Marktplaats storing of hack?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De laatste 24 uur is er echt iets aan de hand bij marktplaats. Ik merkte gistermiddag dat ik niet meer kon inloggen omdat mijn account gebruikt zou zijn voor frauduleuze activiteiten. Hier heb ik ook een mail over gehad van marktplaats. Marktplaats heeft zelf bij hun informatie staan dat er een storing is maar ik heb het gevoel dat er meer aan de hand is. Het lijkt om gigantisch veel accounts te gaan. Wat is jullie idee, gaat het hier om een hack of een storing?

https://allestoringen.nl/storing/marktplaats/
https://www.emerce.nl/nie...verkopers-ineens-fraudeur
https://nos.nl/artikel/23...ring-bij-marktplaats.html

Dit is de mail die ik van marktplaats heb gekregen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Beste ....,

Je account bij Online Betaalplatform - waarmee u op Marktplaats betalingen kunt ontvangen - is (tijdelijk) geblokkeerd vanwege één van de onderstaande redenen:
Er is een mogelijk frauduleuze activiteit binnen je account geconstateerd.
Je maakt mogelijk onrechtmatig gebruik van Online Betaalplatform.

Doordat je account is geblokkeerd kun je geen betaalverzoeken meer versturen via Marktplaats en worden eventuele uitbetalingen geblokkeerd.

Heb je naar aanleiding van deze mail nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen met onze Klantenservice via het Contactformulier

Met vriendelijke groet,
Het Marktplaats team

Systeem | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16

Pazo

Mroaw?

Hmm, dit niet gehad maar ik merk wel dat ik sinds enkele dagen niet op de normale manier kan inloggen.
Als ik via de hoofdpagina probeer in de loggen, krijg ik melding dat e-mail / wachtwoord niet klopt.
Ondertussen staat er bovenin wel een 1'tje bij de meldingen. Klik ik daar op, moet ik uiteraard inloggen, en dan dan lukt het wel (vervolgens staat er geen melding). Dus dat loopt ook niet helemaal lekker.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Waar het mij vooral om gaat is dat ik de laatste maanden helemaal niks gedaan heb met het online betaalplatform. Er is blijkbaar wel iets getriggerd waardoor het lijkt alsof ik frauduleuze activiteiten heb begaan. Dat zou er op kunnen duiden dat er iemand de beschikking heeft over gegevens die dat mogelijk maken.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:52

Yucon

*broem*

Ik kreeg inderdaad uit het niets een smsje met inlogcode, plus het advies m'n pwd te veranderen als ik het niet zelf gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16

Pazo

Mroaw?

Brakkie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:55:
Waar het mij vooral om gaat is dat ik de laatste maanden helemaal niks gedaan heb met het online betaalplatform. Er is blijkbaar wel iets getriggerd waardoor het lijkt alsof ik frauduleuze activiteiten heb begaan. Dat zou er op kunnen duiden dat er iemand de beschikking heeft over gegevens die dat mogelijk maken.
Ik heb het online platform zelf nog nooit gebruikt. Als als je inderdaad al die reacties leest mbt de storingen is er iets grondig mis.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1