Docking station - schermen werken niet met USB3.0

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GolovaRaoul
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-07 12:03
Hi allen,

Bedankt voor het lezen van dit bericht. Ik heb reeds een DellDock WD19 gekocht. Deze kun je aansluiten op je computer met USB-C. Dit werkt prima op mijn laptop, echter mijn net wat oudere computer heeft alleen USB3.0.

Nu heb ik een verloopstukje hiervoor gekocht ( https://www.bol.com/nl/p/...P1kA7AxBMA.1.ProductImage ), maar als ik het docking station aansluit met het verloopstukje dan werken de monitors niet, zowel op mijn laptop als computer niet.

Hoe kan ik dit oplossen? Is dit überhaupt op te lossen? In de reviews op bol.com geven meerdere mensen aan dat dit voor hun situatie wel werkt.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Met vriendelijke groet,
Paul

Beste antwoord (via GolovaRaoul op 14-04-2020 21:48)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:41
Het videosignaal wat de Dell Dock WD19 uitstuurt wordt door de laptop geleverd als DisplayPort signaal via de USB-C poort (USB-C DP Alt Mode). Dit gaat dus niet werken met een normale USB 3.0 poort of een USB-C poort zonder DP Alt Mode ondersteuning.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:41
Het videosignaal wat de Dell Dock WD19 uitstuurt wordt door de laptop geleverd als DisplayPort signaal via de USB-C poort (USB-C DP Alt Mode). Dit gaat dus niet werken met een normale USB 3.0 poort of een USB-C poort zonder DP Alt Mode ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:15

Nogne

>.<

Indien je je WD19 nog kan terugbrengen kan je ook kijken naar de Dell D6000. Die heeft een USB-A en een USB-C aansluiting.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GolovaRaoul
Bestaat hier een omvormer voor? Heb deze namelijk gekregen van werk (!), en hij werkt wel perfect voor mijn werklaptop maar niet voor mijn persoonlijke computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je computer heeft een USB-C aansluiting nodig met DP Alt mode ondersteuning. Je moet dus zo'n kaart inbouwen voordat het mogelijk is. Is niet mogelijk met elke PC, dus als je de volledige specs kunt geven. Al vraag ik mij wel af waarom je het zou willen. Echt heel nuttig lijkt het mij niet.

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 14-04-2020 19:05 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GolovaRaoul
Hm ja opzich lijkt t me wel handig want dan kan ik met een kabel mijn game computer switchen met mijn werk laptop zonder alles te hoeven omprikken haha

Heb twee dingen op bol.com gevonden, maar kan nou niet echt vinden of deze dan wel USB C DP Alt mode hebben

https://www.bol.com/nl/p/...le#product_specifications

https://www.bol.com/nl/p/...ds1BYg.1_4.6.ProductTitle

Voor een paar tientjes wil ik dat best kopen, maar zie ook veel voor 50 euro staan en dat gaat me weer net te ver voor wat extra luxe haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GolovaRaoul
Hmm jammer, vindt 100 euro wat te veel. Dan prik ik maar gewoon wat vaker kabeltjes om.
Bedankt voor de snelle hulp allemaal :)
Pagina: 1