Toon posts:

netwerkjes aan elkaar knoppen via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
het probleem:
een vriend van me en ik willen elkaars computers in ons netwerk zien. We wonen 3 km van elkaar dus het moet via internet. Hij heeft MXstream, ik Casema ( :( ). Ik heb dus een dynamische iptje.

We kunnen op elkaar connecten maar zien alleen onze servers en niet onze werkstations. We willen elkaar eigenlijk in de werkgroep zien.

Onze werkgroepen heten helzelfde.

Hij draait sygate om zijn internet verbinding te sharen over beide computers. Ik gebruikt internet-sharing van win2k.

Alle computers draaien win2k pro.

Via een vpn verbinding zou het moeten gaan, maar daar heb je win2k server voor nodig :(

is er een alternatief? doen we gewoon iets grandioos fout? of kan het niet?

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
zet alletwee gewoon een ftp servertje op

hondennamen.info Openscheermes.nl

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Op zondag 05 augustus 2001 17:06 schreef sophistry het volgende:
Via een vpn verbinding zou het moeten gaan, maar daar heb je win2k server voor nodig :(
Dus wat is je probleem? :)

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
ik denk dat hij geen win2k server heeft :z

Nee, effe serieus, ik heb zelf ook al redelijk wat gezocht op internet om een tooltje te vinden die het toch mogelijk maakt, helaas nog steeds zonder succes tot nu toe. Wat je wel kan is je mappen delen over internet (dus file en printershare aanzetten op je nic voor i'net (of dialup))en ze beveiligen met een paswoord. Typ dan in explorer hetvolgende :

\\zijn_ip_adres

veel kans dat je dan zijn shares ziet :)
(onder win98 lukt het iig)

Als je dan ook nog gebruikt maakt van bv www.dns2go.com dan ben je ook van het dynamisch ipadresprobleem vanaf...

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Dit is wel een heeeeel onveilige methode, maar het werkt inderdaad wel. Anders zou je nog altijd over kunnen gaan naar de VPN verbindingen, maar in freeware is daar niet voor te vinden. Niet MS compatible anyways...

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:01
ehmm
op win2k prof. kun je ook prima zorgen dat je vpn verbinding kunt maken, whats the problem?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Uhm.. 1 linux of BSD doos van desnoods 10 jaar oud laat je tunnelen met die van hem, daarna zijn jullie netwerkjes compleet met elkaar verbonden.

Sim-pel.
Pagina: 1