XCOM - Chimera Squad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaPegasus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:34
Er komt onverwacht een nieuwe game aan in de XCOM serie. Het is geen volwaardige opvolger van XCOM 2, maar meer een stand alone uitbreiding op XCOM 2 van wat ik er van begrijp.

Tot Mei is hij 10 Euro op Steam en daarna wordt hij 20 euro, dus voor de fans. Snel halen!

Ik heb altijd erg genoten van de vorige XCOM games en ook van de originele X-COM games. Al vraag ik me nu wel af of je wel weer iets aan research of iets dergelijks gaat doen en ook een soort van Mission Control hebt, de tactische gameplay is natuurlijk nr 1, maar zonder die 2 vindt ik het altijd wel leuk, om je squad te zien groeien.

Je krijgt nu dus wel een vaste squad, waarin niemand mag dood gaan, dus je zal goed op je squad moeten letten. Je schijnt ze 1x te kunnen reanimeren tijdens een missie.

De game komt uit op 24 April. Zin in! :9~

[ Voor 9% gewijzigd door ThaPegasus op 14-04-2020 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:17
Dacht dat het een late 1 aprilgrap was. Hebben ze goed geheim gehouden. Ga ik zeker halen. wil nog eens een legendary campaign doen in xcom 2 (met random start), maar ik kom er niet toe deze keer

Ook wel grappig, heb 500h op Xcom 2, zegt steam over deze "lijkt niet op titels die je al eerder hebt gespeeld"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb 'm inmiddels een paar uur gespeeld. Loopt bij mij prima en nauwelijks bugs. Vind het een goede standalone titel, zeker voor een tientje.

Strategy layer was dieper dan ik had verwacht (verwachtte daar helemaal niks van :P). Combat is prima, de nieuwe timeline is een leuke toevoeging, zeker als je wat mannetjes/abilties hebt om die te manipuleren. Zitten ook nog wat andere abilities in waarmee je het speelbord flink door elkaar kan gooien.

Al met al een leuk tussendoortje terwijl we wachten op XCOM3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
hmm lekkere afwisseling na Doom Eternal met deze tactische Xcom light variant.
Speelt soepel en net ff wat anders als de Xcom series. En voor die 10 euro kun je hem niet laten liggen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Hele fijne game dit om je XCOM(2)-honger te stillen. Ook oneindig veel beter dan bijv. Phoenix Point imho. Heb wel een paar ontzettend lelijke bugs gehad.

Ben denk ik inmiddels ongeveer halverwege maar heb twee vastlopers gehad waardoor ik m'n pc moest herstarten, één keer omdat ik in Overwatch-mode ging óp de exit grid en de game snapt dat dan niet ofzo, had daar in XCOM 2 ook paar keer last van gehad (je moet dan handmatig end turn doen en dan gaat de game soms flippen).

Andere vastloper was tijdens een bossfight toen er zo'n paarse teleportflits ontstond, game bevriest en moest via task manager gekilled worden. Vervolgens is én de hele game niet meer op te starten, Steam loopt compleet vast, de "Chimera Squad launcher" loopt vast (waarom nou wéér een aparte launcher die met een launcher opgestart moet worden ;( ). Maar het ergste is dus dat vervolgens de meest recente savegame niet meer werkt. Hij blijft dan op een oneindig load-scherm hangen. Gelukkig maakt 'ie net als XCOM 2 steeds een paar reserve auto-saves van eerdere beurten. Heb al zo'n bug report ingevuld en geüpload, wie weet kunnen ze er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronVR
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-07-2023
Ook niets dan lof van mijn kant. Speelt heerlijk weg (en ik heb nog niet lang genoeg gespeeld om bugs tegen te komen).

Erg grappig dat ze dezelfde stappen volgen als in het verleden. Na UFO en XCOM Terror of the deep was XCOM Apocalypse deeltje 3 die zich in een grote stad afspeelde. En nu dus na XCOM en XCOM2, deel 3 in een grote stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:26
Vanochtend ook een start gemaakt (op impossible). Ingame een paar dagen gespeeld. Prima game. Valt mij op dat je wel echt kennis van eerdere XCOM-games kan gebruiken. Moeilijk om in te schatten, maar heb zo het idee dat de leercurve voor nieuwelingen wel steil is geworden.

Voor mij is alles duidelijk door ervaring, maar vind de layout van de menu's er niet beter op worden. Chaotisch.

De sfeer is nogal luchtig, half-grappig en cartoony. Het kan, maar het spreekt mij niet zo aan.

Speelt verder prima alsnog. Interessant concept met 'Breach' en de 'Timeline'. Een tientje is het zeker waard voor elke strategie-gamer. Voor XCOM-fans een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Heb er wat meer uurtjes in nu. Doordat de tactische rondes vrij kort zijn is de 'nog ff snel een potje' factor heel erg groot. Inmiddels twee van de drie facties die je in het begin kan kiezen uitgeschakeld. Zal niks spoilen maar heb het idee dat er wel een bepaalde volgorde in zit qua moeilijkheid. Ben met de laatste factie begonnen en damn' die eindmissie was moeilijk. Daarna de eerste factie gekozen en hier roste ik zo doorheen. Zal gedeeltelijk wel zijn gekomen doordat mijn squad krachtiger was de tweede keer, maar er zitten ook wat dingetjes in die derde factie eindmissie die in die andere niet zaten zeg maar.

In zijn algemeenheid vind ik dit wel een heel geslaagde toevoeging aan het XCOM universum. De uiteindelijke prijs van 20 euro is ook prima (maar tientje nu beter uiteraard :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
NLxAROSA schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:55:
Inmiddels twee van de drie facties die je in het begin kan kiezen uitgeschakeld. Zal niks spoilen maar heb het idee dat er wel een bepaalde volgorde in zit qua moeilijkheid. Ben met de laatste factie begonnen en damn' die eindmissie was moeilijk. Daarna de eerste factie gekozen en hier roste ik zo doorheen. Zal gedeeltelijk wel zijn gekomen doordat mijn squad krachtiger was de tweede keer, maar er zitten ook wat dingetjes in die derde factie eindmissie die in die andere niet zaten zeg maar.
Het ligt er ook aan welke operatives je kiest wanneer je de keuze krijgt, aangezien sommige beter zijn tegen sommige vijanden van een bepaalde factie, bij de 2e en derde factie is de kans groter dat je de juiste operatives al hebt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
1shot1kill schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:52:
[...]

Het ligt er ook aan welke operatives je kiest wanneer je de keuze krijgt, aangezien sommige beter zijn tegen sommige vijanden van een bepaalde factie, bij de 2e en derde factie is de kans groter dat je de juiste operatives al hebt,
Idd. En alles geunlockt/geupgrade en iedereen Epic wapens.

Enige dat ik een beetje suf vond is dat sommige missies niet alleen meerdere encounters hebben, maar feitelijk meerdere missies. Ik hou daar met gebruik van granaten altijd rekening mee en als er dan ineens toch nog een extra stuk volgt dan mis je die echt wel in het laatste stuk. Vooral Turncoat grenades.

Maar goed, na 1x playthrough weet je dat exact. :+

[ Voor 3% gewijzigd door NLxAROSA op 02-05-2020 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier ook het spel inmiddels uitgespeeld en 70% van de Steam achievements gehaald. Ik vond het heerlijk verfrissend. Breach mode is leuk. De timeline ben ik nog niet helemaal zeker van of dat nu handig is. Het beperkt namelijk het aantal vijanden dat in een encounter aanwezig is, anders wordt het met 4 man vrijwel onmogelijk.

Hier en daar een paar bugs en vastlopers.

Ik vond wel dat de xcom soldaten nogal verschilde in balans. Bloodbourne was bijvoorbeeld gewoon een must have met zijn abilities. En ook Terminal was vrij krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:27
Leuk spel, stijl wel erg aan wennen. Zou dat gemaakt zijn om jongere aan te trekken? Die cartoon style?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:55
Ik denk dat dit meer een experiment is, kijken of het aanslaat of niet. Er is net een patch gekomen zie ik, een eindgevecht (jullie weten wel welke) is herbalanced, vond die al wel heel pittig eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Mweh, ben snel afgehaakt met deze. Het is het net niet. En samen werken met aliens als of het je vrienden zijn voor lange tijd? Kan ook zijn dat ik de tijdlijn verkeerd ingeschat heb.

Ben daarom maar gisteren een nieuwe Xcom2 campaign begonnen, en ja Pratal Mox is ook alien, maar de samenwerking is stroefjes en het vertrouwen in het begin is 0.

Ik wacht nog wel even tot XCom3 er is, en tot die tijd lekker Xcom2-en

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik wilde net even spelen met mijn xbox one controller maar dat werkt opeens niet... Vermoeid dat pc gamen altijd wat. Vorig keer dat ik speelde ging dat perfect. Is er weer een gare update geweest oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ben er nu ook mee begonnen, na de civ en Anno dlc. Zeker wennen aan de order van engagement.

Wat ik wel niet snap, is het volgende. Er is nog een enemy over, ik verlam/stupor hem voorhet zijn turn is, en toch heeft ie nog een actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Als je goed oplet bij een stun zie je een getal verschijnen. Dat getal geeft het aantal acties aan dat de enemy gestunned is. Bij 1 stun, heeft de enemy dus nog 1 actie over. Bij 2 stun slaat zijn beurt over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Skyaero schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:35:
Als je goed oplet bij een stun zie je een getal verschijnen. Dat getal geeft het aantal acties aan dat de enemy gestunned is. Bij 1 stun, heeft de enemy dus nog 1 actie over. Bij 2 stun slaat zijn beurt over
Oh ok, het is de acties, niet de turn. Was niet echt duidelijk, en ook niet echt intuitief. Je stunt dus iemand voor een halve turn als je laag rolt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
AntiChrist7 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:51:
[...]

Oh ok, het is de acties, niet de turn. Was niet echt duidelijk, en ook niet echt intuitief. Je stunt dus iemand voor een halve turn als je laag rolt...
Yup. Kan bij veel vijanden en/of situaties nog steeds handig zijn, bijv. als ze aan reloaden toe zijn of bij melee-vijanden die eerst nog een move-turn moeten doen om bij je te komen (bijv. Berserker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb een irritant probleem. Ik heb een xbox one controller die perfect werkte, totdat ik mijn hotas joystick setup aansloot. Mijn controller kan ik dan niet meer gebruiken...

Ik las dat dit een bekend probleem is, xcom2 heeft hetzelfde issue.

Iemand een fix? Geen zin om de hotas los te koppelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Bijna eerste playthrough op normal uitgespeeld. Zit vrij veel content in voor €10 , al mis ik basebuilding + het meer kunnen customizen van je soldiers en hun abilities. Het is ook een andere aanpak. In de gewone games wil je niet dat iemand gewond raakt, want anders ben je ze kwijt voor dagenlang, hier maakt het niet uit zolang ze maar geen scar oplopen. En de simultane turns is ook anders, geeft een andere invulling aan wie je het eerst neer wilt knallen

Iemand tips voor Impossible difficulty? Merk al dat Intel vrij cruciaal is, en dat Torque samen met Terminal je in het gevecht houden. Godmother is ook best sterk met een goeie shotgun. Blueblood is natuurlijk de beste met zijn meerdere attacks + lance, zeker met AP rounds. Zephyr vond ik ok, niet echt overtuigd door Axiom, Verge of Cherub. res heb ik dus niet unlocked deze playthrough ,maar al gehoord dat Claymore erg goed is

Oh, en niet Sacred coil als eerste onderzoeken, dat heb ik ook geleerd...

[ Voor 3% gewijzigd door AntiChrist7 op 22-06-2020 11:20 ]

Pagina: 1