Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Mijn vraag
Kan ik mijn wired speakers wireless aansluiten op mijn A/V receiver?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Receiver: pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001087155.jpeg

5.1 speakers: pricewatch: Onkyo SKS-HT978THX (Zwart)
Afbeeldingslocatie: https://audiovision.de/wp-content/uploads/2015/04/Center.jpg

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben op zoek naar een manier om twee rear speakers in een 5.1 set wireless aan te kunnen sluiten op mijn Onkyo receiver, om geen last meer te hebben van speaker kabeltjes. 'Schematisch' zou een dergelijke setup er zo uit kunnen zien:

[Receiver speaker aansluitingen]---------[wireless receiver].................[wireless receiver]-----[Rear Left] & [Rear Right speakers]

Wat in de buurt komt is dit product: https://www.lifewire.com/...audio-transmitter-4054297
Echter biedt dit alleen RCA/tulp en ondersteunt het maar 1 speaker per set.

Weet iemand een handige oplossing of kan ik maar beter gaan sparen voor een wireless 5.1 set? :)

[ Voor 3% gewijzigd door STING op 15-04-2020 08:46 ]

Beste antwoord (via STING op 15-04-2020 17:19)

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 18:51
Hier een oplossing van Marmitek:

https://www.homecinemamag...dloze-achterluidsprekers/

Is ook nog wel te vinden hier en daar. Maar of het inderdaad goed gaat werken zonder vertraging? De geluidskwaliteit is misschien minder belangrijk voor surround speakers maar vertraging lijkt me erg irritant.

Ik zat hier zelf ook naar te kijken. Uiteindelijk besloten om gewoon kabel te gebruiken. Heb die onder een tapijt gelegd en je ziet ze (bijna) niet.

Toegegeven ik heb geen WAF in huis. Als je die wel hebt kan ik me voorstellen dat je geveto'd wordt op speaker kabels naar achteren en dat je hier niet uit vrije wil naar opzoek bent :D

[ Voor 15% gewijzigd door Kasper1985 op 15-04-2020 14:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:02
Als je versterker een pre-out had gehad, had je daar een wireless zender op aan kunnen sluiten, en een wireless ontvanger plus versterker bij de speaker. Gewoon een versterkte speaker uitgang ergens induwen lijkt me geen goed idee...

Zelf zweer ik overigens bij dikke kabels (2,5 mm^2) ipv wireless. Een goede dikke kabel heb je al voor minder dan 70 cent per meter: ik heb een paar weken terug m'n speakers verplaatst en opnieuw aangesloten, 100m 2,5 mm^2 speaker kabel voor 68 euro. En ja, hier en daar zie je een kabelgootje waar geen loze leidingen lopen, maar je hebt nooit gedoe met verstoring of connectieproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Draadloze speakers hebben ze nog steeds last van een voedingskabel.
De speakerkabels voor de achterspeaker lopen hier in de kier tussen het lamelparket en de muur onder een plintje. Daar zie je niks van. Daarna over de muur met een klein kabelgootje. Dat ziet er netter uit dan een losse kabel. Het werkt altijd.
Er zijn wel draadloze oplossingen (WISA) YouTube: Wow! High-End speakers go wireless. Review of SA legend 40 silverback maar of dat de meerprijs waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:42
Teufel Rearstation is ook zo’n kastje om achter speakers draadloos te maken. Geen idee of het goed werkt..

[ Voor 10% gewijzigd door TheKerremenke op 15-04-2020 10:29 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:37
pirke schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:53:Gewoon een versterkte speaker uitgang ergens induwen lijkt me geen goed idee...
Een High- to Low Level Converter kan dat oplossen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier de oude varkenssnuit van de telefoon gerecycled.. was een 2de aansluiting, buisje liep mooi in de goede richting.. dus telefoonsnoer er uit.. speakerkabels er in :)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TheKerremenke schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:27:
Teufel Rearstation is ook zo’n kastje om achter speakers draadloos te maken. Geen idee of het goed werkt..
Ik heb hier nog 2 van die sets liggen (in het verleden aangeschaft maar nooit gebruikt). Heb ze elders wel werkend gehoord en toen klonk het niet verkeerd.

Wat je met die spullen jezelf wel moet bedenken is dat die dingen een eigen versterker gebruiken (ingebouwd) en dat de speakers dus niet meer via de eindtrappen van je (dure?) versterker gevoed gaan worden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In ieder geval ongetwijfeld betere versterker dan die van zo'n los setje ;)
(zijn onkyo is ook een instapmodel ;) )
DIkke kans dat je vertraging krijg. Niet veel, maar genoeg om hinderlijk te zijn ook.
Technisch kan het zoals gezegd, of je het ook moet willen is ten tweede. Er zijn oplossingen...die kosten behoorlijk wat geld. Al snel is dan een receiver die Heos oid ondersteunt goedkoper.

Maar je probleem is helemaal niet dat je iets draadloos wilt. Je probleem is dat je je kabels niet wilt zien. Daar zijn tig oplossingen voor. Bij mij hangen ze van voor naar achter in een kabelgoot achter de gordijnrails. Achter het gordijn omhoog en omlaag, zie je niks van.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 18:51
Hier een oplossing van Marmitek:

https://www.homecinemamag...dloze-achterluidsprekers/

Is ook nog wel te vinden hier en daar. Maar of het inderdaad goed gaat werken zonder vertraging? De geluidskwaliteit is misschien minder belangrijk voor surround speakers maar vertraging lijkt me erg irritant.

Ik zat hier zelf ook naar te kijken. Uiteindelijk besloten om gewoon kabel te gebruiken. Heb die onder een tapijt gelegd en je ziet ze (bijna) niet.

Toegegeven ik heb geen WAF in huis. Als je die wel hebt kan ik me voorstellen dat je geveto'd wordt op speaker kabels naar achteren en dat je hier niet uit vrije wil naar opzoek bent :D

[ Voor 15% gewijzigd door Kasper1985 op 15-04-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:02
Ik heb 5 grote zuilen en een grote sub staan, die vallen meer op dan een kabel(goo)tje :)

En ik snap niet dat je in de surround minder geluidskwaliteit zou willen. Stiekem komt daar best veel ambiance (muziek) uit. Idealiter heb je daar gewoon dezelfde speakers staan als aan de voorkant van je opstelling zodat je een homogeen klankbeeld hebt.

[EDIT] Mijn WAF gaat voornamelijk over de beeld & geluidskwaliteit, die heeft geen moeite met hoe de kabels lopen *O*

[ Voor 17% gewijzigd door pirke op 15-04-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan de HDMI out pakken en daar een HDMI over IP doosje aan knopen. Dan twee accespoints voor een directe verbinding en aan de andere kan plak je dan weer de HDMI over IP 'ontvanger. Vanaf daar neem je een kastje van Blackmagic/Decimator die analoog audio uit de HDMI kunnen ontleden. Als je eenmaal analoge audio hebt pak je een 2-kanaals versterker en sluit je daar de speakers met kabels op aan.

Je hebt nu zes extra apparaten met 9V adapterblokjes er bij voor een bedroevend/twijfelachtig resultaat en je moet nogsteeds kabels vanaf de speakers naar die apparaten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Dit lijkt inderdaad op wat ik zoek, bedankt!

Het product is zo te zien inmiddels vervangen door een ander type, ook wel begrijpelijk na bijna 9 jaar :)

https://www.marmitek.com/...-voor-achterluidsprekers/
https://www.conrad.nl/p/m...g-set-30-m-20-khz-1681506

Wel nog overwegen of het de 129 EUR waard is t.o.v. sparen voor een Soundbar wireless 5.1 setup. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door STING op 15-04-2020 17:23 ]

Pagina: 1