Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arendv2005
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-07 18:58
Als ik een nieuwe videokaart zou kopen en zou willen gebruiken samen met de interne videokaart (AMD) van mijn pc nu, zou dit werken met een nVidia kaart of met een AMD videokaart, als het überhaupt werkt.
de interne videokaart is: 2048MB ATI AMD Radeon RX Vega 11
de videokaart die ik oorspronkelijk wilde kopen is: GIGABYTE GeForce GTX 1660 Super OC 6G

Ik weet zelf niet eens of je een interne en een normale videokaart tegelijk kan gebruiken, laat staan als de een van AMD en de andere van nVidia is, maar als het kan zou dat ideaal zijn.

Ik weet niet echt veel over computer, en dit is de eerste keer dat ik mijn nieuwe onderdelen koop dus wees niet verbaasd als ik iets niet al wist o.i.d.
alvast bedankt voor jullie help! :D

Beste antwoord (via Arendv2005 op 15-04-2020 10:59)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Arendv2005 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 07:56:
[...]

Bedoel je dat ik een tweede monitor aansluit en dan elke videokaart gebruik voor één monitor?
Dat is zou niet echt ideaal zijn, want dan moet ik een tweede monitor kopen.
Weet je toevallig of ik de interne videokaart zou kunnen uitzetten (en heb je misschien een link naar een tutorial o.i.d.?)
Er wordt meer bedoeld dat als je meedere beeldschermen hebt en aansluitingen te kort zou komen, dan kan je de aansluitingen van je moederbord daarvoor gebruiken, zodat je de ingebouwde video chip gebruikt.

Als je een aparte videokaart installeert moet wel je primaire beeldscherm daarop worden aangesloten, anders gebruik je die kaart niet in-game.

Uitzetten van de interne kaart kan in de UEFI/BIOS, waar dat staat verschilt per moederbord leverancier en zelfs per exacte versie soms.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:05

Thomg

Aww yiss

Nee, de RX Vega 11 is een igpu, deze zit op je processor en is geen losse grafische kaart.

Hier zijn eigenlijk de grootste vraagtekens of je de ruimte hebt en of je voeding het aankan (en of het een doordachte upgrade is, natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:38
Als je bedoelt om de prestaties een boost te geven, nee die kunnen niet samenwerken. Je kunt ze wel tegelijkertijd gebruiken door een monitor aan te sluiten op het moederbord en op de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast elkaar gebruiken kan prima. SAMEN gebruiken om prestaties te boosten niet.

Welke situatie jij voor ogen had is niet duidelijk uit je omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arendv2005
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:01:
Naast elkaar gebruiken kan prima. SAMEN gebruiken om prestaties te boosten niet.

Welke situatie jij voor ogen had is niet duidelijk uit je omschrijving.
Sorry dat ik dat niet vermeldde in mijn uitleg, Ik wist dat ik ze niet samen kon gebruiken en ik bedoelde of ze naast elkaar konden werken, niet samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arendv2005
Uszka schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:51:
Als je bedoelt om de prestaties een boost te geven, nee die kunnen niet samenwerken. Je kunt ze wel tegelijkertijd gebruiken door een monitor aan te sluiten op het moederbord en op de videokaart.
Bedoel je dat ik een tweede monitor aansluit en dan elke videokaart gebruik voor één monitor?
Weet je toevallig of ik de interne videokaart zou kunnen uitzetten (en heb je misschien een link naar een tutorial o.i.d.?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
[...]
.
Weet je toevallig of ik de interne videokaart zou kunnen uitzetten
Met een dedicated GPU gaat dat meestal automatisch*. Hij blijft waarschijnlijk wel zichtbaar in Device Manager, maar de shared RAM wordt vrijgegeven.

*/edit: je kunt ook "hard" uitzetten zoals hier beneden gezegd. Dan verschijnt die ook niet meer in Device Manager.

[ Voor 30% gewijzigd door br00ky op 15-04-2020 08:07 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09

nelizmastr

Goed wies kapot

[...]

Er wordt meer bedoeld dat als je meedere beeldschermen hebt en aansluitingen te kort zou komen, dan kan je de aansluitingen van je moederbord daarvoor gebruiken, zodat je de ingebouwde video chip gebruikt.

Als je een aparte videokaart installeert moet wel je primaire beeldscherm daarop worden aangesloten, anders gebruik je die kaart niet in-game.

Uitzetten van de interne kaart kan in de UEFI/BIOS, waar dat staat verschilt per moederbord leverancier en zelfs per exacte versie soms.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1