Toon posts:

Macbook air 13" 2018 toetsenbord stuk geen garantie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte forum leden,

Ik heb vorig jaar in april een Macbook aangeschaft.
Nu is in dit jaar de W knop stuk (hij veerde niet echt meer terug)
Dus onder garantie van de mediamarkt terug gebracht en kreeg ik de melding dat druk schade niet onder garantie viel...
En de kosten bedragen 490 euro...
Hebben jullie hier advies in wat ik hier mee kan doen? Kan ik nog ergens op mijn rechten staan voor garantie mag Apple dit gewoon doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwGmz5AN7NGKwsamV0VK7QjXV9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tPxGlUZPnY2OyKMgzkD4Fzlf.png?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Dennis

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:10
Staat jou variant hier misschien tussen?
https://support.apple.com...program-for-mac-notebooks

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties passen beter in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

MS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:15
Wat voor bedrijf doet deze reparaties voor MediaMarkt?
Ik zie het wel eens vaker "Zes Apple Service", maar google laat niks zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 08:15
Drukschade als argument gebruiken voor iets waar je op moet drukken... Dat is natuurlijk een argument die kant nog wall raakt. En zou dat als opperen bij MM.
Apples voorwaarden heb je niets mee te maken. De wel maar je recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen. Maar blijven "zeuren" (wel op een nette manier de persoon aan de andere kant kan er ook niets aan doen). Is 9/10 wel effectief. Anders kom je in het dagvaarding traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aantonen dat de toetsenborden van 2018 MacBooks niet geweldig zijn zal niet heel moeilijk zijn, het internet staat er vol mee, en Apple heeft er een apart reparatieprogramma voor opgesteld.
Dus ik zou eens bij de Mediamarkt vragen waarom dat dit er dan niet onder valt? Die discussie zou ik sowieso met ze aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als de toetsen van een slecht ontworpen toetsenbord slecht werken (is een bekend euvel) dan is het toch wellicht logisch dat de gebruiker hier ook harder op gaat drukken ?

Dan kan je niet achteraf aangeven dat de gebruiker te hard heeft gedrukt, dit is oorzaak - gevolg lijkt mij.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:14:
Geachte forum leden,

Ik heb vorig jaar in april een Macbook aangeschaft.
Nu is in dit jaar de W knop stuk (hij veerde niet echt meer terug)
Dus onder garantie van de mediamarkt terug gebracht en kreeg ik de melding dat druk schade niet onder garantie viel...
En de kosten bedragen 490 euro...
Hebben jullie hier advies in wat ik hier mee kan doen? Kan ik nog ergens op mijn rechten staan voor garantie mag Apple dit gewoon doen?

[Afbeelding]

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Dennis
Als je MacBook beschreven wordt in het document wat door ydderf genoemd is, kan je het door Apple laten fixen. Ze hebben dan een Quality Program opgesteld en daarmee hoef je niet aan te kloppen bij het verkooppunt: “Het programma geldt voor in aanmerking komende MacBook-, MacBook Air- en MacBook Pro-modellen gedurende een periode van 4 jaar na de eerste verkoopdatum van het apparaat.” Neem contact op met Apple Support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Haruhi schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:46:
Wat voor bedrijf doet deze reparaties voor MediaMarkt?
Ik zie het wel eens vaker "Zes Apple Service", maar google laat niks zien.
https://zes-shop.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Laatst online: 11:15
>> Gratis reparatie binnen de garantie

Sturen ze dus door.
Maar als het geen garantie is doet Zes het zelf dus.

Een 2nd opinion is een optie.
Pagina: 1