Eerst geen BIOS, nu helemaal geen boot meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 109,95€ 109,95
1VideokaartenPowercolor Radeon RX 5600 XT Red Dragon 6G€ 316,-€ 316,-
1BehuizingenNouvolo Steck Zwart€ 0,-€ 0,-
1MonitorenLG 29WL500 Zwart€ 217,20€ 217,20
1ProcessorkoelingScythe Big Shuriken 3€ 39,95€ 39,95
1Ventilatorenbe quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm€ 19,13€ 19,13
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 90,88€ 90,88
1Gaming headsetsCorsair HS50 Stereo Gaming Headset Zwart€ 74,-€ 74,-
1VoedingenCorsair SF450€ 91,80€ 91,80
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.258,81

Bij het aanzetten van de PC gaat de PSU-fan even draaien en gaat daarna uit. De GPU-fans draaien alleen even vlak voordat de PC uitgaat. De CPU- en casefans draaien wel gewoon normaal. Het systeem gaat telkens aan/uit, maar dus zonder BIOS/signaal naar monitor.

Verder geen geluiden o.i.d. Heb het RAM-geheugen al 1 voor 1 in verschillende slots geprobeerd maar zonder baat. Wellicht dat ze er niet goed in zitten? Zelfs met erg veel kracht schuiven ze niet helemaal in het slot. Ze lijken daarom best losjes erin te hangen (zie foto).

Opgelost, zie onderstaande post (nieuw probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:26
ik zie nog geen foto, maar als de klemmetjes van een bezet slot niet net zo staan als van een leeg slot is er iets niet goed.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Tens schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:16:
ik zie nog geen foto, maar als de klemmetjes van een bezet slot niet net zo staan als van een leeg slot is er iets niet goed.
Hierbij de foto's. Zoals je ziet staan de klemmetjes nog "open". Deze kan ik echter handmatig dichtklikken maar dan veranderd er niets. Aan de andere kant zitten geen klemmetjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdRCxBwtqhAhC6CGoPn8bl3A4xE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8wZqzRrCLk4rkBH4Fmy29C5H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JI9DlUkr84ccH-6qM93xP1knR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PBv6wqmswjm0R0ZLIyHTWcv1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Omdraaien? Ze passen er maar op 1 manier in.

Edit, die grote voedingskabel zit er ook maar half in..

[ Voor 40% gewijzigd door jodeltje op 14-04-2020 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Druk deze maar eerst vast ;) ;) (Wat @jodeltje hierboven ook zegt, dus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkHY-Rm-bEpgaHrR17fZ3AtUI8I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lvBfHDgmLYqqGdA1bNT03sA8.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 14-04-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
jodeltje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:22:
Omdraaien? Ze passen er maar op 1 manier in.

Edit, die grote voedingskabel zit er ook maar half in..
Omdraaien? Dan past ie er niet in (gaat het klipje er niet in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Henk007 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:25:
Druk deze maar eerst vast ;) ;) (Wat @jodeltje hierboven ook zegt, dus
[Afbeelding]
Die gaat niet verder, ook niet met (heel) veel kracht. Zou toch overigens het probleem niet moeten zijn, aangezien het systeem wel aan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Je moet eens proberen je geheugenreepjes andersom te draaien, dat sleufje moet overeenkomen met het bultje in je geheugenslot. Je kan zo veel mogelijk drukken op deze manier maar dan sloop je je geheugen/ moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Krijg je ze er niet in omdat je je moederbord op dat schuim drukt? Wel heel toevallig dat 2 verschillende dingen er niet in willlen. Probeer eens op los op tafel oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
rhwerkman schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:31:
Je moet eens proberen je geheugenreepjes andersom te draaien, dat sleufje moet overeenkomen met het bultje in je geheugenslot. Je kan zo veel mogelijk drukken op deze manier maar dan sloop je je geheugen/ moederbord
Waar heb je het over? Het sleufje komt nu juist overeen met het bultje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
jodeltje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:32:
Krijg je ze er niet in omdat je je moederbord op dat schuim drukt? Wel heel toevallig dat 2 verschillende dingen er niet in willlen. Probeer eens op los op tafel oid
Hoe weet ik of ze goed zitten? Zie ik dan niks meer van de PCB? Klikt hij dan automatisch vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
KetchupFTW schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:36:
[...]

Hoe weet ik of ze goed zitten? Zie ik dan niks meer van de PCB? Klikt hij dan automatisch vast?
Het hoort mooi klik te zeggen en die klemmetjes gaan automatisch dicht als de reepjes goed zitten

[ Voor 56% gewijzigd door jodeltje op 14-04-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09 16:14

Nielless

Born at a very young age.

Haal je moederbord eens van die doos af anders. Denk dat de doos veel te veel meeveert als je druk zet.

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
KetchupFTW schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:35:
[...]

Waar heb je het over? Het sleufje komt nu juist overeen met het bultje!
Dan heb ik niks gezegd en sluit ik mij aan bij Jodeltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KetchupFTW
jodeltje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:32:
Het kwam inderdaad door het schuim! Ik hoorde een mooie klik en nu doet ie het.

Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:59
Haal die geheugenreepjes er is uit, en maak is van 1 slot een foto met een reepje haaks er op? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
KetchupFTW schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:43:
[...]

Het kwam inderdaad door het schuim! Ik hoorde een mooie klik en nu doet ie het.

Dankje :)
Top! Vergeet ook niet die voedingskabel even aan te drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Iets met de voedingskabel klopt niet, volgens mij zit er ook een beveiliging op die pas contact maakt wanneer de connector er goed in zit.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
KetchupFTW in "Nieuwe PC; geen Bios"

Na het bovenstaande probleem te hebben opgelost heb ik vandaag de computer (nog op de doos van het moederbord) naar een andere kamer verplaatst. Netjes alle kabels eruit gehaald en nu weer erin.

Op dit moment gaat de computer echter helemaal niet meer aan! Het enige wat brandt is het LED-lichtje van de kastknop. Het gekke is dat deze voortdurend brandt, terwijl de PC dus niet aan gaat. Gisteren brande het LED-lichtje alleen als ik op aan drukte.

Als ik naar de kabels kijk vallen me twee dingen op:
1) De moederbordkabel lijkt nog een beetje uit te steken. Gisteren stak hij nog een stuk meer uit maar toen ging de PC wel gewoon aan. Verder krijg ik hem er niet in.
2) De CPU-kabel krijg ik er niet meer uit. Ik heb hard getrokken maar het ding beweegt enkel een heel klein beetje en blijft dan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8OgDvrtnu8SkTWj33P0Fa83MkLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2TvPxCyd101fMluou4Mxv8w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esUsqnrMrtVsEP3zVHD9aJCWXs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NUtOK3gTCUq2tQyvNMOqV8C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAQNGktd9Y6Ko0rP0dfAlHcZnuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i91AetWhZ6LjPSxT4UoAb8zu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08dD68ski52e19cqes-cS3NzJRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxSrYe2NDnz5HWqsZ6nBIrbN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1C4p0tnu-6TQkK8iDCUM81uaQO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PLlx4P47wwtc9PIgttQz9uP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJaJppcNUmbeqbhqMxSf9-YOUeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgDEBm02b6z00ov5M3ZDK817.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor het overzicht even gemerged met een nieuwe titel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 08:21

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Bij het begin beginnen; alleen moederbord+cpu zou een memory error moeten geven, anders is de cpu, mobo of de voeding een verdachte.
Vervolgens 1 geheugenmodule toevoegen en booten, daarna module 2 toevoegen en weer booten.
Als laatste de GPU toevoegen en daarna pas de overige zaken.

Probeer eens systematisch te werk te gaan, controleer driedubbel of kabels, modules etc in het juiste slot zitten. geef vervolgens aan waar het fout gaat zodat we je kunnen helpen en meedenken. Het plaatsen van foto's is prima, ik mis alleen overzichtsfoto's om te kunnen zien welke kabel waarheen gaat; het lijkt er nu op dat je een gpu-stekker op je moederbod hebt geprikt (controleer de vormpjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Firestorm schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:10:
Bij het begin beginnen; alleen moederbord+cpu zou een memory error moeten geven, anders is de cpu, mobo of de voeding een verdachte.
Vervolgens 1 geheugenmodule toevoegen en booten, daarna module 2 toevoegen en weer booten.
Als laatste de GPU toevoegen en daarna pas de overige zaken.

Probeer eens systematisch te werk te gaan, controleer driedubbel of kabels, modules etc in het juiste slot zitten. geef vervolgens aan waar het fout gaat zodat we je kunnen helpen en meedenken. Het plaatsen van foto's is prima, ik mis alleen overzichtsfoto's om te kunnen zien welke kabel waarheen gaat; het lijkt er nu op dat je een gpu-stekker op je moederbod hebt geprikt (controleer de vormpjes)
Ik ben dus net bij een computerwinkel geweest en alles deed het daar! Hij hoefde alleen maar even de bedrading erin en eruit te doen. Nu ben ik weer thuis en werkt hij weer niet.

Niets is kapot tenminste, maar ik snap helemaal niet waarom hij niet aan gaat. Ik zal nog wat foto's toevoegen van alle bedrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJaJppcNUmbeqbhqMxSf9-YOUeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgDEBm02b6z00ov5M3ZDK817.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iq-xoEK5dKMZvORvJnwunJhQsqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZsmYErEWLzU8vagosK80JgLd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xqtv_EWsPETa3orFyIqP5LwUwMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBUr2GwIaZzLyHGRMr8LRsV1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybM8sSs-FV6t4Lqc-efeT1_JvHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JavyXQ4jE5eNALhNdYCtsTUv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHk1d10fPTALfGcEHtN0SbxgKwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWBO5c4k1asSyaHyGtwc4chY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lN3QE5XIIa4xj_gTz-LzQItBFTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzav7CR3hqt7G1lfp0govnyv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/op2Md51lG5JY9vGWF2jSUEDzKbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWl6gEG48gmEdabHqiejW6cg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpGOAc3vntyxEV8_XRgRhF_g7Ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aM1mhEvDUoqc82QDtYAACFwt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDrwAFFvx_cp5IpDH_iz9BsFI0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8IO6gj9SNj8a7xSv2GTxsBw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
En als je de pc terugzetten naar de vorige kamer waar hij het wel deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Arjantje72 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:38:
Ja net geprobeerd. Zonder baat overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Arjantje72 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:38:
ivm aardstraling ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is je stopcontact geaard? Zonder aarde kan je de meest gekke problemen krijgen.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
KabouterSuper schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:55:
Is je stopcontact geaard? Zonder aarde kan je de meest gekke problemen krijgen.
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
In zijn andere kamer zowel als in de pc winkel deed híj het wel, was gewoon benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:48

HugoBoss1985

Xenotech

Ik denk dat hij de losse onderdelen heeft meegenomen naar de pc winkel?

ATX 24 pin stekker lijkt niet ver genoeg in het moederbord te zitten.

Loop je front panel draadjes/stekkers (van de knoppen en ledjes van je behuizing) eens na, zitten die allemaal nog (goed) op het moederbord?

Als je op één na laatste foto van je moederbord front panel aansluiting is (op je eerste lading foto's heb je hier -zo te zien- je front panel op aangesloten) dan zit daar dus niets op aangesloten... hoe probeer je de boel dan aan te zetten?

Heb je een knop op je moederbord of verbind je de pinnen van de aan/uit knop op het moederbord?

[ Voor 52% gewijzigd door HugoBoss1985 op 15-04-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
HugoBoss1985 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:26:

Loop je front panel draadjes/stekkers (van de knoppen en ledjes van je behuizing) eens na, zitten die allemaal nog (goed) op het moederbord?

Als je op één na laatste foto van je moederbord front panel aansluiting is dan zit daar dus niets op aangesloten... hoe probeer je de boel dan aan te zetten?
Heb je een knop op je moederbord of verbind je de pinnen van de aan/uit knop op het moederbord?
die 24pin stekker lijkt niet helemaal lekker te zitten nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

sderooij schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:32:
[...]

die 24pin stekker lijkt niet helemaal lekker te zitten nee...
Die dingen gaan soms echt heel zwaar voordat het weerhaakje "sluit"
Ik zou dat ook niet op een doos doen zonder ondersteuning.

Het probleem zit volgens mij in het ontbreken van de front panel aansluitingen... ben zeer benieuwd hoe hij de boel nu aan probeert te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
HugoBoss1985 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:26:

Als je op één na laatste foto van je moederbord front panel aansluiting is dan zit daar dus niets op aangesloten... hoe probeer je de boel dan aan te zetten?
De ATX 24 zat er gisteren minder ver in en toen deed hij het gewoon. Dat kan het dus niet zijn.

Over de front panel: ik had die even gemaakt zodat de layout van de pins duidelijk werd. Ik heb ze geconfigureerd zoals op onderstaande foto.

Wat me dus blijvend opvalt is dat de case-led blijft branden terwijl hij dat gisteren niet deed. Volgens het boekje: "The LED is on when the system is operating".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09 16:14

Nielless

Born at a very young age.

Heb je wel de schakelaar van de voeding aangezet? :D

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ppwKDBXKgLWsnXSaiPDH3Drskc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HxDnIqIMu5sWmMNGZgCAjh4q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvVX0T7StWPu1ebisrWdAwMTJ7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERMzGoyZSqoiWHCblfmYy7tG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
KetchupFTW schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:34:
[...]

De ATX 24 zat er gisteren minder ver in en toen deed hij het gewoon. Dat kan het dus niet zijn.

Over de front panel: ik had die even gemaakt zodat de layout van de pins duidelijk werd. Ik heb ze geconfigureerd zoals op onderstaande foto.

Wat me dus blijvend opvalt is dat de case-led blijft branden terwijl hij dat gisteren niet deed. Volgens het boekje: "The LED is on when the system is operating".
heb je nu alles al is losgekoppeld het stap voor stap proberen te fixen?

1 geheugen slot, geen GPU en probeer het eens? En ram die 24pin er helemaal in, niet op die doos, maar op een harde ondergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

KetchupFTW schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:34:
[...]

Als die omgedraaid zit en/of anders verkeerd dan willen ze ook nog wel eens branden terwijl het systeem niet aan staat (maar wel stroom krijgt).
Weet je zeker dat het systeem niet aan gaat, en dat je niet enkel geen beeld hebt, terwijl de boel dus wel aan gaat? :P

Check de front panel stekkers nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
sderooij schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:36:
[...]

heb je nu alles al is losgekoppeld het stap voor stap proberen te fixen?

1 geheugen slot, geen GPU en probeer het eens? En ram die 24pin er helemaal in, niet op die doos, maar op een harde ondergrond.
Nee dat heb ik niet. Maar ik heb hem werkend gezien in deze configuratie in de PC-winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
KetchupFTW schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:37:
[...]

Nee dat heb ik niet. Maar ik heb hem werkend gezien in deze configuratie in de PC-winkel.
heeft hij met jouw voeding getest??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
sderooij schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:38:
[...]

heeft hij met jouw voeding getest??
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

rhwerkman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:37:
[...]

ze zitten in je usb header.
lol dat zou grappig zijn.

Is het niet zo dat "usb 3_4" op het moederbord over de USB 3.0 (die grotere met meer pins) aansluiting op het bord gaat?
En dat die front panel aansluiting op de plek zit waar hij alles aangesloten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:39:
[...]

lol dat zou grappig zijn.

Is het niet zo dat "usb 3_4" op het moederbord over de USB 3.0 (die grotere met meer pins) aansluiting op het bord gaat?
En dat die front panel aansluiting op de plek zit waar hij alles aangesloten heeft?
Kijk naar tekening van die header en dan naar usb header, die ene pin zit aan andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

rhwerkman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:40:
[...]

Kijk naar tekening van die header en dan naar usb header, die ene pin zit aan andere kant.
:D ik heb er niet naar gekeken omdat hij het op zijn eerdere foto's ook hier aangesloten had.

Dan is dit overduidelijk het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 19:56

SambalBij

We're all MAD here

De front panel header zit idd links van de SATA poorten, en niet rechts. (met de poorten naar je toe)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KetchupFTW
Ze zaten inderdaad in de USB-header. Ik ga even huilen in een hoekje. Bedankt iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
KetchupFTW schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:43:
Ze zaten inderdaad in de USB-header. Ik ga even huilen in een hoekje. Bedankt iedereen.
Laat je wel even weten of hij het doet? Ben nu wel nieuwschierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Laatst online: 25-07 22:36
Wil nu niet lastig doen maar heel het topic staat vol zaken met foto's van stekkers die maar half in zitten, verkeerd zitten of niet vast zitten. Als je daar weinig aandacht aan besteed en ik lees dan een reactie gisteren zat hij minder ver en het werkte toen wel, dan heb je duidelijk geen ervaring met slechte contacten en hoeveel miserie die kunnen geven.

Wat ik wil zeggen is dat je met iets meer aandacht en zorg de boel moet installeren want dit gaat anders eens fout aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
sprankel schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:51:
Wil nu niet lastig doen maar heel het topic staat vol zaken met foto's van stekkers die maar half in zitten, verkeerd zitten of niet vast zitten. Als je daar weinig aandacht aan besteed en ik lees dan een reactie gisteren zat hij minder ver en het werkte toen wel, dan heb je duidelijk geen ervaring met slechte contacten en hoeveel miserie die kunnen geven.

Wat ik wil zeggen is dat je met iets meer aandacht en zorg de boel moet installeren want dit gaat anders eens fout aflopen.
Misschien moet je even de rest lezen voor je reageert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KetchupFTW
rhwerkman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:44:
[...]

Laat je wel even weten of hij het doet? Ben nu wel nieuwschierig.
Ja hij doet het nu |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

rhwerkman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:52:
[...]

Op zich heeft hij wel een goed punt... je kan een moederboard zomaar slopen door front panel stekkers verkeerd aan te sluiten (ook wanneer je wel op het moederbord front panel gedeelte zit ipv het usb gedeelte) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
en nu alles lopkoppelen en inbouwen in een kast? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
  • Laatst online: 25-07 22:36
rhwerkman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:52:
[...]

Ik heb heel het topic gelezen,
RAM geheugen zat niet vast geklikt
24 pin zat er maar half in orgineel
24 pin zit nog altijd niet volledig op zijn plaats
CPU connector wil niet lossen
Front pin connecters zijn aangesloten op USB header

Ik ben de eerste om te zeggen dat ik ook fouten maak en ik vermoed dat het hier om iemand jeugdig gaat die zijn eerste stappen zet en dan horen dat soort fouten er bij. Maar aan dit tempo en dit lijstje, sorry maar dan ga ik dit wel even aanhalen dat er mogelijks iets niet goed zit.

Doe hetzelfde X jaar terug toen er minder veiligheden op computers zaten en de boel was nu reeds gesloopt en klaar voor de vuilbak. En een 24pin die niet goed inzit, daardoor een slecht contact heeft en warmte begint te ontwikkelen, ik heb de gesmolten 24 pin al in mijn handen gehad.

Daarmee wil ik de TS niet afschieten, zeker niet, maar wel een boodschap overbrengen van denk nu even na hoe dit komt en trek er een les uit. En ik heb liever dat hij die les nu trekt dan dat hij binnen 2 weken met dure defecte hardware staat want dat wens ik de TS absoluut niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
sprankel schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:08:
[...]

Ik heb heel het topic gelezen,
RAM geheugen zat niet vast geklikt
24 pin zat er maar half in orgineel
24 pin zit nog altijd niet volledig op zijn plaats
CPU connector wil niet lossen
Front pin connecters zijn aangesloten op USB header

Ik ben de eerste om te zeggen dat ik ook fouten maak en ik vermoed dat het hier om iemand jeugdig gaat die zijn eerste stappen zet en dan horen dat soort fouten er bij. Maar aan dit tempo en dit lijstje, sorry maar dan ga ik dit wel even aanhalen dat er mogelijks iets niet goed zit.

Doe hetzelfde X jaar terug toen er minder veiligheden op computers zaten en de boel was nu reeds gesloopt en klaar voor de vuilbak. En een 24pin die niet goed inzit, daardoor een slecht contact heeft en warmte begint te ontwikkelen, ik heb de gesmolten 24 pin al in mijn handen gehad.

Daarmee wil ik de TS niet afschieten, zeker niet, maar wel een boodschap overbrengen van denk nu even na hoe dit komt en trek er een les uit. En ik heb liever dat hij die les nu trekt dan dat hij binnen 2 weken met dure defecte hardware staat want dat wens ik de TS absoluut niet toe.
Begrijpelijk hoor. Ik heb alles zo goed mogelijk aangepast.
Pagina: 1