Ik heb nu waterkoeling en nu is mijn vraag of ik mijn waterpompje (220V) tegelijk met me'n computer aan kan zetten... dus als je op je power knop drukt van je computer dat dan automatisch je pompje aan gaat. Weet iemand een oplossing?
ja relais
meer zeg ik niet
zoek maar in de search
meer zeg ik niet
zoek maar in de search
Is niemand zo vriendlijk om een schema'tje te geven:? plz?
Verwijderd
Ik heb gewoon een stekkerdoos met een aan en uit knop. Alles gaat dus tegelijk aan en uit bij mij. Ze kosten misschien 15gld. max. 6 stekkers kun je aan de mijne hangen
sluit een 12volt (geel+zwart) relais aan op je molex, of 5 volt(rood+zwart), en zelfs 7 volt wil nog wel(rood+geel) en schakel daarmee je 230 voeding van je pompje.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Dat is een heel goed id!Op zondag 05 augustus 2001 17:26 schreef psygho het volgende:
sluit een 12volt (geel+zwart) relais aan op je molex, of 5 volt(rood+zwart), en zelfs 7 volt wil nog wel(rood+geel) en schakel daarmee je 230 voeding van je pompje.
Verwijderd
ik kan je wel een schema maken als je dat wilt !?
is niet zo moeilijk ! heb je icq of msn ??
ICQ nr. staat rechts bovenOp zondag 05 augustus 2001 17:46 schreef Toxic049 het volgende:
ik kan je wel een schema maken als je dat wilt !?
Verwijderd
ik heb ook zoiets gemaakt maar hen dan nog wel een diode in sper-rechting parallel aan het relais gesoldeerd om bij het uitschakelen de voeding te beschermen. (inductie spanning van de spoel in het relais) ik weet alleen niet zeker of dat nodig is bij een atx-voeding. als je een relais met een transitor aanstuurd is het wel nodig anders schakelt ie maar een paar keer
verwaarloos die inductie sopanning maar, lijkt me beter, klink wel leuk en speci, maar daar heb je ook alles meegehadOp zondag 05 augustus 2001 18:28 schreef Silenzer_nl het volgende:
ik heb ook zoiets gemaakt maar hen dan nog wel een diode in sper-rechting parallel aan het relais gesoldeerd om bij het uitschakelen de voeding te beschermen. (inductie spanning van de spoel in het relais) ik weet alleen niet zeker of dat nodig is bij een atx-voeding. als je een relais met een transitor aanstuurd is het wel nodig anders schakelt ie maar een paar keer
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Verwijderd
Op mijn externe waterkoeling komt een wandcontactdoos te zitten waar de stekker van de pjoeter ingaat.
Hier komt een schakelaar op zodat je pc pas stroom krijgt als je pomp loopt.
Dit is niet wat je bedoelt maar misschien dat je er toch iets aan hebt.
Dit is speciaal voor a-technische ouders.
Hier komt een schakelaar op zodat je pc pas stroom krijgt als je pomp loopt.
Dit is niet wat je bedoelt maar misschien dat je er toch iets aan hebt.
Dit is speciaal voor a-technische ouders.
Pagina: 1