Printer voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-01 15:13
Ik zoek een?
Kleurenprinter
Ik moet zelden thuis printen, maar nu door de Corona crisis is de nood plots wat te hoog, dus gaan we overgaan tot de aankoop. Scannen is niet nodig, dat kunnen we met de gsm doen en als het echt goed moet zijn doe ik dat op mijn werk.
Mijn voorkeur gaat uit naar een laser toestel omdat ik met inktjet altijd miserie heb met verstopte koppen.
We weten nog niet waar het toestel gaat staan, dus WiFi connectie is een must. Speciale protocollen niet echt.

Wat is je budget?
Hoe minder hoe liever. :P

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb me dit korte lijstje gemaakt, mijn voorkeur zou uitgaan naar brother. In mijn klas hebben we een oude brother staan. Ondanks dat dit ding daar nogal afziet blijft het lustig printen.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1418682;1241347/

Alle reacties

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:44
Ik denk dat je je wensen nog iets duidelijker moet aangeven voor een goed advies:
  • Kleur of zwart/wit
  • Afdrukkwaliteit (foto's printen)?
  • Afdruksnelheid
  • Papierformaat (A4)
  • Minimale papierbak grootte
  • Enz.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:17
Als jouw voorkeur naar de Brother gaat, zou ik deze aanraden. Mijn ervaringen met Brother zijn meer dan 15 jaar geleden, toen niet best... Nu heb ik een HP laserjet en vind de prestaties redelijk, met name de snelheid van het opstarten en uiteindelijk printen duurt erg lang. Verder werkt HP prima.

Om een goede beslissing te maken kun je misschien ook nog controleren wat nieuwe toner kost.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:23
Ik zou ook goed opletten naar kosten van de slijtage-/verbruiks-onderdelen. Doorgaans dus de toners in het geval van laserprinters.

Bij die 2 printers:

Brother HL-L3210CW:
€0.13210869565 aan toner per pagina in kleur (hoge capaciteit toners)
Na 18000 pagina's de drum à ~100 euro.
Na 50000 pagina's toner opvangbak en transfer belt à 110 euro
Dus €0,13986425121 totaal (behalve papier)

HP Color Laser 150nw:
€0.21832142857 aan toner per pagina in kleur
Na 7000 pagina's toner opvangbak à 15 euro
Na 16000 pagina's de drum à 100 euro
Dus €0,22671428571 totaal (behalve papier)

Ik zou bij elke printer, die je overweegt, even naar de prijzen en capaciteit van de te vervangen onderdelen kijken. De Brother komt daar in dit geval beter uit. Kijk ook goed naar de eis of je niet af kan zonder kleur. Dan heb je maar 1 i.p.v. 4 toners nodig en dat is vaak wel iets goedkoper.

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-01 15:13
Bedankt voor jullie mening! De te vervangen onderdelen zal ik inderdaad beter moeten bekijken.

Qua specificaties zijn we er eigenlijk zelf niet goed uit...
Kleur heeft de voorkeur, maar is niet echt een must.
Kwaliteit is niet zo belangrijk, foto's hoeven zeker niet.
snelheid is onbelangrijk
A4
papierbak maakt niet uit, ik zie nergens kleiner dan 50 en dat is zeker voldoenden
Grootte: liefst zo klein mogelijk