Hectometerpaaltje met snelweg A57, waarom bestaat hij?

Pagina: 1
Acties:

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Ik berijd relatief vaak de N57 om recreatieve redenen. Het valt me al heel erg lang op dat bij de oprit Ellemeet richting Middelburg een hectometerpaaltje staat met A57 waarbij de rode "A" met een gele "N" is overgeplakt. Elke keer vraag ik me af waarom, maar nu in deze tijd is er tijd zat om er ook echt een keer bij stil te staan :)

Zit hier een verhaal achter? De weg is op dit punt voor zover ik weet nooit de A57 geweest. Er bestaat in NL niet eens een A57 :o Ik lees elders dat het stuk bij de Haringvlietdam ooit A57 is geweest... tot eind jaren '70... en da's geen 44,1.

Op de gele "N" na zit alles in dezelfde laag gedrukt, dus het kan ook geen hergebruikt bordje van een ander stuk weg zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wSKo89Tl.jpg

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Josefien schreef op woensdag 15 april 2020 @ 00:03:
[...]

Op de gele "N" na zit alles in dezelfde laag gedrukt, dus het kan ook geen hergebruikt bordje van een ander stuk weg zijn.
Of juist wel hergebruikt, dat het een misdruk was. Hoe is het bij de andere bordjes dan? Ik zie op Google Maps dat die gewoon geel zijn. :)

Ik gok een foutje.

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 15-04-2020 00:10 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Josefien
Room42 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 00:07:
[...]

Of juist wel hergebruikt, dat het een misdruk was. Hoe is het bij de andere bordjes dan?
Dit is de enige die zo is, toevallig de eerste bij de oprit, de eerstvolgende is al een normale gele N57 bestaande uit een laag.

Langs de rest van de weg is me ook geen een opgevallen na zoveel keren rijden.

• Room42
  • Niet online
Ik zie het, inderdaad. Dus ik gok inderdaad gewoon een misdruk/foutje.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Josefien
Als het een drukfout is zou hij eigenlijk bewaard moeten worden, vind ik :D Mogelijk het enige A57-bordje in heel Nederland.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Vraag het eens aan de wegbeheerder (waarschijnlijk Rijkswaterstaat of de provincie Zeeland).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Suggesties staatseigendommen te ontvreemden hebben geen plek hier.

[ Voor 67% gewijzigd door deepbass909 op 15-04-2020 09:18 ]

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
sypie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 07:16:
verwijderde illegale suggestie.
Even een paar honderd euro aan de wegbeheerder over maken om de schade te compenseren en je hebt zeker een collectorsitem.

Ik zou even met RWS of de provinciale wegbeheerder contact opnemen. Daar zitten vaak genoeg mensen die dit soort gekke dingen ook prachtig vinden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 15-04-2020 09:19 ]

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Smobbo schreef op woensdag 15 april 2020 @ 07:19:
[...]

Even een paar honderd euro aan de wegbeheerder over maken om de schade te compenseren en je hebt zeker een collectorsitem.

Ik zou even met RWS of de provinciale wegbeheerder contact opnemen. Daar zitten vaak genoeg mensen die dit soort gekke dingen ook prachtig vinden ;)
Hectometerpaaltjes vervangen kost meer dan een paar honderd euro. Dik in de vier cijfers.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:41
Zullen we suggesties over illegale praktijken maar even thuis laten?

[ Voor 86% gewijzigd door deepbass909 op 15-04-2020 09:16 ]

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
zacht schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:05:
[...]

Hectometerpaaltjes vervangen kost meer dan een paar honderd euro. Dik in de vier cijfers.
Mijn punt was idd dat het wel opgemerkt wordt als je er eentje meeneemt...
Als het vervangen onderdeel van onderhoud is dan hoeft het overigens geen duizenden te kosten. Los hiervoor komen misschien wel.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:39

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het moge duidelijk zijn dat suggesties om dat bordje mee te nemen niet welkom zijn. Iedere vorm van aanzetten tot illegale praktijken of patsen over illegalen praktijken is verboden op het forum.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Foxtrot3309
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-06 14:07
zacht schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:05:
[...]

wacht. wat? ik wist dat die dingen (algemeen kosten dingen die de overheid koopt veel geld, bijv bushokjes etc)
veel kosten, maar dat die hele operatie meer als 1000€ kost? kan iemand mij dat uitleggen?

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-11 19:33
er moeten mensen gestuurd worden, dus mensen moeten zaken gaan regelen. Er moet een nieuw bordje gemaakt worden. Dat moeten weer andere mensen regelen..

Dus ja, voor spoed gaat dit redelijk in de papieren lopen ja. Bij regulier onderhoud zoals gemeld zal het vast minder kosten. Dan moeten toch al mensen er heen en zit je met name alleen met de extra kosten voor een nieuw bordje.

Maar anders doe je het netjes gewoon hier

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-11 22:16
Foxtrot3309 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:24:
[...]

wacht. wat? ik wist dat die dingen (algemeen kosten dingen die de overheid koopt veel geld, bijv bushokjes etc)
veel kosten, maar dat die hele operatie meer als 1000€ kost? kan iemand mij dat uitleggen?
geen expert maar met wat boeren verstand opgesteld:
- constateren dat het bordje mist (dit is op zich niet zo duur)
- opstellen werkorder + inplannen plaatsen
- maken van een (uniek) bordje: dit is handwerk, blijkbaar kost een standaard bord al zo 70-90 euro
- plaatsen van het bord (met alle veiligheids afzettingen erbij): zo 3 man aan het werk in de avond uurtjes.

Ik denk dat voornamelijk de arbeidskosten van de plaatsers zo een paar honderd euro is. Je kan natuurlijk als wegbeheerder niet zomaar beun-de-haas sturen met dat bord in z'n achterbak.

• deepbass909

deepbass909

[...]

Laten we in Nederland nou net een grote operatie gehad hebben waarbij op heel veel snelwegen de snelheidsborden aangepast moesten worden. Dat was een bulk-actie, dus sowieso per bord goedkoper dan als er ergens één uniek bord vervangen moet worden.

De geschatte kosten van die operatie bedraagt 7 tot 8 miljoen en heeft betrekking op zo'n 4.000 borden. Dan kom je dus op € 1.750 tot € 2.000 pér bord.

Het bord zelf kost niet zoveel (voor <€100 zijn die leverbaar en ik neem aan dat RWS wel bulkkorting heeft), het zal vooral de arbeid en registratie daar omheen zijn die het kostbaar maakt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Uitleg? Aannemers die weten dat hun werk met gemeenschapsgeld betaald worden en dus met een vork schrijven.
Bron: ik werk voor een overheidsorganisatie en heb te maken met aannemers. :r

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Verwijderd

Aragnut schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:33:
[...]

geen expert maar met wat boeren verstand opgesteld:
- constateren dat het bordje mist (dit is op zich niet zo duur)
- opstellen werkorder + inplannen plaatsen
- maken van een (uniek) bordje: dit is handwerk, blijkbaar kost een standaard bord al zo 70-90 euro
- plaatsen van het bord (met alle veiligheids afzettingen erbij): zo 3 man aan het werk in de avond uurtjes.

Ik denk dat voornamelijk de arbeidskosten van de plaatsers zo een paar honderd euro is. Je kan natuurlijk als wegbeheerder niet zomaar beun-de-haas sturen met dat bord in z'n achterbak.
Ik dacht dat alle verkeersborden met iets van tekst wel zo'n beetje handwerk waren.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
Het is de bedoeling dat de N57 uiteindelijk de A57 wordt. Maar dat duurt nog wel even.
evilution schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:47:
[...]

Uitleg? Aannemers die weten dat hun werk met gemeenschapsgeld betaald worden en dus met een vork schrijven.
Grappig. Ik werk veel met overheidsorganisaties en de indruk die ik krijg is dat er nul besef is van waar dat geld eigenlijk vandaan komt, alleen dat er potjes benut moeten worden. Oftewel, zullen we dat voor een ander topic bewaren en niet hier op verdergaan?

[ Voor 77% gewijzigd door Señor Sjon op 15-04-2020 10:36 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Probeer het eens in dit topic op Wegenforum.

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
Waarom: waarschijnlijk omdat degene die het gras maait nogal lomp is (en omdat iemand een bestel foutje heeft gemaakt). Op die oprit is serieus niet één bordje hetzelfde en op google maps zie je dat er op dat moment ook twee aan de rechter kant aangetikt zijn. Dus ze zullen wel regelmatig vervangen worden.

https://www.google.com/ma...NGyaSw!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.com/ma...7Ap_HQ!2e0!7i13312!8i6656

[ Voor 32% gewijzigd door jmzeeman op 15-04-2020 12:18 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
evilution schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:47:
[...]

De eis dat je de rijstrook af moet zetten met een buffervoertuig en 200 kegels helpt ook niet echt. De tijd dat je gewoon een busje in de berm parkeert en ff met de hamer het paaltje in de grond mept is voorbij door alle slapers die wekelijks een aanhanger met knipperende pijl van 2x6 meter aan gort rijden.

• deepbass909

deepbass909

jadjong schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:50:
[...]

De eis dat je de rijstrook af moet zetten met een buffervoertuig en 200 kegels helpt ook niet echt. De tijd dat je gewoon een busje in de berm parkeert en ff met de hamer het paaltje in de grond mept is voorbij door alle slapers die wekelijks een aanhanger met knipperende pijl van 2x6 meter aan gort rijden.
En vergeet niet dat dit soort klussen eigenlijk standaard 's avonds/'s nachts of in het weekend worden gedaan, omdat anders de hinder te groot is (want veel bestuurders verliezen ineens het vermogen om normaal te rijden als er ergens een auto stil staat), wat de kosten verder opstuwt.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:45

Roozzz

Plus ultra

Volgens mij is dit gewoon domweg een foutje geweest. Het lijkt mij het meest aannemelijk dat dit stukje ooit abusievelijk geadministreerd was als een snelweg, er daarom zo'n bordje geplaatst is en dat later hersteld is naar een autoweg om verwarring te voorkomen.
[...]

Nou nee, dat is niet per definitie noodzakelijk. Het hangt sterk af van waar en welke werkzaamheden plaatsvinden. Juist dit soort kleine klusjes kunnen vaak vrij beperkt uitgevoerd worden qua veiligheidsmaatregelen. Dit kan ook gewoon overdag, maar alles hangt af van de risicoafweging. Zeker op locaties waar het druk is en geen vangrail of vluchtstrook aanwezig is, loop je al snel tegen nachtwerk en afzettingen aan. Hoe dan ook zit er een behoorlijk proces aan vast om een paaltje te vervangen en kost dat serieus geld.

Bron: ik heb de papiertjes voor dit soort acties :+

If you can see, look. If you can look, observe

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:36
Op de N34 bij Emmen heeft ook een tijdje een hectometerpaaltje gestaan met A34 erop (de rest was gewoon wel N34) een A34 is er niet en ook nooit geweest. Waarschijnlijk een foutje bij het maken (wellicht: "he het is een stukje vierbaansweg, dus zal wel A34 zijn") Na een tijdje vervangen of overgestickerd met N34.

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:24
deepbass909 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:42:
[...]

Laten we in Nederland nou net een grote operatie gehad hebben waarbij op heel veel snelwegen de snelheidsborden aangepast moesten worden. Dat was een bulk-actie, dus sowieso per bord goedkoper dan als er ergens één uniek bord vervangen moet worden.

De geschatte kosten van die operatie bedraagt 7 tot 8 miljoen en heeft betrekking op zo'n 4.000 borden. Dan kom je dus op € 1.750 tot € 2.000 pér bord.

Het bord zelf kost niet zoveel (voor <€100 zijn die leverbaar en ik neem aan dat RWS wel bulkkorting heeft), het zal vooral de arbeid en registratie daar omheen zijn die het kostbaar maakt.
Helaas heeft deze operatie niet gekost wat begroot was.
Het was in totaal 19 miljoen....
Hierin zitten ook algemene werkzaamheden, kosten voor software aanpassing etc. Maar dat het per bord meer dan € 2.000,- heeft gekost, is vrij evident.

{/irritantecorrectiemodus off] :P

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ze hadden hier bij de ombouw van de N50 naar A59 (Nuland-Den Bosch) ook wel gebruik mogen maken van stickers, ipv alle paaltjes met N50 te vervangen door N59, waarna ze weer vervangen zijn door paaltjes met A59.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• twiet
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11 11:58
Nu even ontopic: in de https://www.wegenwiki.nl/N57_(Nederland)#De_Dammenroute vind je een verwijzing naar A57. Misschien dat het daarom is overgeplakt van A57 naar N57.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27

MazeWing

The plot thickens...

Heb je de sticker daadwerkelijk een stukje losgehaald om te kijken of er inderdaad een A achterstaat...?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Josefien
De bovenkant van de sticker zit niet meer vast. Als je 'm een beetje weg buigt is de bovenkant van een A te zien. Dus het is aannemelijk dat er echt A57 staat.
Sabes schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:13:
Op de N34 bij Emmen heeft ook een tijdje een hectometerpaaltje gestaan met A34 erop (de rest was gewoon wel N34) een A34 is er niet en ook nooit geweest. Waarschijnlijk een foutje bij het maken (wellicht: "he het is een stukje vierbaansweg, dus zal wel A34 zijn") Na een tijdje vervangen of overgestickerd met N34.
:o

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik vermoed:
Bord bij een botsing kapot gereden, vervolgens vervangen waarbij de engineer perongeluk een A-bord erop drukte, en er een N sticker overheen heeft geplakt / laten plakken.

Er zijn zoveel fouten te vinden op wegwijzers. In Woerden zelfs fiets-wegwijzers naar: Nieuwebrug, Nieuweburg en uiteraard Nieuwerbrug (zoals het hoort). Ook waren er een poosje en aantal borden die verwezen naar Bodengraven in plaats van Bodegraven.

Op het Wegenforum loopt er een topic over foute borden :p.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• AW_Bos

AW_Bos

@Josefien Ik heb even onderzoek gedaan. De snelweg was héél vroeger inderdaad wel een A-weg die dus A57 heette. Dus je stelling klopt...

https://wegnummers.nl/nl/x057.html#nl_n057

De engineer die het bord drukte keek misschien wel op een oude kaart. In die tijd hadden ze ook andere hectometerpaaltjes. :P

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 16-04-2020 00:33 ]

• Room42
  • Niet online
AW_Bos schreef op donderdag 16 april 2020 @ 00:30:
@Josefien Ik heb even onderzoek gedaan. De snelweg was héél vroeger inderdaad wel een A-weg die dus A57 heette. Dus je stelling klopt...

De engineer die het bord drukte keek misschien wel op een oude kaart. In die tijd hadden ze ook andere hectometerpaaltjes. :P
Wat een site :D _/-\o_ Waar iemand z'n levenswerk van kan maken, hè?

• Josefien
AW_Bos schreef op donderdag 16 april 2020 @ 00:30:

Het stuk bij 44,1 is echter nooit A57 geweest, dat was alleen het dubbelstrooks deel bij de Haringvliet (wat nu ook vaak door vele met snelweg-snelheden wordt bereden :P).

Oh, op die site staat zelfs dit bewuste bordje 44,1 :P Is er dus al jaren, in 2016 al.

• AW_Bos

AW_Bos

Josefien schreef op donderdag 16 april 2020 @ 00:38:
[...]

Oh, op die site staat zelfs dit bewuste bordje 44,1 :P Is er dus al jaren, in 2016 al.
Zie ik nu ook net :p
Room42 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 00:35:
[...]

Wat een site :D _/-\o_ Waar iemand z'n levenswerk van kan maken, hè?
Er staan echt briljante dingen op _O_
Zelfs bij Zaltbommel een wegwijzer met het aantal hoogspanningsmasten uit de nabije omgeving in de gewezen richtingen :D
Tja... Waarom? :P

Ook heb ik ergens in de provincie Groningen of Drenthe een keer aan echte ANWB-wegwijzer gespot met daarop allemaal vraagtekens? :? :D

Over levenswerken gesproken: Ooit was er een site van iemand die heel Nederland afreisde om alle 1.400 KPN-telefooncentrales te fotograferen van buiten. :D. Helaas heeft de KPN, naar het schijnt, de site offline laten halen :(.

[ Voor 65% gewijzigd door AW_Bos op 16-04-2020 00:45 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:50
[...]

Ik zou je +10 willen geven maar dat kan niet. Ik ken iemand die dat werk doet, en de verhalen die ik soms hoor zijn echt idioot! 50? Het was net 130 (oud verhaal) welnee, gewoon door met 150! :X

[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 16-04-2020 01:21 ]

Roomba E5 te koop

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:36
Ook het bordje van de N(A)34 staat erop :)
Pagina: 1