Een zo plat mogelijke (male) barrel connector aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 14:01
Goeie dag iedereen.
Ik heb een plan om een male barrel connector aan te passen zodat het zo plat mogelijk word.

Mijn plan is om het plastic bescherm gedeelte wat je er overheen schuift na het solderen niet te gebruiken maar de plus en de min pal door een plastic plaatje te schuiven en naar buiten om te buigen.

Ik weet dat er 90 graten tussen stukjes bestaan maar die steken nog steeds te veel uit.

Mijn vraag, is dit mogelijk, veilig, verstandig?
Ik hoor graag jullie mening/advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien een foto van de betreffende connector die je wilt aanpassen? En wat info over waar je het voor wilt gebruiken? Is zo natuurlijk weinig zinnigs over te zeggen...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:33
hoe had je het precies gedacht? Hoeveel ruimte is er? Plaatje misschien?

Als een standaard haakse niet past wellicht een optie om de interne connector te verwijderen en een draad te solderen die wel zonder problemen gebogen kan worden. (daar dan weer een connector aan)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
Sorry in mijn hoofd lijkt mijn uitleg altijd duidelijk maar als ik het nog een keer leest klinkt het vaag.
Ik hoop dat dit duidelijker is. Zo niet kan ik het ook in Fusion 360 tekenen.
Maar misschien is dit voldoende. :)

Ik heb een kleine tv die ik als open haard heb ingezet met een pi zero eraan. Nu wil ik die tv zo plat mogelijk tegen de muur hebben voor een zo realistisch mogelijk effect. Vandaar dat ik de connectors, inclusief de HDMI) zo plat mogelijk probeer te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTmlsxpkKeIk0pyQNQglywjRDo4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fuNuTN0ag67PHKArNmiVNokZ.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door spawn666 op 15-04-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seT2yfJ-6KPJHYZ-feLboMAfAnE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WGrd4Bm5puPgOEnb7DZw1pxh.png?f=user_large

Dit is bijvoorbeeld de platste HDMI versie die ik heb kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 16:30
Je kan het ook eens van de andere kant bekijken :) Bik ter plaatse van de connector een klein gaatje in de muur om zo ruimte te maken. Scheelt een hoop gepiel met al die kleine frummels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 09:33
spawn666 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:51:
Sorry in mijn hoofd lijkt mijn uitleg altijd duidelijk maar als ik het nog een keer leest klinkt het vaag.
Ik hoop dat dit duidelijker is. Zo niet kan ik het ook in Fusion 360 tekenen.
Maar misschien is dit voldoende. :)

Ik heb een kleine tv die ik als open haard heb ingezet met een pi zero eraan. Nu wil ik die tv zo plat mogelijk tegen de muur hebben voor een zo realistisch mogelijk effect. Vandaar dat ik de connectors, inclusief de HDMI) zo plat mogelijk probeer te maken.

[Afbeelding]
op zich gaat dat werken, hou er rekening mee dat buigen en breken heel dicht bij elkaar liggen met dit soort soldeerlipjes. En hoe zorg je voor een goede isolatie?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55
Zit die dc plug echt op het dikste gedeelte van de tv? Meestal zitten de belangrijkste aansluitingen op een minder diep gedeelte en/of naar beneden gericht ipv naar achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79bhUs7l59-2n66_YvLGmIh7oXA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xBTNnqO5lf0Ca4I0Hyg6Sd1y.jpg?f=user_large

Ja ze steken best wel uit. Ik kan niet uit het gips plaatje de ruimte halen omdat er een actief rook kanaal achter zit. dus wil het gipsplaatje niet stuk maken.

Alles word geisoleerd in krimp kous en hot-glue.

[ Voor 6% gewijzigd door spawn666 op 15-04-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Zelf maken is leuk natuurlijk :) maar heeft iemand het niet al eens eerder gedaan?
Bijvoorbeeld: https://www.allekabels.nl...0pbA8bEAQYASABEgIF2PD_BwE

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
Paitor schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:33:
Zelf maken is leuk natuurlijk :) maar heeft iemand het niet al eens eerder gedaan?
Bijvoorbeeld: https://www.allekabels.nl...0pbA8bEAQYASABEgIF2PD_BwE
Deze had ik ook gevonden maar vind m nog steeds niet plat genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Laatst online: 28-09 19:06
Als dat niet plat genoeg is kan je 'm wel "goedkoop" verbouwen. Aangezien dat ding maar 90 cent is zou je er een zwik kunnen bestellen, en het gedeelte wat uitsteekt eraf zagen. Als je op het binnenwerk 2 draadjes soldeert ben je klaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55
Of als je een beetje handig bent en je tv is buiten garantie gewoon de aansluiting intern verleggen:

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1281495-0/dc-panel-socket-br-pin-2-5-mm-metal-vers-w-soldering-lugs-buitenmaat-5.5-mm.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Nielson schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:52:
Of als je een beetje handig bent en je tv is buiten garantie gewoon de aansluiting intern verleggen:

[Afbeelding]
Als we dan toch gaan slopen, soldeer dan de kabel direct aan de tv vast? Met een HDMI aansluiting geen doen, maar voor deze simpele aansluiting wel haalbaar...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 10:08
spawn666 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:45:
[...]

Deze had ik ook gevonden maar vind m nog steeds niet plat genoeg. :)
Pas je wel op dat je je TV niet plat tegen de muur aan monteert? Voor afvoering van hitte heeft die waarschijnlijk wel enigszins een mogelijke luchtstroom nodig!

Het zou me niets verbazen dat ze expres de connectoren zo hebben gemaakt dat je de TV niet tegen de muur aan kunt zetten zodat er altijd een luchtopening achter blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Paitor schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:22:
[...]

Als we dan toch gaan slopen, soldeer dan de kabel direct aan de tv vast? Met een HDMI aansluiting geen doen, maar voor deze simpele aansluiting wel haalbaar...
Ik zou er wel een connector tussen houden, maar de female barrel op een stukje draad naar de printplaat is inderdaad een prima idee om de eerste bocht te kunnen maken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 22:06
Paitor schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:22:
[...]

Dit geeft de platste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:35

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou gewoon een barrel connector aanpassen, desnoods zaag je de pin eraf en soldeer je direct aan de pin/buitenkant, wordt het nog platter.

Je hebt dat gewoon geen stevigheid meer in de connector, dus tape 'm aan de tv ofzo.

Ergste wat kan gebeuren is dat je de 2 kortsluit, vrijwel alle moderne adapters zijn daar niet direct kapot door, maar zou het proberen te voorkomen met wat tape of hotglue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
/edit: never mind

[ Voor 92% gewijzigd door Flake op 16-04-2020 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spawn666
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnmwuTo4hiBXvA_R3plMwffYZY8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e9d9FwWQKuq9ANTTQxNvxquC.jpg?f=user_large

Even een update aan de voortgang. Ik heb de hele behuizing van de tv verwijderd. Stuk platter zo. 3 Steuntjes geprint om het vlak tegen de muur aan te krijgen. (er is nog wel wat ruimte zodat warmte weg kan.
Wat betreft het deel wat er nu onder hangt, Ik maak een soort mini tafeltje.
Daar onder komt een rooster zodat de minitor connector box, Pi zero en speaker achter schuilen.
Op het rooster schroef ik wat plakjes boom. Zodat het net lijkt alsof er hout onder gestapeld is.
Pagina: 1