Ik ben op zoek naar voordelige opslag voor mijn backups. Ik wil geen Google of Microsoft, maar gewoon opslag die ik met sftp en met ftps kan benaderen, maar ook via een web-interface. En dan ook graag in Nederland of in ieder geval in Europa.
Ik had dit bij HiDrive van Strato in Duitsland. Ik betaal daar € 16 per jaar voor 20 Gb. Strato Duitsland stopt hier echter mee hebben ze aangekondigd.
Ik kan natuurlijk overstappen naar Strato Nederland, maar dan is de goedkoopste oplossing 50 Gb voor €108 per jaar. Dat is dus fors duurder dan ik had.
De backup-software (Personal Backup, en die bevalt uitstekend) die in gebruik ondersteund wel ftps, maar geen sftp. Ik heb ergens wel opslag, maar daar kan ik alleen met sftp bij.
Er zijn dus eigenlijk 2 opties:
• of goedkope opslag ergens anders
• overstappen op vergelijkbare backup-software die wel sftp ondersteund.
Wie heeft er goede tips voor mij?
Alvast bedankt. Blijf gezond. Groet.
Ik had dit bij HiDrive van Strato in Duitsland. Ik betaal daar € 16 per jaar voor 20 Gb. Strato Duitsland stopt hier echter mee hebben ze aangekondigd.
Ik kan natuurlijk overstappen naar Strato Nederland, maar dan is de goedkoopste oplossing 50 Gb voor €108 per jaar. Dat is dus fors duurder dan ik had.
De backup-software (Personal Backup, en die bevalt uitstekend) die in gebruik ondersteund wel ftps, maar geen sftp. Ik heb ergens wel opslag, maar daar kan ik alleen met sftp bij.
Er zijn dus eigenlijk 2 opties:
• of goedkope opslag ergens anders
• overstappen op vergelijkbare backup-software die wel sftp ondersteund.
Wie heeft er goede tips voor mij?
Alvast bedankt. Blijf gezond. Groet.