Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GkkeGerrit
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
De micro-usbpoort van mijn Motorola G4 Play begint steeds minder goed te werken, waardoor ik voorzichtig ben gaan kijken naar een opvolger.

Nu is mijn budget niet zo groot en ben ik op zoek naar een compacte telefoon. Hierdoor kwam ik al snel uit bij oudere modellen. Bijvoorbeeld een Google Pixel (ben ik vrij enthousiast over) of een Nokia 7 of HTC 10 (minder enthousiast). Op Aliexpress blijken ze deze telefoons nog te verkopen, voor erg interessante prijzen, 110 euro voor een Pixel bijvoorbeeld. Deze mobiels zijn waarschijnlijk refurbished, vermoed ik als ik de reviews lees.
Als ik kijk naar wat er nieuw te koop is, kom ik gauw uit bij een Galaxy A40 die iets minder 200 euro kost. Dat maakt de opties van Aliexpress vrij aantrekkelijk.

Heeft iemand ervaring met het kopen van oudere modellen van Aliexpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Voor de oude modellen zal garantie tot de deur zijn, en is er geen support voor software updates, dus zul je al gauw zelf moeten gaan rooten en custom roms draaien. Kun je ook op marktplaats of hier op V&A kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GkkeGerrit
  • Niet online
swhnld schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:18:
Voor de oude modellen zal garantie tot de deur zijn, en is er geen support voor software updates, dus zul je al gauw zelf moeten gaan rooten en custom roms draaien. Kun je ook op marktplaats of hier op V&A kijken.
Daar gelden toch dezelfde nadelen voor die jij noemt? Of bedoel jij dan andere modellen en welke dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
GkkeGerrit schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:30:
[...]

Daar gelden toch dezelfde nadelen voor die jij noemt? Of bedoel jij dan andere modellen en welke dan?
Ja, ik bedoel, je kunt op Alieexpress halen of gewoon Marktplaats, maakt niet uit. Is tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik weet niet wat je budget is, maar afgelopen zomer had ik tijdelijk een telefoon nodig. Voor 200 euro had ik een 128 GB iPhone 7 van Marktplaats op 2 minuten lopen van mijn huis. Het ding werkte perfect. Voordeel is dat je de telefoon kan testen en de staat kan zien.
Ik zou dus marktplaats in de gaten houden voor iets leuks in de buurt en bieden met de mededeling dat je meteen komt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:50

g0tanks

Moderator CSA
Tot €200 is tweedehands een Samsung Galaxy S8+ of S9 wel leuk als je bij Android wil blijven. Daar kan je ook nog veel plezier uit halen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GkkeGerrit
  • Niet online
Dank jullie wel voor de aanbeveling. Ik wacht nog even af of er mensen zijn met ervaring van het bestellen van ouder modellen op Aliexpress.
Pagina: 1