Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022
Hoi,

Ik heb sinds kort een nieuwbouwwoning betrokken waar ik een storage unit heb. Stabiel in temperatuur en zonder ramen lijkt het me leuk hier time lapse video's te maken. Ik heb er echter geen stroomvoorziening.

Kan iemand me op weg wijzen welke apparatuur ik kan gebruiken?
Momenteel heb ik een Samsung Galaxy S7 over. Het zou bijvoorbeeld een optie zijn hier een powerbank aan te hangen, maar ik vraag me af of hij het dan langer trekt dan 1 of 2 dagen.

Daarbij wordt er ook nog gebouwd en is het leuk en wenselijk rekening te houden met apparatuur die ook buiten (op het balkon) gebruikt kan worden. Time lapse van een gebouw dat gebouwd wordt is interessant. Echter kan ik me voorstellen dat dit de kosten wel doet oplopen. Het is alles bij elkaar een hobbyprojectje dus ik wil er niet al teveel geld aan uit geven.

Mijn vragen dus:

1) Heeft iemand tips voor een timelapse camera die binnenshuis gebruikt kan worden zonder stroomvoorziening
2) heeft iemand tips voor een timelapse camera die buitenshuis gebruikt kan worden zonder stroomvoorziening?

Ik vind het verder leuk om het post processen zelf te doen. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een zo simpel mogelijke camera zonder poespas waar ik gewoon instel dat ie elke zoveel seconde een foto maakt. Zelf controle hebben over de sluitertijd en ISO is wel een pre, maar geen must.

Als ik zo rond google kom ik uit op dingen als Gopros waar ik in het verleden goede ervaringen mee heb, maar wel met het nadeel dat ze een constante stroom nodig hebben en dat een gopro aanschaffen net te gortig is.

Een B-merk actioncam waar ik een powerbank inplug en die het vervolgens een week of twee uithoudt zou ik prima vinden.

Verdere tips of dingen die ik misschien niet benoemd heb in deze post hoor ik ook graag. Echt ervaren ben ik niet in de materie :+

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
Schaamteloze bump. Ik begrijp dat mijn wensen niet echt gangbaar zijn op basis van de reacties. Ik sta uiteraard nog steeds open voor tips. Ben echter momenteel nu ook aan het kijken naar bijv. een time lapse van een groeiende plant binnenshuis waar dus wel een stroomvoorziening is. Heeft iemand tips met een androidtelefoon voor langere tijd aan de lader hangen voor dit doel? En welke apps gebruik je en hoe ga je dan om met veranderende lichtsituaties?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

gewoon een actioncam van 40 € en hele hele dikke powerbank zal het wel doen gok ik...

Die kan al direct de timelaps nemen...

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:00

DirtyBird

Praktiserend denker

Voor een paar tientjes heb je een deep cycle accu waar je uren lang van alles van stroom kunt voorzien.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 03:32

Neus

www.zenaconsult.com

Voor de standopbouw voor het Oktoberfest hier in Genua kreeg ik de vraag om alles te filmen met een time-lapse camera. Ik heb daarvoor een Brinno TLC130 gekocht (https://brinno.com) maar die kwam te laat binnen.

Uiteindelijk heb ik een Raspberry Pi met de camera module in een plastic doos gestopt, gaatje geboord, aan een 20000mA battery gehangen (waaraan een zonnepaneel zat) en die bovenop een monument gezet. Dankzij een dikke 18db USB WiFi antenne in AP-modus kon ik vanaf de straat elke dag de video's op mijn MacBook downloaden. Via een web-interface ik (moet de naam ff opzoeken) kon ik de camera instellen zodat ie vanaf zonsopgang tot ondergang elke 10 seconde een foto maakte. De camera van de Pi doet aan auto-balancing qua kleuren, licht, etc. Aan het einde van de dag maakte ie zelf de time-lapse video; alles in 1080p.

Qua prijs redelijk te doen; was net geen € 100 kwijt voor alles.

-edit- Net mijn post op Facebook gevonden met details en plaatsing van de Time-Lapse-doos:
https://www.facebook.com/ZenaConsult/posts/2991032961122312

[ Voor 18% gewijzigd door Neus op 23-04-2020 20:21 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
Dank voor de reacties! Het zelf sleutelen klinkt erg interessant, ga ik even naar kijken.

Het alternatief van het kopen van een goedkope actioncam lijkt me ook prima te doen. Ik heb hier nog een dikke accu liggen voor astrofotografie, maar die is wel loodgebaseerd dus ik weet niet of ik die zomaar leeg kan trekken. Ik heb zo'n energiemetertje dat je in je USB poort kan stoppen. Als ik die in die accu plug en daar de actioncam aan hang, welke marges neem ik dan om te voorkomen dat ik de accu te ver leeg trek en dus beschadig?

Pagina: 1