Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen! Ik heb op een heel gunstige prijs een RTX 2080S kunnen scoren, maar mijn huidige CPU lijkt een bottleneck te zijn (i5 8400). Ik zou graag de goedkoopste CPU willen die zowel toekomstbestendig is (denk komende 5 jaar) en het mij toestaat om het maximale te halen uit mijn GPU.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. €400 voor mobo/CPU combo indien de mobo mini-ITX is;
Max. €350 voor mobo/CPU combo indien de mobo niet mini-ITX is (dan moet ik ook een nieuwe kast halen).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yes, maar de enige relevante is dat ik nu een mini ITX case heb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU en moederbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD Ryzen i.v.m. prijs/kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Moet de komende 5 jaar mee kunnen met gamen
- Moet mij toestaan het maximale te halen uit mijn RTX 2080S
- Liefst mini-ITX moederbord i.v.m. mini-ITX case
- Indien geen ingebouwde Bluetooth support, ~€15 meerekenen voor een goeie dongle
Ga je overklokken?
Nee, niet per se. Ik moet kunnen gamen, voor de rest doe ik niks aan productivity dat echt zal profiteren van een OC.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over de goedkoopste CPU om het maximale te halen uit mijn RTX 2080S!
Gamen! Ik heb op een heel gunstige prijs een RTX 2080S kunnen scoren, maar mijn huidige CPU lijkt een bottleneck te zijn (i5 8400). Ik zou graag de goedkoopste CPU willen die zowel toekomstbestendig is (denk komende 5 jaar) en het mij toestaat om het maximale te halen uit mijn GPU.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. €400 voor mobo/CPU combo indien de mobo mini-ITX is;
Max. €350 voor mobo/CPU combo indien de mobo niet mini-ITX is (dan moet ik ook een nieuwe kast halen).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yes, maar de enige relevante is dat ik nu een mini ITX case heb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU en moederbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD Ryzen i.v.m. prijs/kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Moet de komende 5 jaar mee kunnen met gamen
- Moet mij toestaan het maximale te halen uit mijn RTX 2080S
- Liefst mini-ITX moederbord i.v.m. mini-ITX case
- Indien geen ingebouwde Bluetooth support, ~€15 meerekenen voor een goeie dongle
Ga je overklokken?
Nee, niet per se. Ik moet kunnen gamen, voor de rest doe ik niks aan productivity dat echt zal profiteren van een OC.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over de goedkoopste CPU om het maximale te halen uit mijn RTX 2080S!