Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC build, input is welkom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xfirenl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08 14:04
Mijn oude systeem is bijna 6 jaar oud (https://tweakers.net/gall...nventaris/?inv_id=1067097) en bij de nieuwere spellen toch niet helemaal meer mee kan. Daarom dat ik een nieuwe build heb samengesteld.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 174,64€ 174,64
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 102,-€ 102,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G€ 548,-€ 548,-
2Interne harde schijvenWD Green HDD, 3TB€ 0,-€ 0,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Window Zwart€ 71,64€ 71,64
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 81,45€ 81,45
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 114,05€ 114,05
1Solid state drivesCrucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung PM961 1TB€ 124,95€ 124,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.216,73

Hiervan neem ik de voeding, Crucial m500 en de 2x 3tb hdd van Western Digital mee vanuit mijn oude systeem. Dit geldt voor nu ook voor de beeldschermen die ik heb, ik wil later wel een 1080p, 144Hz scherm in huis halen.

Het systeem is afgeleid van het mainstreamgamesysteem van maart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen merk voorkeuren, een graag wat stiller en koeler systeem dan wat ik nu heb is gewenst. (vooral kijkend naar de R9 290x van Sapphire O-) )

Ga je overklokken?
Ik heb nu geen intenties om te gaan overklokken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is voornamelijk bedoeld om op te gaan gamen, COD Warzone, Borderlands 3 en Mount and blade Bannerlord om er een paar te noemen.

Daarnaast zal het gebruikt worden om voor wat simpel programmeerwerk voor school en als hobby

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1200

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag wat input willen van anderen die wat meer verstand van hardware of dit goede keuzes zijn om de komende jaren vooruit te kunnen. 4k en VR is niet de focus met deze build.

[ Voor 6% gewijzigd door Xfirenl op 15-04-2020 16:33 . Reden: case toegevoegd ]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:39
Als je een stil en koel systeem wil dan zit er wat huiswerk in de behuizing en de voeding. Ah, de voeding is hergebruik. Dat is niet aan te raden na een jaar of 7. Daar is de kwaliteit niet naar.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:50
Ik zou ook een andere SSD pakken, je pakt er nu eentje van zo'n 4 jaar oud. pricewatch: WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) is een mooie op dit moment.
De vraag is of je je oude SSD en HDD mee wilt nemen. Dat je de 2x 3 TB meeneemt snap ik nog wel, want daar kan je dan alle oude meuk op bewaren. Maar die kleine SSD is een stukje langzamer dan je nieuwe SSD, en te klein om echt nuttig te zijn.
Tot slot heb je erg bezuinigd op de behuizing, dat mag natuurlijk. Maar je zou ook een iets betere behuizing kunnen pakken. Die zijn vaak wat beter af gewerkt, met bijvoorbeeld een betere airflow (en dus hoeven de ventilatoren minder hard aan).

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 09:27
Voeding van 6 jaar te hergebruiken in een nieuwe build is echt niet te adviseren.

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 18:07
Hierboven al opmerkingen gemaakt over de voeding, behuizing en opslag.

Qua moederbord zou je ook kunnen kijken naar de pricewatch: MSI B450M Mortar Max

(+)Deze heeft een extra m.2 slot, 2 extra USB 3.2 poorten, een USB-c poort, een S/PDIF audio uitgang, een DisplayPort, een parallele poort & LED-verlichting.
(-)Je levert daar een VGA poort, een DVI-D poort, 3 normale PCI-e slots en 2 SATA connecties van de Pro Max voor in.

De Mortar is wel een mATX-bord, mocht je dat nog belangrijk vinden...

Het geheugen wat je aanhaalt is lastig te verkrijgen momenteel, alternatieven: pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B of pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB

*burp*

• Xfirenl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08 14:04
Doopy-X- schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:00:
Hierboven al opmerkingen gemaakt over de voeding, behuizing en opslag.

Qua moederbord zou je ook kunnen kijken naar de pricewatch: MSI B450M Mortar Max

(+)Deze heeft een extra m.2 slot, 2 extra USB 3.2 poorten, een USB-c poort, een S/PDIF audio uitgang, een DisplayPort, een parallele poort & LED-verlichting.
(-)Je levert daar een VGA poort, een DVI-D poort, 3 normale PCI-e slots en 2 SATA connecties van de Pro Max voor in.

De Mortar is wel een mATX-bord, mocht je dat nog belangrijk vinden...

Het geheugen wat je aanhaalt is lastig te verkrijgen momenteel, alternatieven: pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B of pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB
Matx of atx maakt me niet zo veel uit, ik heb de twee moederborden ook nog even vergeleken, de punten die jij aanhaalt zijn goede punten. Dat ik daar de VGA en DVI poorten op inlever maakt mij niet uit. De extra usb poorten zijn wel handig, als ik kijk naar het aantal usb apparaten die ik er nu al in heb zitten. een extra m.2 slot is misschien wel handig als ik daar nog een extra ssd in wil prikken.

Het geheugen was gisteren bij bol nog leverbaar, nu niet meer. Deze heb ik vervangen door https://tweakers.net/pric...16d-16gvkb/specificaties/.

Ik dacht dat de voeding nog wel prima mee kon, blijkbaar niet. Hiervoor heb ik de https://tweakers.net/pric...2018-zwart/specificaties/ gekozen.
99ruud99 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 01:09:
Ik zou ook een andere SSD pakken, je pakt er nu eentje van zo'n 4 jaar oud. pricewatch: WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) is een mooie op dit moment.
De vraag is of je je oude SSD en HDD mee wilt nemen. Dat je de 2x 3 TB meeneemt snap ik nog wel, want daar kan je dan alle oude meuk op bewaren. Maar die kleine SSD is een stukje langzamer dan je nieuwe SSD, en te klein om echt nuttig te zijn.
Tot slot heb je erg bezuinigd op de behuizing, dat mag natuurlijk. Maar je zou ook een iets betere behuizing kunnen pakken. Die zijn vaak wat beter af gewerkt, met bijvoorbeeld een betere airflow (en dus hoeven de ventilatoren minder hard aan).
De behuizing is nog iets waar ik naar aan het kijken ben, hier heb ik in eerste instantie wel op bezuinigd ja. Hier wil ik niet teveel aan uit geven, maar de meeste die in de pricewatch staan vind ik niet bepaald mooi. Hier kom ik nog op terug.
Ik heb nu voor deze gekozen https://tweakers.net/pric...ase-500-window-zwart.html

De SSD had ik in eerste instantie gekozen voor de wat hogere leessnelheid voor een best prima prijsje. Het zal toch niet zo veel uit maken dat deze nu 4 jaar oud is? De ene die jij aandraagt heeft daarentegen wel een wat hogere schrijfsnelheid.

Iedereen die gereageerd, bedankt voor de input :)

Het systeem in de startpost is tevens aangepast.
Pagina: 1