Wordpress (Kan het bericht niet aan de database toevoegen)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.427 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 08:15
Goedemorgen!

Ik heb een vreemd probleem met Wordpress. Wanneer ik een foto probeer te uploaden krijg ik de volgende melding "Kan het bericht niet aan de database toevoegen".

Vervolgens zie ik dat de foto wel in de upload folder staat.

Wanneer ik een nieuwe pagina probeer aan te maken, zie ik in plaats van "publiceren", indienen ter beoordeling.

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Laatste versie van Wordpress.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Database heb ik laten controleren door Wordpress zelf.
- Database heb ik laten controleren door phpmyadmin.
- De upload locatie heb ik zowel op datum als in de upload folder gezet. (Geen verschil)
- Verder heeft het inlogaccount admin rechten.
- In de log bestanden zie ik dat er in de database iets fout gaat.

Uiteraard heb ik google al flink afgestruind naar oplossingen, maar tot nu toe geen succes helaas.

Database error:

[Tue Apr 14 14:25:22.038472 2020] [proxy_fcgi:error] [pid 30641:tid 140452250502912] [client IPADRES] AH01071: Got error 'PHP message: WordPress databasefout Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY' bij query INSERT INTO `wp_posts` (`post_author`, `post_date`, `post_date_gmt`, `post_content`, `post_content_filtered`, `post_title`, `post_excerpt`, `post_status`, `post_type`, `comment_status`, `ping_status`, `post_password`, `post_name`, `to_ping`, `pinged`, `post_modified`, `post_modified_gmt`, `post_parent`, `menu_order`, `post_mime_type`, `guid`) VALUES (1, '2020-04-14 13:25:22', '0000-00-00 00:00:00', '', '', 'Automatische concepten', '', 'auto-draft', 'post', 'closed', 'closed', '', '', '', '', '2020-04-14 13:25:22', '0000-00-00 00:00:00', 0, 0, '', '') gemaakt door wp_dashboard, do_meta_boxes, wp_dashboard_quick_press, get_default_post_to_edit, wp_insert_post\n', referer: WEBSITE ADRES

Iemand enig idee?

[ Voor 38% gewijzigd door spides89 op 15-04-2020 09:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

In de log bestanden zie ik dat er in de database iets fout gaat.
Wat dan?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 21:01

Matis

Rubber Rocket

Mogelijk heeft dit te maken met de (maximale) bestandsgrootte op jouw webserver en/of database.

Hoeveel MB is de foto?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Melding in start post geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Matis schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:42:
Mogelijk heeft dit te maken met de (maximale) bestandsgrootte op jouw webserver en/of database.

Hoeveel MB is de foto?
Helaas niet, de foto is maar 139 kb groot. Verder heb ik bijna alle foto's op de website verkleind. Dus er is behoorlijk wat extra ruimte vrij gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

spides89 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:40:
[Tue Apr 14 14:25:22.038472 2020] [proxy_fcgi:error] [pid 30641:tid 140452250502912] [client IPADRES] AH01071: Got error 'PHP message: WordPress databasefout Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY' bij query INSERT INTO `wp_posts` (`post_author`, `post_date`, `post_date_gmt`, `post_content`, `post_content_filtered`, `post_title`, `post_excerpt`, `post_status`, `post_type`, `comment_status`, `ping_status`, `post_password`, `post_name`, `to_ping`, `pinged`, `post_modified`, `post_modified_gmt`, `post_parent`, `menu_order`, `post_mime_type`, `guid`) VALUES (1, '2020-04-14 13:25:22', '0000-00-00 00:00:00', '', '', 'Automatische concepten', '', 'auto-draft', 'post', 'closed', 'closed', '', '', '', '', '2020-04-14 13:25:22', '0000-00-00 00:00:00', 0, 0, '', '') gemaakt door wp_dashboard, do_meta_boxes, wp_dashboard_quick_press, get_default_post_to_edit, wp_insert_post\n', referer: WEBSITE ADRES

Iemand enig idee?
zoeken bij google naar 'Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY' bij query INSERT INTO `wp_posts`'

https://blog.sqlauthority...-query-insert-wp_options/

https://stackoverflow.com...for-key-primary-for-query

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:58
In error staat dat je een insert doet met zelfde id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Wanneer ik repair table uitvoer, dan krijg ik De 'handler' voor de tabel ondersteund geen repair.

(zowel via Wordpress als via phpmyadmin)

[ Voor 3% gewijzigd door spides89 op 15-04-2020 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
jostefa schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:49:
In error staat dat je een insert doet met zelfde id.
Houd dat in dat er al een afbeelding in de database staat met een zelfde ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:58
Staat er al data in je tabel? Het lijkt er op dat je hij het id veld niet automatisch verhoogd oid. Ik heb verder niet echt veel verstand van mysql maar als je tabel leeg is kan je hem even truncaten. Let op dat je wel je data kwijt bent als je hem truncate :+

edit:

Houd dat in dat er al een afbeelding in de database staat met een zelfde ID? => Ja

[ Voor 28% gewijzigd door jostefa op 15-04-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 21:01

Matis

Rubber Rocket

spides89 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:12:
Houd dat in dat er al een afbeelding in de database staat met een zelfde ID?
Ja, en dat ID heeft nummer 0. Waardoor de auto-increment functie niet werkt. Je kunt twee dingen doen, de complete regel met ID 0 weggooien, of deze handmatig ophogen naar 1. Dan zul je ook de auto-increment value moeten aanpassen in de database.
Bijkomend nadeel is dan dat waarschijnlijk de post ook onvindbaar wordt voor de rest van je systeem, omdat je (buiten het systeem om) wijzigingen in de database hebt aangebracht,

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
jostefa schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:31:
Staat er al data in je tabel? Het lijkt er op dat je hij het id veld niet automatisch verhoogd oid. Ik heb verder niet echt veel verstand van mysql maar als je tabel leeg is kan je hem even truncaten. Let op dat je wel je data kwijt bent als je hem truncate :+
Ja er staat behoorlijk veel data in de database. Veel foto's en ongeveer 30 pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Matis schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:47:
[...]

Ja, en dat ID heeft nummer 0. Waardoor de auto-increment functie niet werkt. Je kunt twee dingen doen, de complete regel met ID 0 weggooien, of deze handmatig ophogen naar 1. Dan zul je ook de auto-increment value moeten aanpassen in de database.
Bijkomend nadeel is dan dat waarschijnlijk de post ook onvindbaar wordt voor de rest van je systeem, omdat je (buiten het systeem om) wijzigingen in de database hebt aangebracht,
Lastig probleem.. Ik red mij aardig met Wordpress. Maar databases heb ik mij nooit heel erg mee bezig gehouden. Het is op zich geen probleem als er een post verdwijnt.

Maar blijven voor de rest de foto's en pagina's wel in tact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Het probleem lijkt opgelost!

Uiteindelijk heb ik een script gevonden die ik via phpmyadmin heb uitgevoerd. Deze kun je hier vinden:

https://wpindexfixer.tools.managedwphosting.nl/

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hoe ben je dan in deze staat geraakt? Ben je van host verwisseld, met een bak data-scripts die niet de juiste tabelstructuur hebben meegenomen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
CodeCaster schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:18:
Hoe ben je dan in deze staat geraakt? Ben je van host verwisseld, met een bak data-scripts die niet de juiste tabelstructuur hebben meegenomen of zo?
Ik heb deze website inderdaad de afgelopen jaren 2 keer verhuist. Ik denk ook dat het probleem hier ontstaan is. Ik weet alleen niet zeker of ik toen errors heb gezien tijdens het exporteren van de database. Het lastige is ook dat de website de afgelopen tijd gewoon prima gefunctioneerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonfincken
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-09 09:22
spides89 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:17:
Het probleem lijkt opgelost!

Uiteindelijk heb ik een script gevonden die ik via phpmyadmin heb uitgevoerd. Deze kun je hier vinden:

https://wpindexfixer.tools.managedwphosting.nl/

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Graag gedaan ( ik ben de eigenaar van *spam* en heb dit script geschreven ). Zie dat het al even geleden is overigens :)

Waarom dit meestal ontstaat is bij een import op een nieuwe host/database waarbij er iets misgaat bij het uitvoeren van de SQL. Vaak staan de instructies voor indexen _geheel_ onderaan de SQL, maar als de importer een fout tegenkomt dan stopt hij met de uitvoer en mis je dus de index-instructies.

Dan kun je dus nog wel prima de site "lezen" maar aanpassingen gaan na de 1e mis, omdat je dan dubbele primary keys ( waarde = 0 ) krijgt en dus mysql (terechte) foutmeldingen omdat geen PK's kunt hebben die conflicteren qua waarde.
Check dus ook even of je mogelijk op het eind (A-Z gesorteert) wat tabellen mist toevallig.

Verder: dit script leest de laatste WP Core instructieset in en schrijft het om naar instructies voor de laatste WP versie. Scheelt dus copy pasten van oude stackoverflow threads.

[ Voor 2% gewijzigd door Woy op 20-10-2022 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Een kick van 2 jaar is niet heel zinnig, ik vermoed dat de TS hier niet meer mee bezig is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.