Zonnepanelen+installatie vooraf betalen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-04 23:34
Is het normaal dat als je een set zonnepanelen bestelt en ook door leverancier wilt laten installeren, dat alles vooraf moet worden betaald?
Wettelijk mag dat toch niet?
Weet iemand hier iets meer over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:09
Dat lijkt me wel vreemd. Dat is eigenlijk hetzelfde als bananen bij de supermarkt halen maar voordat je de winkel in gaat al betalen. Ik weet dat solar-bouwmarkt dit achteraf doet.

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

niet aan beginnen....gewoon achteraf betalen anders lekkere andere leverancier nemen..

euhmmmm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:48

Nullifiel

╞═══════╡

Geen idee of het normaal is.

Mijn panelen heb ik betaald aan het einde van de installatiedag, direct na de demonstratie dát en hóe alles functioneert. Ik had ook niet anders gewild.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-05 12:39
Volgens mij is een derde van het bedrag aan aanbetaling vrij normaal, misschien hebben ze liquiditeitsproblemen? Het is ook goed om te kijken of ze aangesloten zijn bij een garantiefonds. Volgens de wet is de aanbetaling maximaal 50%, ik zou niet meer betalen dan dat. Zie ook https://www.consuwijzer.n...chten-bij-een-aanbetaling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:37

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb vorig jaar de panelen vooraf (uiterlijk voor de dag van installatie) en de werkzaamheden achteraf betaald. Ik had daar niet zo'n moeite mee. Het was een lokaal bedrijf en ze maken een paar duizend euro vast aan je dak, dus dat ze ook iets van garanties willen is niet zo vreemd.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freek-Hendrik
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik zou er absoluut niet aan beginnen, bij alle offertes die ik op heb gevraagd was het betaling na oplevering. Onze PV installatie is eind maart geïnstalleerd, en de factuur kwam ongeveer 2 weken later. Er zijn leveranciers genoeg met 'normale' betalingscondities, dus een leverancier die je vooraf moet betalen zou ik heel snel links laten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Als ik kijk bij bv Solaroutlet in de voorwaarden:

Artikel 4. Betaling

4.1 Bij bestellingen kan op de volgende manieren worden betaald: - vooruitbetaling door middel van een giro- of bankoverschrijving, de bestelde goederen worden verstuurd na ontvangst van de betaling; - aanbetaling bij bestellingen waarvoor een levertijd geldt van meer dan 2 weken of bij bestellingen ter waarde van meer dan € 1000,-. In de praktijk geldt dit vooral bij de grotere roducten/systemen zoals bij zonneboilersystemen of zonnepaneelsystemen. Het resterende bedrag dient dan of voor bezorging (liefst elektronisch via internetbankieren) of contant tijdens het afhalen te worden voldaan. Hierover is voorafgaand overleg mogelijk; - op rekening (betaling binnen 3 dagen na ontvangst factuur / goederen), alleen in samenspraak met NRG Traco B.V. en niet via de internetsite; NRG Traco B.V. kan de betalingsmogelijkheden in de toekomst uitbreiden. Andere betalingsmogelijkheden zullen kenbaar worden gemaakt via de internetsite

Op de site van solar bouwmarkt lees je ook zoiets:

Factuur (vooraf)
Als u uw bestelling gaat afrekenen kunt u ook kiezen voor de optie 'Factuur'. U kunt dan het totaalbedrag over schrijven op onze bankrekening. Na het plaatsen van uw order ontvangt u per e-mail alle details over het doen van de betaling. Zodra we uw betaling hebben ontvangen gaan wij uw order verwerken.
Bijkomende administratiekosten: €9,95

nb met extra betaling van €9,95!

Daar lees ik niets anders dan vooraf betalen.

[ Voor 17% gewijzigd door doggy1 op 15-04-2020 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:06

de Peer

under peer review

Als het even kan sowieso met creditcard betalen, kun je in geval van problemen daar in ieder geval aankloppen. Zo heb ik het gedaan.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:27
Wanneer ze mij bij zoiets vragen om vooruit te betalen, dan vraag ik ze altijd of ze dan ook een persoonlijke bankgarantie aan mij kunnen overhandigen. Meestal wordt je dan eerst raar aangekeken en daarna snappen ze wel wat ik wil (of eigenlijk niet wil).
Ik zou ook alleen na werkend opleveren betalen. En mocht een klus meerdere dagen duren, dan zou ik nog na levering van de spullen x-bedrag willen betalen en na werkend opleveren de rest. Maar het resterende bedrag moet wel zo groot zijn dat het voor mij mogelijk blijft om zonder te veel bijbetalen een ander in te huren (mocht het helemaal in de soep lopen).

[ Voor 0% gewijzigd door ydderf op 15-04-2020 10:41 . Reden: typo ]

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:51

Agent47

I always close my contracts.

Bij zoiets zou ik altijd achteraf betalen. Laat het eerst maar werkend opleveren.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 08:32

AMDFreak

Intel is zo..

Ander bedrijf zoeken...

Een aanbetaling tot daar aan toe, maar volledig betalen? Lijkt mij een bijzondere gang van zaken.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19

Crazy-

Best life ever

een 10-30% aanbetaling zou ik vrij normaal vinden, meer niet.
het gaat om grote bedragen, bedrijven hebben hopelijk ook een hoop werk en willen wellicht wat voorraad aanslaan, inkopen noem maar op..

het hele bedrag zou ik ook niet accepteren

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Hierboven schreef ik al betalingsvoorwaarden van solaroutlet en hier de betalingsvoorwaarde van solar bouwmarkt ivm creditcard:
Creditcard
Betaal met uw VISA/Eurocard/Mastercard creditcard via een secure Internet connectie (SSL): Controleer eerst goed of alle getoonde gegevens juist zijn. Vul dan het kaartnummer en de vervaldatum en van uw creditcard in.
Nadat u op VERSTUREN heeft geklikt wordt de betaling verwerkt. Het resultaat wordt op het scherm getoond. Indien de betaling door de Creditcard maatschappij wordt goedgekeurd, wordt uw bestelling direct verwerkt.
Maximaal bedrag per transactie: €2000
Bijkomende kosten: Visa/Eurocard/Mastercard: €0,25 + 1,8%

en met factuur:
Factuur (vooraf)
Als u uw bestelling gaat afrekenen kunt u ook kiezen voor de optie 'Factuur'. U kunt dan het totaalbedrag over schrijven op onze bankrekening. Na het plaatsen van uw order ontvangt u per e-mail alle details over het doen van de betaling. Zodra we uw betaling hebben ontvangen gaan wij uw order verwerken.

Bij Winkelman is het helemaal niet duidelijk te zien

Is er iemand die bij een van deze 3 de mogelijkheid had om pas na levering(en installatie) te betalen?
Ik noem deze 3 leveranciers omdat ik hun namen op dit forum vaak tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:08
Ongeacht het product kun je altijd aangeven dat je achteraf / bij levering wenst te betalen. Is meestal zo geregeld als je enigszins betrouwbaar overkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 15-04-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:28
Achteraf betalen bij volledige installatie

Indien u de volledige installatie door Solar Outlet laat uitvoeren mag u de volledige installatiekosten binnen 3 dagen na opleveirng betalen. U betaalt dus pas als de installatie werkend is opgeleverd. Alle systeemmaterialen die u geinstalleerd wenst te hebben dient u wel vooraf te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frk123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-05 21:56
doggy1 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:42:
Is het normaal dat als je een set zonnepanelen bestelt en ook door leverancier wilt laten installeren, dat alles vooraf moet worden betaald?
Wettelijk mag dat toch niet?
Weet iemand hier iets meer over?
Ik heb de panelen en andere spullen betaald op de dag van levering, nadat er geleverd was. De rest factuur 2 weken na installatie. Als er dan een probleem is na installatie, dan helpt heel erg om dit probleem op te lossen als ze nog geld van je krijgen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:56
doggy1 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:21:
Als ik kijk bij bv Solaroutlet in de voorwaarden:

Artikel 4. Betaling

4.1 Bij bestellingen kan op de volgende manieren worden betaald: - vooruitbetaling door middel van een giro- of bankoverschrijving, de bestelde goederen worden verstuurd na ontvangst van de betaling; - aanbetaling bij bestellingen waarvoor een levertijd geldt van meer dan 2 weken of bij bestellingen ter waarde van meer dan € 1000,-. In de praktijk geldt dit vooral bij de grotere roducten/systemen zoals bij zonneboilersystemen of zonnepaneelsystemen. Het resterende bedrag dient dan of voor bezorging (liefst elektronisch via internetbankieren) of contant tijdens het afhalen te worden voldaan. Hierover is voorafgaand overleg mogelijk; - op rekening (betaling binnen 3 dagen na ontvangst factuur / goederen), alleen in samenspraak met NRG Traco B.V. en niet via de internetsite; NRG Traco B.V. kan de betalingsmogelijkheden in de toekomst uitbreiden. Andere betalingsmogelijkheden zullen kenbaar worden gemaakt via de internetsite

Op de site van solar bouwmarkt lees je ook zoiets:

Factuur (vooraf)

nb met extra betaling van €9,95!

Daar lees ik niets anders dan vooraf betalen.
het is een outlet
dus het zal wel goedkoper zijn
dan kan het best dat ze vooraf betaald willen hebben.

aan jouw de keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:30

Freakie1NL

Grote Baas

Nooit dergelijke bedragen vooruit betalen. Daarnaast is het vaak redelijk makkelijk om hier iets aan te doen. Niet nader genoemde partij hanteert standaard 1000 euro vooruitbetaling. Toen ik melde het aanbod goed te vinden maar nooit dergelijke bedragen vooruit te betalen en daarom niet op het aanbod inging. Ging het ' standaard' aanbetaal bedrag van 1000 naar 100

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47
Klinkt als een verkoper die ik laatst nog in opgelicht op hun eigen youtube kanaal gezien heb. Wel cashen maar na volledige betaling met de noorderzon verdwijnen.

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

In 2019 ging het als volgt bij mijn leverancier (Eneco/Suniverse) na een opdracht gegeven te hebben voor installatie van totaal 4.000 Euro (incl. BTW). Citaat uit de bevestiging:

"Uiterlijk drie weken voor de installatie moet je ons het eerste bedrag betalen. Het gaat dan om minimaal 10% van het totaalbedrag. Wij kunnen dan de materialen voor je installatie gaan bestellen. 80% van het totaalbedrag moet je aan ons overmaken op de dag van installatie. En de overige 10% betaal je binnen drie kalenderdagen nadat de installatie is opgeleverd. Je ontvangt van ons de factuur en het eerste betaalverzoek op het moment dat de installatie ingepland is."

Dit waren naar mijn idee prima voorwaarden, 10% vooraf, dag van installatie 80%, daarna nog 10% binnen drie dagen. 100% vooraf is een no-go bij mij en zou resulteren in een voorstel zoals hierboven staat. Wil men daar niet in mee - jammer dan. Het is mijn geld, ik beslis.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nooit vooruitbetalen. Wat mij betreft ook geen 30% of 20%...

Dan heb je namelijk hun winstmarge al overgemaakt en is er geen enkele motivatie om een stap harder te lopen.

En ieder ander die achteraf betaalt krijgt dan voorrang, want jouw geld hebben ze toch al.

Ik betaal alleen aan als ik maatwerk wil. Paar jaar geleden een kast gekocht die een andere kleur moest krijgen, dat kostte 150€ extra. En dat heb ik aanbetaald.

Dit soort dingen werkt bij mij alleen op basis van vertrouwen en als dat er niet is gaat de hele transactie niet door.

[ Voor 35% gewijzigd door Flagg op 17-04-2020 19:17 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:25
Weet iemand inmiddels een redelijke zaak, met goede prijzen waar je niet vooraf hoeft te betalen of hooguit een kleine aanbetaling. Ik wil eigenlijk grotendeels pas betalen nadat de materialen zijn afgeleverd en een werkend systeem op mijn dak is gemonteerd. Of zeg ik nu heel iets raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hendriks1 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:02:
Weet iemand inmiddels een redelijke zaak, met goede prijzen waar je niet vooraf hoeft te betalen of hooguit een kleine aanbetaling. Ik wil eigenlijk grotendeels pas betalen nadat de materialen zijn afgeleverd en een werkend systeem op mijn dak is gemonteerd. Of zeg ik nu heel iets raars?
Voor jou 10 ándere klanten welke wel op voorhand willen (aan-) betalen?

Klinkt lomp maar zo zit de markt op dit moment wél in elkaar

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSA.Solar
  • Laatst online: 19-09-2024
Doorgaans werken wij met facturen die betaald worden door de klant, dit mag op voorhand (onze voorkeur, aangezien de materialen / panelen en omvormers e.d. bij onze leveranciers ook op voorhand betaald moeten worden wat op zich geen probleem is, tenzij je 20 installaties per week doet wat aardig op kan lopen.), maar dit mag ook nadat de installatie voltooid is.

Eigenlijk wordt het meeste vooraf betaald bij ons en dan pas verstuurd, tenzij er gebruik wordt gemaakt van onze installateurs, dan wordt er betaald bij oplevering van het systeem aangezien we dan zelf de controle over de panelen en materialen hebben.

Dat zal echter per bedrijf verschillen. Wel een oud topic deze, zie ik net :+

[ Voor 6% gewijzigd door HSA.Solar op 20-10-2020 01:45 ]

Groothandel in zonnestroom systemen - hsa.solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Eigenlijk wordt het meeste vooraf betaald bij ons en dan pas verstuurd, tenzij er gebruik wordt gemaakt van onze installateurs, dan wordt er betaald bij oplevering van het systeem aangezien we dan zelf de controle over de panelen en materialen hebben.

Dat zal echter per bedrijf verschillen. Wel een oud topic deze, zie ik net :+
[/quote]

Dat bedoel ik inderdaad. Betalen direct na oplevering en de installatie van een werkend systeem aan de monteurs. Ik ken uw bedrijf verder niet. En kan er eerlijk gezegd weinig over vinden. Maar dat kan aan mij liggen 😁

Welk soort paneel merken en wp moet ik aan denken icm welk merk omvormers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Hendriks1 Misschien helpt het, dat je erbij vertelt welke regio je woont.
Een installateur uit limburg, zal friesland denk ik niet zien zitten...

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
AUijtdehaag schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:55:
@Hendriks1 Misschien helpt het, dat je erbij vertelt welke regio je woont.
Een installateur uit limburg, zal friesland denk ik niet zien zitten...
@AUijtdehaag
Regio Leiden
Heb je nog tips? De grotere jongens, althans ik denk dat ze groot zijn, is vooruit betalen....Zelfs ook als ze de spullen zelf meenemen op de dag van installatie 😑

Lijkt mij toch niet al te veel risiko, zij nemen het spul mee op dag van installatie. Ik betaal diezelfde dag direct na oplevering. Maar om een of andere reden lijkt daar niet in mee gegaan te worden. Zelfs niet bij iets aanbetalen. Of ben ik nou zo'n paniekvogel?

[ Voor 29% gewijzigd door Hendriks1 op 20-10-2020 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Vooraf betalen? Op zich heb ik niets tegen een commitment in de vorm van een kleine aanbetaling, maar volledig vooraf betalen.... laat maar. Teveel cowboys in zonnepanelen-land. Zelf hebben ze gewoon leverancierskrediet, dus het is echt niet zo dat ze de spullen niet kunnen bestellen als jij niet vooraf afrekent. Als ze geen leverancierskrediet hebben, dan moet je je al gaan afvragen waarom niet....

Afrekenen via een credit card zou in mijn ogen nog een optie kunnen zijn. Dan heb je in ieder geval enige bescherming in het geval van een geschil.

Tegenwoordig kun je overigens ook steeds vaker ter plekke per PIN betalen. Vorig jaar een e-bakfiets gekocht en die konden we gewoon pinnen bij aflevering. Wel even je paslimiet verhogen van tevoren, want 3k+ kan meestal niet. Binnekort gaan we verhuizen. De verhuizing kost 2k+, pinnen voor aanvang werkzaamheden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hendriks1 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:07:
[...]

@AUijtdehaag
Regio Leiden
Heb je nog tips? De grotere jongens, althans ik denk dat ze groot zijn, is vooruit betalen....😑
Nee, helaas weet ik daar zo geen goede referentie.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:08:
Vooraf betalen? Op zich heb ik niets tegen een commitment in de vorm van een kleine aanbetaling, maar volledig vooraf betalen.... laat maar. Teveel cowboys in zonnepanelen-land. Zelf hebben ze gewoon leverancierskrediet, dus het is echt niet zo dat ze de spullen niet kunnen bestellen als jij niet vooraf afrekent. Als ze geen leverancierskrediet hebben, dan moet je je al gaan afvragen waarom niet....

Afrekenen via een credit card zou in mijn ogen nog een optie kunnen zijn. Dan heb je in ieder geval enige bescherming in het geval van een geschil.

Tegenwoordig kun je overigens ook steeds vaker ter plekke per PIN betalen. Vorig jaar een e-bakfiets gekocht en die konden we gewoon pinnen bij aflevering. Wel even je paslimiet verhogen van tevoren, want 3k+ kan meestal niet. Binnekort gaan we verhuizen. De verhuizing kost 2k+, pinnen voor aanvang werkzaamheden....
@Anoniem: 39993
Inderdaad. Maar die cc gaat ook niet werken. Op al die websites staat tot 2000 euro...
En wat je zegt en zie mijn vorige reactie, een commitment in de vorm van zeg 10% vooruitbetalen en de rest na levering van de materialen op de dag vd installatie. Maar ze doen het gewoon niet. Ja ik heb altijd geleerd betalen na aflevering. Op zich zal het in 90% van de gevallen wel goed gaan. Maar ik wil niet later in kassa en radar zitten en denken had ik maar.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

@Hendriks1
www.mitchellvandermeij.nl uit Lisse.
Betaling: Totaalbedrag binnen 2 dagen na oplevering.

www.BongoSolar.nl Apeldoorn. Legt ook in jou regio.
De betaling dient te geschieden per pintransactie direct na oplevering van uw installatie.

(Geknipt en geplakt uit offertes voor familie okt ‘20)

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
JoKo schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:21:
@Hendriks1
www.mitchellvandermeij.nl uit Leiden
Betaling: Totaalbedrag binnen 2 dagen na oplevering.

www.BongoSolar.nl Apeldoorn. Legt ook in jou regio.
De betaling dient te geschieden per pintransactie direct na oplevering van uw installatie.

(Geknipt en geplakt uit offertes voor familie okt ‘20)
Dankjewel ik ga daar eens kijken. Maar ben bang dat je wel al over flink wat hogere prijzen spreekt dan bijv de welbekende bouwmarkt zonnepanelen webshops etc. Thanks in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Hendriks1 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:25:
[...]

Dankjewel ik ga daar eens kijken. Maar ben bang dat je wel al over flink wat hogere prijzen spreekt dan bijv de welbekende bouwmarkt zonnepanelen webshops etc. Thanks in ieder geval
Rond de 1 euro ex btw per Wp bij beide bedrijven op basis van 10 Panelen 315/330 Wp.

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:26

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Lijkt mij een probleempje te zijn met hun huidige financiële toestand. Ik zou zelfs niet proberen onderhandelen om maar 30% ofzo te doen. De kans dat je die 30% ook kwijtraakt mocht de boel overkop gaan lijkt mij reëel.
AFAIK is 20 à 35% voorschot op werken gangbaar. 100% lijkt mij compleet bizar en ik zou het boeltje gewoon direct niet meer vertrouwen. Waren ze ook duidelijk de goedkooptste? If so, run...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:29

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Hendriks1 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:07:
[...]

@AUijtdehaag
Regio Leiden
Heb je nog tips? De grotere jongens, althans ik denk dat ze groot zijn, is vooruit betalen....Zelfs ook als ze de spullen zelf meenemen op de dag van installatie 😑

Lijkt mij toch niet al te veel risiko, zij nemen het spul mee op dag van installatie. Ik betaal diezelfde dag direct na oplevering. Maar om een of andere reden lijkt daar niet in mee gegaan te worden. Zelfs niet bij iets aanbetalen. Of ben ik nou zo'n paniekvogel?
En wie zegt dat je ook echt gaat betalen? het gaat om grote bedragen maar helemaal niet over grote winsten elke wanbetaler achter zijn broek aan zitten kost geld en veel geld. daarom willen ze dat je van te voren betaald, want als jij denkt dat je hen niet vertrouwd, ze vertrouwen jou nog minder ;)
Het is gewoon een vorm van risico verlagen/ geen zin in debiteuren beheer en daardoor kunnen ze ook eventueel andere prijzen hanteren.

Je kan een duits bedrijf nemen voor de aankoop en betalen via paypall, en dan een nederlandse instalateur zoeken als het allemaal zoon probleem is.
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:08:
De verhuizing kost 2k+, pinnen voor aanvang werkzaamheden....
Een minuut een uur of week van tevoren betalen, wat is nu eigenlijk het verschil? ik snap dat het voor het idee anders is. maar betalen voordat het werk is gedaan blijft het zelfde risico.. het werk kan niet of verkeer gedaan worden. daar veranderd de tijd tussen betalenen en aanvang van het werk weinig aan.
Hendriks1 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:25:
[...]

Iets met dubbeltjes en eerste rang.

je kan ook meerdere CC orders maken bij bv solarbouwmarkt je betaald dan wel een veelvoud aan vervoers/afhandelingskosten. maargoed ontzorgen/ risico afkopen kost nu eenmaal geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimsa
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-04 20:39
Voorwaarden Zonneplan: "Jij betaalt bij Zonneplan pas nadat de installatie is opgeleverd en je 100% tevreden bent met het resultaat."
Met deze firma heb ik meer dan uitstekende ervaringen, niet alleen bij de montage, maar ook bij een probleempje na een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 10:45
Ik heb bij mijn leverancier/ installateur gezegd dat dit uit een bouwdepot betaald wordt. Geen probleem dat dit dan (minder dan) 1 week duurt. En dat kan pas als ik de factuur heb ingeleverd. (na oplevering)

PV Output - Rijnsaterwoude, 6x 380 Oost, 6x 380 West, 5x 380 West. Totaal 6460Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:32
Garantiefonds erbij pakken als je het niet aandurft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:01
Mijn lokale installateur wilde (2018) ook 25% vooraf. Dat heb ik laten schrappen onder voorwaarde dat ik 1 dag na installatie zou betalen. Was niet echt een probleem. Anders was ik niet akkoord gegaan.
Vooraf betalen zou ik zelf echt niet doen met dit soort bedragen. In mijn geval was het in okt 2018 offerte akkoord en kwamen in feb 2019 pas installeren vanwege leveringsproblemen.
Pagina: 1