Script automatisch sms verzenden door modem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.927 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickW1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-11-2020
Mijn vraag
Via KPN heb ik onbeperkt mobiel internet in mijn appartement (geen vaste internet aansluiting). Nadat ik 5 GB heb verbruikt, wordt de datasnelheid beperkt. Men kan kosteloos het limiet verhogen met 1 GB nadat de datasnelheid beperkt is. Dit kan via SMS of via MijnKPN. Graag zou ik een script willen/willen maken om automatisch een SMS te sturen naar KPN via mijn modem. Is dit mogelijk en zo ja, hoe/waar kan ik beginnen om dit te maken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
KPN onbeperkt internet

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Ik hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen.

Gr Rick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:09
Script willen maken - wat voor taal? Wat voor ervaring heb je? Op wat voor machine moet het draaien? Staat die machine 24/7 aan?

Qua praktische zaken kan ik niet heel veel tips geven. Ik heb destijds wat gehobbyt met de SMS service van Clickatell, wat prima werkte, maar da's niet geheel kosteloos: je koopt een pakket SMSjes in (ik zie iets van ~10 euro voor 100 SMSjes, wat ik best duur vind - destijds was het spotgoedkoop) en via een API kan je die gescript naar een nummer toesturen.

Tweede mogelijke aanpak - geen idee of dat sowieso nog mogelijk is - is een oude mobiele telefoon bekabeld aansluiten op een PC en via die verbinding de SMS vanaf die telefoon versturen.

Maar geen idee of je echt direct vanaf een PC een SMS kan versturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Het lijkt mij dat het SMS-bericht om de datalimiet te verhogen afkomstig moet zijn van de simkaart waarvan de datalimiet moet worden verhoogd. Ervan uitgegaan dat je simkaart in een USB-stick aan je modem is verbonden zou je dus moeten kijken hoe je vanaf je modem SMS-berichten kunt versturen, en daarna hoe je dit zou kunnen automatiseren.
Nu heb ik hier niet veel ervaring mee, maar de kans lijkt me klein dat het in de firmware van je modem überhaupt mogelijk is om SMSjes te sturen als je niet toevallig OpenWRT gebruikt. Je automatiseringsplannen op de MijnKPN website richten geeft dan misschien meer kans van slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@RickW1 je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- In welke hardware zit de simkaart?
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 11:06

slaay

Natuurbeleven.com

RickW1 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:33:
Mijn vraag
Via KPN heb ik onbeperkt mobiel internet in mijn appartement (geen vaste internet aansluiting). Nadat ik 5 GB heb verbruikt, wordt de datasnelheid beperkt. Men kan kosteloos het limiet verhogen met 1 GB nadat de datasnelheid beperkt is. Dit kan via SMS of via MijnKPN. Graag zou ik een script willen/willen maken om automatisch een SMS te sturen naar KPN via mijn modem. Is dit mogelijk en zo ja, hoe/waar kan ik beginnen om dit te maken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
KPN onbeperkt internet

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Ik hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen.

Gr Rick
Staat KPN het trouwens toe dat je geautomatiseerd SMSjes verstuurd wanneer je bundel voor die dag op is? Lijkt me wel belangrijk om te weten.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

vanaalten schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:43:

Qua praktische zaken kan ik niet heel veel tips geven. Ik heb destijds wat gehobbyt met de SMS service van Clickatell, wat prima werkte, maar da's niet geheel kosteloos: je koopt een pakket SMSjes in (ik zie iets van ~10 euro voor 100 SMSjes, wat ik best duur vind - destijds was het spotgoedkoop) en via een API kan je die gescript naar een nummer toesturen.
Ik kan je vertellen dat je met bijna met alle sms-gateways geen shortnummers kan SMS'en.

@RickW1 Of je moet aan de slag met een oude telefoon en zelf wat scripten, of misschien iets geautomatiseerd via MijnKPN doen, maar ik vrees dat je tegen beveiligingen aan zal lopen die we hier niet mogen omzeilen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:14

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Je zult iets moeten hebben wat een trigger geeft als je bundel op is verbinding <128kbps of wat periodiek checkt de status van je bundel (wat kpn wss niet leuk zal vinden als er steeds op vast intervals op je account wordt gekeken, daarnaast is een SMS macro niet zoheel moeilijk.

Dat allemaal gezegd denk niet dat kpn heel gelukkig van je plan en uitvoering zal zijn. Er zal vast en zeker wel ergens in de voorwaarden staan dat dit niet mag en ze jecontract kunnen beëindigen bij constateringen en FUP zal ook wel om de hoek kijken elke dag 40 sms'jes voor 1gb lijkt mijn wel aardig over een grens heen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurgen323
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 13:11
Geen idee uit het uitvoerbaar is, maar ik kwam laatst via app automate uit op een flow met de titel : Tele2 bundle booster

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFbC0HyGaj1QmNTIvgthd_SuTyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y8o8oAfAtv1a9QH29fyggenc.jpg?f=fotoalbum_large

Geen idee of het werkt, zelf niet uitgeprobeerd.

• g0lden23
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-10 15:24
jurgen323 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:07:
Geen idee uit het uitvoerbaar is, maar ik kwam laatst via app automate uit op een flow met de titel : Tele2 bundle booster

[Afbeelding]

Geen idee of het werkt, zelf niet uitgeprobeerd.
Dit had kunnen werken als het via je eigen mobiel gaat.. echter gaat het hier om een simkaart die in het modem zit.. :(

Tenzij ze ondersteunen dat je van een andere simkaart (of nummer) de sms stuurt, dan zou zoiets kunnen werken gezien je die app op je telefoon zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus9913
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-09 00:51
Hoi,
Ik heb gisteren een unlimited abbonoment bij kpn afgesloten en mijn vraag is als dit via de app automate werkt? Ik moet nu telkens 1 gb sms’en en wil graag eigenlijk ongestoord een film / serie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Amadeus9913 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:45:
Hoi,
Ik heb gisteren een unlimited abbonoment bij kpn afgesloten en mijn vraag is als dit via de app automate werkt? Ik moet nu telkens 1 gb sms’en en wil graag eigenlijk ongestoord een film / serie kijken.
Wat houdt je tegen het te proberen? :?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Amadeus9913 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:45:
Hoi,
Maak even een eigen topic aan. Het topic kicken van iemand anders is niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.