Kan ik deze hardware nog gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dylan0806
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06-2025
Hallo allemaal,

Met de huidige situatie wil ik graag mijn oude pc afstoffen en wellicht upgraden om het nog vol te houden tot de nieuwe serie van AMD en nvidia uit komt.
Ik heb een oude HD 4770 maar die stond niet meer in de lijst.

Is het mogelijk om max 500 uit te geven en deze computer nog modded minecraft en City Skylines te spelen of is het slimmer om nu een nieuwe pc aan te schaffen?

PCPartPicker Part List

CPU: Intel Core i5-3570K 3.4 GHz Quad-Core Processor
CPU Cooler: Scythe BIG Shuriken 2 Rev. B 45.47 CFM Sleeve Bearing CPU Cooler
Motherboard: Asus Maximus V Gene Micro ATX LGA1155 Motherboard
Memory: Corsair Vengeance 8 GB (2 x 4 GB) DDR3-1600 Memory (€57.95 @ Azerty)
Storage: Seagate Barracuda Compute 2 TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive (€63.85 @ Megekko)
Power Supply: be quiet! System Power 9 400 W 80+ Bronze Certified ATX Power Supply (€49.45 @ Azerty)
Total: €171.25
Prices include shipping, taxes, and discounts when available
Generated by PCPartPicker 2020-04-14 18:04 CEST+0200

[ Voor 4% gewijzigd door dylan0806 op 14-04-2020 18:05 ]

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Stap 1 is imo gewoon die games aanslingeren en kijken wat er gebeurt. Je hebt het niet over "ik heb last van zus of zo etc" dus ik ga er vanuit dat je dat nog niet gedaan hebt.

Anders gezegd, dit is oud, maar als je nu tevreden bent met de prestaties hoef je niks te kopen natuurlijk. Dus eerst maar eens kijken toch?

Verwijderd

Op je videokaart na (die is ECHT oud/bagger) is het nog best bruikbaar.

Kijk eens hoe ver je komt en hoe het bevalt. Je hebt een K processor, dus er is overclockpotentieel. Dan een GPU upgrade, en mochten de prestaties je dan TOCH nog niet genoeg zijn, kan die GPU gewoon mee naar je nieuwe PC.

Weinig te verliezen en een hoop te winnen!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-01 22:04

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Ja, je kan deze hardware nog gebruiken zolang het werkt. Wat wil je ermee gaan doen?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kijk voor GTX 1660S videokaart. @dylan0806

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• dylan0806
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06-2025
br00ky schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:45:
Stap 1 is imo gewoon die games aanslingeren en kijken wat er gebeurt. Je hebt het niet over "ik heb last van zus of zo etc" dus ik ga er vanuit dat je dat nog niet gedaan hebt.

Anders gezegd, dit is oud, maar als je nu tevreden bent met de prestaties hoef je niks te kopen natuurlijk. Dus eerst maar eens kijken toch?
Het probleem is normaal game ik op een 980 ti maar nu door het virus zit ik nog hier en kan ik niet naar huis.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:49:
Op je videokaart na (die is ECHT oud/bagger) is het nog best bruikbaar.

Kijk eens hoe ver je komt en hoe het bevalt. Je hebt een K processor, dus er is overclockpotentieel. Dan een GPU upgrade, en mochten de prestaties je dan TOCH nog niet genoeg zijn, kan die GPU gewoon mee naar je nieuwe PC.

Weinig te verliezen en een hoop te winnen!
Ik was aan het sparen voor een pc met een budget 3-4k met een 3080 (ti) als het uitkomt. Om nu dus een 2080 Ti te kopen vind ik zonden voor die paar maanden.
Ludwig005 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:53:
Ja, je kan deze hardware nog gebruiken zolang het werkt. Wat wil je ermee gaan doen?
Modded minecraft en City Skylines op een tv.
Is de cpu geen bottleneck voor die kaart? Anders is een 2e hands nog een idee inderdaad.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:18

br00ky

Moderator Harde Waren
dylan0806 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 07:44:
[...]

Het probleem is normaal game ik op een 980 ti maar nu door het virus zit ik nog hier en kan ik niet naar huis.
Maar dan nog had je die oude pc toch aan kunnen zetten om erachter te komen dat je GPU het probleem is, of niet dan?

Verder geef je aan dat je een 3080(Ti) gaat kopen. Heel veel geld in een andere GPU steken is inderdaad zonde. Ik zou er niet meer dan 100 euro aan uitgeven, dus dan kijk je naar een GTX970/R9 290 oid.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 16:13
Mijn mening omtrent een systeem van 3000-4000 euro is dat je vaak een hoge premium betaalt voor relatief weinig extra performance. Voor 2000 euro heb je bijvoorbeeld een 2080 systeem (zonder Ti), maar daar druk je over 3 jaar met het geld wat je over hebt nog een nieuwe kaart in en wat extra geheugen. Volgens mij is dat over de langere termijn sneller. Ja je loopt eerder tegen een bottleneck op, maar je hebt wel geld om het te verhelpen en het 3000 euro systeem voorbij te streven.

Voor nu zou ik inderdaad de keuze maken tussen een hele dikke kaart welke je meeneemt (maar dan gebruik je een tijd het potentieel niet), of een goedkope kaart welke geen zeer doet op moment van vervangen. Een tweedehands kaart schrijft waarschijnlijk niet veel af, bang voor buck kaarten vallen waarschijnlijk ook nog mee. Voor een GTX 1060 vragen ze nu nog 150 euro tweedehands, terwijl die 3 jaar geleden iets meer dan 200 euro nieuw waren.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Homp
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-06-2025
8 gyg ram is wat aan de lage kant voor cities als je gaat modden. Zorg dan in ieder geval dat je wat performance boost mods gebruikt (mini gps booster, loading screen mod etc). Er zijn een aantal guides op steam strandde vinden.

Daarnaast is cities een CPU heavy game, dus je zal echt tegen lage fps aanlopen als je stad iets groter wordt (÷-100k). Ik zat met mij i5 7500 op 5 fps als ik was ingezoomd.

M.a.w CPU en ram gaan in cities je tegen werken, hoe de GPU gaat presteren durf ik niet te zeggen (rx 580 hier, en geeft nul problemen)
Pagina: 1