Steam bestelling mislukt - geld wel afgeschreven via iDeal

Pagina: 1
Acties:
  • 3.199 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Dag tweakers :) ,

vervelend probleem: voor het eerst dat een bestelling bij steam is mislukt.

De betaling via iDeal zelf ging probleemloos, maar op het Steam platform bleef de status lang hangen op "Pending". Na 2 uur kreeg ik de melding dat Steam geen betaling had ontvangen, en de bestelling heeft geannuleerd. Als er geld zou zijn afgeschreven, zou dat automatisch door mijn bank worden terug gestort omdat Steam de betaling niet heeft geaccepteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DwTNd0X5mKftzjtQ1o07irwwrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJXZNaw2FGnbMxmA70PRo1fN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4rLwjZSl948S2cA48jSsMEde6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGcUFBLxu7vKVlnAJLqqEsXm.jpg?f=fotoalbum_large

Echter, is dit nu meer dan 48u geleden gebeurt en het geld staat nog steeds afgeschreven op mijn bank rekening.

Moet ik nu bij Steam of bij mijn bank (ING) zijn? Heeft iemand van jullie dit eerder mee gemaakt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:14
Volgens mij stort je bank het terug maar dat kan even duren (2-3 dagen). Wellicht steam bereiken via twitter of hun support pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
aangezien je met ideal overgemaakt hebt zal je bij steam moeten zijn..
inprinciepe kan/gaat je bank niks doen omdat het een handeling vanuit jou kant is en geen automatische incasso ofzo

zoals al gezegd: terugstorten kan best een aantal dagen duren..

[ Voor 15% gewijzigd door mschol op 15-04-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buskru1jt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:17
Even steam support mailen, die lossen dit zo voor je op. Zelf ook al eens gehad, binnen een dag geregeld (geld terug en opnieuw kunnen kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Staat ook gewoon letterlijk in het eerste screenshot: als het is afgeschreven, maar je geen toegang hebt tot de game: neem contact op met Steam Support.

En daarmee doe ik dit topic voorlopig ook op slot. Mocht je er met hen niet uitkomen of verdere relevante updates / vragen hebben waarvoor je het topic graag wilt heropenen, stuur me dan even een DM :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Dit topic is gesloten.