migratie van nieuwe naar oude MacBook Pro loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingelse
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-03-2021
Ik moet mijn MacBook Pro eind 2019 (Catalina 10.15.4) vervangen door een MacBook Pro eind 2011. Het lukt mij niet. Migratie-assistent loopt steeds vast. Ik krijg de boodschap: 'Migratie onverwacht gestopt. Probeer het later opnieuw.'

Ik heb van alles geprobeerd. Uiteindelijk alles gewist. Toen met veel moeite High Sierra (10.13.6) weten te installeren. Ik heb vervolgens programma's, 'andere bestanden en mappen' en 'computer- en netwerkinstellingen' gemigreerd. Mijn gebruiker dus nog niet. (deed ik dat wel, dan liep het vast). Tijdelijke gebruiker aangemaakt. Vervolgens heb ik in een volgende migratie-sessie geprobeerd mijn gebruiker (met al mijn documenten, mails, foto's etc) te migreren. Maar dan krijg ik dus de melding "migratie onverwacht gestopt enz". Ik heb het verschillende keren herhaald, maar steeds hetzelfde.

Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingelse
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-03-2021
Voor de duidelijkheid: als bron voor de migratie gebruikte ik een Time-machine reservekopie gemaakt van de MacBook Pro 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 14:47
pingelse schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:39:
Voor de duidelijkheid: als bron voor de migratie gebruikte ik een Time-machine reservekopie gemaakt van de MacBook Pro 2019.
Ik kan me vergissen maar kan je wel van een nieuwere installatie (Catalina) een backup overzetten naar een oudere installatie (High Sierra)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:53
Helaas kan je geen back-up terugzetten naar een computer met een ouder OS, wel kan je kiezen om Catalina mee over te zetten als je computer dit ondersteunt.
Edit: helaas ondersteunt je MacBook Pro uit 2011 Catalina niet

Wat u wel kan proberen is een harde schijf gebruiken en alle documenten of toch de belangrijkste handmatig overzetten, het zal wel wat tijd vergen maar het is de beste oplossing.

[ Voor 46% gewijzigd door AppleFan2007 op 15-04-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:34
Nieuwe backup (zoals catalina) gaat niet werken bij een laptop met bijvoorbeeld mojave. Althans bij mij werkte dat niet en moest leeg beginnen. Gelukkig niks kwijt.
Andersom werkt het wel om van oud naar nieuw os te gaan.