Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opslag voor Backups met ftps en sftp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-11 08:34
Ik ben op zoek naar voordelige opslag voor mijn backups. Ik wil geen Google of Microsoft, maar gewoon opslag die ik met sftp en met ftps kan benaderen, maar ook via een web-interface. En dan ook graag in Nederland of in ieder geval in Europa.

Ik had dit bij HiDrive van Strato in Duitsland. Ik betaal daar € 16 per jaar voor 20 Gb. Strato Duitsland stopt hier echter mee hebben ze aangekondigd.
Ik kan natuurlijk overstappen naar Strato Nederland, maar dan is de goedkoopste oplossing 50 Gb voor €108 per jaar. Dat is dus fors duurder dan ik had.

De backup-software (Personal Backup, en die bevalt uitstekend) die in gebruik ondersteund wel ftps, maar geen sftp. Ik heb ergens wel opslag, maar daar kan ik alleen met sftp bij.

Er zijn dus eigenlijk 2 opties:
• of goedkope opslag ergens anders
• overstappen op vergelijkbare backup-software die wel sftp ondersteund.

Wie heeft er goede tips voor mij?
Alvast bedankt. Blijf gezond. Groet.

Alle reacties

• hans_lenze
  • Laatst online: 28-11 15:12

while (! ( succeed = try ()));

• Hendrik55
:) Zag ik vandaag ook voorbij komen, maar heeft nogal een stijle leercurve. Ga ik nog wel een keer naar kijken. Ik zag nog niet snel hoe ik e.e.a kan automatiseren... Nu start er dagelijks een bakup-taak bij het afsluiten van mijn pc.

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-11 13:18
Bij Stack van TransIP heb je 250GB voor 2,50 per maand. Inclusief SFTP.

Ik gebruik duplicati naar mijn Stack.

https://www.transip.nl/stack/

[ Voor 16% gewijzigd door mrottjers op 14-04-2020 22:33 ]

• Hendrik55
mrottjers schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:31:
Bij Stack van TransIP heb je 250GB voor 2,50 per maand. Inclusief SFTP.

Ik gebruik duplicati naar mijn Stack.

https://www.transip.nl/stack/
Duplicati heb ik wel eens bekeken, maar moet ik misschien nog eens weer doen. Kan ik daar ook taken automatiseren...

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Ja hoor, inclusief automatische ver/ontsleuteling van data die je PC/laptop verlaat/terug binnen komt.
Duplicati2 heeft ook "smart backup", waardoor de dagbackups na verloop van tijd automatisch worden samengevoegd tot weekbackups, idem van week naar maand enz. Hierdoor stabiliseert de online benodigde opslagruimte van incremental backups zich bij mij tot ongeveer permanent 8 GB voor één druk gebruikte werkplek.

Advies: begin met een zo goed mogelijk geconfigureerde Duplicati2 en voer na een week of 2 een restore van diverse bestanden uit. Documenteer dat allemaal goed en begin dan daarna "voor het echie" vanaf scratch.

En complete kwartaalbackups naar een externe harddisk (ik bedoel de complete set data kopiëren) zijn als aanvulling op de incrementals met Duplicati2 zo gemaakt.

Dit loopt bij mij al anderhalf jaar als een tierelier met als cloudopslag Mega.nz (gratis), inclusief al 3 restores van individuele bestanden vanuit Duplicati2.

[ Voor 9% gewijzigd door Renault op 14-04-2020 23:50 ]

• Hendrik55
Ik vond zojuist https://mihos.net/ € 2 per maand ex btw voor 100 Gb en alle toegang die ik zou willen...
"Protocols FTP, FTPS, SFTP, rsync, SSHFS" en in Nederland.
Iemand hier ervaring mee. Recensies zien er niet slecht uit, op een enkelen na....

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:48
Hendrik55 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:45:
Ik vond zojuist https://mihos.net/ € 2 per maand ex btw voor 100 Gb en alle toegang die ik zou willen...
"Protocols FTP, FTPS, SFTP, rsync, SSHFS" en in Nederland.
Iemand hier ervaring mee. Recensies zien er niet slecht uit, op een enkelen na....
Ben jij nog verder gaan kijken naar mihos.net? Heb je het in gebruik? Hoe bevalt het en hoe is de snelheid?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Hendrik55
MerijnB schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:45:
[...]

Ben jij nog verder gaan kijken naar mihos.net? Heb je het in gebruik? Hoe bevalt het en hoe is de snelheid?
Heb ik inmiddels in gebruik. Doet wat het moet doen. Ik maak backups bij het afsluiten van de pc en heb eigenlijk geen idee over de snelheid. Ik zal eens kijken of ik in de logs iets kan vinden daarover.
Bij HiDrive kon ik ook op de webpagina inloggen en bij m'n backup bestanden, maar dat kan bij MiHos niet, dat vind ik wel een nadeel.
Komende tijd eens een keer een backup terugzetten en testen.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Hendrik55 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:40:
[...]
Komende tijd eens een keer een backup terugzetten en testen.
Ik ben daarmee begonnen, heb dat goed gedocumenteerd en ben daarna opnieuw begonnen met de definitieve backups ...

• Hendrik55
Renault schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Ik ben daarmee begonnen, heb dat goed gedocumenteerd en ben daarna opnieuw begonnen met de definitieve backups ...
Waar backup je mee?

* Ik lees het al Duplicati2🙂

[ Voor 6% gewijzigd door Hendrik55 op 22-07-2020 14:48 ]

Pagina: 1