat ik mijn muis kan gebruiken (rechtermuisknop). Dit is niet alleen in spellen, maar ook in de internetbrowser bijvoorbeeld. Hoe kan ik deze vertraging uitschakelen? Het is erg onhandig bij spelletjes waarbij je moet kunnen lopen en schieten tegelijk.
...

Ik gebruik een Acer Aspire E1-572 en de ingebouwde touchpad met fysieke muisknoppen.
pricewatch: Acer Aspire E1-572-54208G50Dnkk
...
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-06 18:49
Dat klinkt alsof de bescherming tegen ongewilde input via het touchpad ingeschakeld is tijdens het typen te streng staat afgesteld... wordt ook wel handpalmdetectie/palmtracking genoemd, bestaan ook meerdere benamingen voor overigens.

Die instelling zal je kunnen vinden bij de instellingen van je touchpad... synaptics zal het denk ik wel zijn.

https://answers.microsoft...e4-4c71-bef9-95e0b674b48e

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 15-04-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dit is niet lullig bedoeld hoor; waarom gebruik je de trackpad voor games?
Dat is wel zo'n beetje de onhandigste en nadeligste manier om te gamen, zeker voor shooters.
Een muis heb je tenslotte zo gekocht en maakt een wereld van verschil als je met een trackpad speelt.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:38:
Dat klinkt alsof de bescherming tegen ongewilde input via het touchpad ingeschakeld is tijdens het typen te streng staat afgesteld... wordt ook wel handpalmdetectie/palmtracking genoemd, bestaan ook meerdere benamingen voor overigens.

Die instelling zal je kunnen vinden bij de instellingen van je touchpad... synaptics zal het denk ik wel zijn.

Ik zie nergens de mogelijkheid om dit uit te schakelen. Hoe kan ik deze handpalmdetectie uitschakelen? Driver van de muis is ELAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:38:

Heb de oplossing gevonden in uw link, bedankt!