PS4 pro maakt veel lawaai

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komkommersap
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-10-2021
Hallo,

Mijn PS4 klinkt bij vrijwel elke game alsof hij aan het opstijgen is echt niet normaal meer. Het komt zelfs boven het geluid van mijn tv uit. Hoe kan is dit oplossen?

Mvg Jeroen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-06 11:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Zorgen dat hij genoeg ventilatie heeft, en als je garantie verlopen is: TIM (pasta) vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-06 11:50
*snip* onnodig...

[ Voor 88% gewijzigd door Geronimous op 15-04-2020 17:48 ]

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-06 17:17
Bekend probleem. Zorg dat hij goed vrij staat zodat hij zijn hitte kwijt kan. Verder kan je proberen hem schoon te maken. Kan bv bus perslucht halen en proberen stof en dergelijke eruit te blazen. Genoeg over te vinden op Google.

https://aquietrefuge.com/ps4-fan-loud/

[ Voor 8% gewijzigd door spookz0r op 15-04-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komkommersap
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-10-2021
Ìk heb het even opgezocht en blijkbaar kan je de pro de bovenkant eraf halen, alleen bij mij lukt het niet en als ik meer kracht zet ben ik bang dat ik hem sloop. Kan het zijn dat ie bij mij niet open gaat, omdat het misschien een ouder model pro is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:29
Gewoon harder trekken. Was bij de PS4 van mij bang voor hetzelfde, maar met iets meer kracht kwam de kap er alsnog af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:53
Komkommersap schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:57:
Ìk heb het even opgezocht en blijkbaar kan je de pro de bovenkant eraf halen, alleen bij mij lukt het niet en als ik meer kracht zet ben ik bang dat ik hem sloop. Kan het zijn dat ie bij mij niet open gaat, omdat het misschien een ouder model pro is?
Gewoon harder trekken, ze gaan allemaal open op dezelfde manier. Als je het probleem wil oplossen zal je waarschijnlijk de koelpasta moeten vervangen. Ik heb zelf liquid metal gebruikt en in ben qua geluid van een straaljager naar een lichte zoem gegaan. Dat is overigens niet zonder risico, dus als je niet handig bent of verstand van zaken hebt dan kun je het beter houden bij reguliere pasta.

[ Voor 28% gewijzigd door NotSoSteady op 15-04-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbierman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-04 00:43
Hier hetzelfde probleem en lees/zie wel vaker hierover (video's op youtube om het te verhelpen). Het zal waarschijnlijk alleen opgelost kunnen worden met nieuwe koelpasta. Maar ik heb 2 linker handen en ga daar niet zomaar zelf aan beginnen. *snip* geen V&A op het forum

[ Voor 25% gewijzigd door Geronimous op 15-04-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:53
@Komkommersap Welkom op Tweakers! We helpen elkaar hier graag met probleempjes, maar verwachten wel dat je eerst wat huiswerk doet voor je een topic opent. Over dit zeer bekende probleem met de PS4 Pro is al veel geschreven, en omdat er al veel over te vinden is gaat dit topic op slot.

Laatste tip: probeer het eerst met alleen perslucht het stof uit te blazen voordat je je gaat wagen aan de koelpasta. Dat laatste is niet bijzonder moeilijk maar heeft wel wat risico's.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.