Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming laptop advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Koemm1989
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11-08-2023
Beste lezers van deze topic, na lang nadenken heb ik gisteren besloten op mijn pc te verkopen incl sim rig. Na het kopen van een huis.
De simrig/pc had ik aangeschaft ten tijden van op een flat wonen. Nu deze boven staat in een koud kamertje is er niks meer aan en staat hij stof te happen. Nu ben ik op zoek naar een laptop voor max 2000 euro.

Wat ga je met je laptop doen?

Ik wil er op kunnen gamen.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

De games die ik hoofdzakelijk wil spelen zijn: path of exile, guildwars 2 en af en toe wil ik forza horizon 4 kunnen spelen.

Wat is je budget?

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Onder en nabij 2000 euro maar niet boven de 2100 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ik ben vooral van plan om in huis te gebruiken, zoals aan de eettafel.

Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik heb in het verleden voor desktops veel msi gebruikt. Ik sta open voor alle feedback. Ik heb mijn oog laten vallen op de skikk lynx maar ik heb geen ervaring met deze leverancier.

Wat ik belangrijk vind is dat hij toekomst bestendig is. En dat het kwaliteit is. Ik lever liever wat in op prestaties als dit de bouwkwaliteit ten goede komt.

Ik zie jullie advies tegemoet.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Jim

[ Voor 4% gewijzigd door Koemm1989 op 14-04-2020 22:25 ]

Beste antwoord (via Koemm1989 op 18-04-2020 11:03)

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:28
Mijn advies zou zijn, wacht nog even op laptops met de nieuwe AMD mobile 4000 processoren, deze presteren veel beter op multicore taken en ongeveer gelijk op singlecore taken.

Daarnaast zijn ze ook een stuk effectiever wat inhoudt dat ze met minder power dezelfde prestaties leveren wat in de praktijk betekend dat ze minder warm worden.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:36
Van de games die je noemt is guildwars 2 degene met de hoogste requirements.
For a 1080p, 60 FPS +, ultra settings experience, we recommend the following specifications. As above, you can take a hit on the GPU in favor of a better CPU. We also highly suggest using an SSD if at all possible.

CPU: Intel Core i7-9700k
RAM: 16 GB
GPU: NVIDIA GTX970 or GTX 1060 | AMD Radeon RX 570
Storage: SDD
https://www.wepc.com/benc...rs-2-system-requirements/
Maar, zelfs op een i3 kan dit spel lopen. Dus als je een laptop pakt met een videokaart zal hij alledrie de spellen goed aan kunnen. Maken de mooie settings je niet uit, zou zelfs iGPU oke zijn (maar dan is het geen game laptop).

categorie: Laptops

[ Voor 16% gewijzigd door 99ruud99 op 15-04-2020 01:00 ]

• michaelhetlam
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01-2021
Voor het budget wat je noemt, kun je met gemak een i7 kopen met een RTX2060 of 2070 videokaart en omdat je er op wil gamen zonder dat hij mobiel is, zou ik voor een 17 inch scherm gaan. zeker de gevechts animations bij GW2 zijn om te smullen (mits zichtbaar op een flink scherm). dit model van Lenovo kan interessant zijn voor je.

pricewatch: Lenovo Legion Y540-17IRH (81Q40095MH)

• Koemm1989
michaelhetlam schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:29:
Voor het budget wat je noemt, kun je met gemak een i7 kopen met een RTX2060 of 2070 videokaart en omdat je er op wil gamen zonder dat hij mobiel is, zou ik voor een 17 inch scherm gaan. zeker de gevechts animations bij GW2 zijn om te smullen (mits zichtbaar op een flink scherm). dit model van Lenovo kan interessant zijn voor je.

pricewatch: Lenovo Legion Y540-17IRH (81Q40095MH)
Hoe zit het met de heat issues op die laptop? Hij ziet er interessant uit. Daarnaast zat ik naar de Skikk lynx te kijken maar twijfel over de bouwkwaliteit. Daarnaast heb ik mijn oog ook op de acer predator helios laten vallen.

Eigenlijk twijfel ik of ik een 2070 of een 2060 in de laptop wil.

• michaelhetlam
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01-2021
Wat ik elders lees op fora, is dat deze Lenovo erg warm kan worden, bij het draaien van heavy games. maar niet heet. denk dat dat gelijk is aan andere soortgelijke gaming laptops.

Skikk heb ik geen enkele ervaring of kunde van, dus daar kan ik je niet bij helpen.

wat betreft een 2060 of toch een sterkere 2070, zou je moeten kijken wat er dit jaar aan games uit gaat komen en wat de reqs daarvoor zijn.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
michaelhetlam schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:39:
Wat ik elders lees op fora, is dat deze Lenovo erg warm kan worden, bij het draaien van heavy games. maar niet heet. denk dat dat gelijk is aan andere soortgelijke gaming laptops.

Skikk heb ik geen enkele ervaring of kunde van, dus daar kan ik je niet bij helpen.

wat betreft een 2060 of toch een sterkere 2070, zou je moeten kijken wat er dit jaar aan games uit gaat komen en wat de reqs daarvoor zijn.
Bijna elke laptop, de koeling is meestal beter in een 17" laptop. Ik ben even kwijt welke laptop ik wou adviseren. Iets van een Acer Helios, MSI of Lenovo nog wattes.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik weet wat beters:

https://laptopparts4less.frl/

Niet besparen op de cooling paste. En dat het een Chinees merk is of wat dan ook. Ga ik niet op in. Dit is mijn advies. Ik zal misschien kijken als ik achter de computer zit. Welke je precies kan nemen.

Acties:
  • Beste antwoord

• NineTailedFox
Mijn advies zou zijn, wacht nog even op laptops met de nieuwe AMD mobile 4000 processoren, deze presteren veel beter op multicore taken en ongeveer gelijk op singlecore taken.

Daarnaast zijn ze ook een stuk effectiever wat inhoudt dat ze met minder power dezelfde prestaties leveren wat in de praktijk betekend dat ze minder warm worden.

• Koemm1989
Phantom schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:14:

Beste Phantom, ik heb gekeken voor de amd 4000 processoren, deze zijn vooral in gebruik voor mid-range modellen. En de g14 welke specs bij mijn wensen in de buurt komen is dan op reservering 2199 euro. In andere landen is hij ongeveer de helft.

Is de clevo niet dezelfde als skikk laptops?

• NineTailedFox
Koemm1989 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:26:
[...]

Beste Phantom, ik heb gekeken voor de amd 4000 processoren, deze zijn vooral in gebruik voor mid-range modellen. En de g14 welke specs bij mijn wensen in de buurt komen is dan op reservering 2199 euro. In andere landen is hij ongeveer de helft.

Is de clevo niet dezelfde als skikk laptops?
Klopt niet helemaal, de 4800H(s) en de 4900H(s) zijn beide zeer goede processoren die ook in een aantal laptops gaan komen. Momenteel zijn er nog geen / heel weining, maar in de komende dagen/weken verwacht ik dat er steeds meer gaan komen.

Clevo is een laptop behuizing en Skikk maakt zijn gebruik van deze Clevo's om hun laptops te maken. BTO is ook zo'n merk die gebruik maakt van Clevo behuizingen.

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
De SKIKK Lynx is derhalve niet gebaseerd op een Clevo Barebone, maar een TongFang Barebone.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

• Koemm1989
Hallo allemaal, na uren lezen en twijfelen ben ik. Voor de Asus g14 gegaan met de rtx 2060. Deze komt met de nieuwe ryzen processor. Iets boven budget maar geloof wel goed voor de komende jaren. Plus deze kan ik gerust naar het werk mee nemen mocht dit nodig zijn.
Pagina: 1