Op mijn gamepc met Win10Home heb ik het energieschema Topprestaties (Ultimate Performance) toegevoegd maar deze blijft niet actief na herstart/reboot. Hij gaat dan iedere keer terug naar Hoge Prestaties. Ik kan het energieschema wel kiezen vanuit het menu maar die is dus niet automatisch actief. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
Vraag
Beste antwoord (via jfeelders op 25-04-2020 13:06)
Wat voegt je schema toe in plaats van dat je de gewenste instellingen gewoon aanpast in schema "Hoge prestaties"?
Als je gpedit.msc wel werkt in Home, je dient dit in te stellen onder: Computerconfiguratie\Beheersjablonen\Systeem\Energiebeheer
Een aangepast, actief energiebeheerschema opgeven.
Daar vul je dan de GUID in van je eigen schema.
De GUID kun je vinden door in CMD even powercfg /list te typen, dan krijg je de lijst terug met hun GUID's
Via regedit kan ook:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Power\PowerSettings
Maak een nieuwe tekenreekswaarde (REG_SZ) aan genaamd: ActivePowerScheme
Waarde: <je guid>
Daarna even gpupdate /force
Als je gpedit.msc wel werkt in Home, je dient dit in te stellen onder: Computerconfiguratie\Beheersjablonen\Systeem\Energiebeheer
De GUID kun je vinden door in CMD even powercfg /list te typen, dan krijg je de lijst terug met hun GUID's
Via regedit kan ook:
[ Voor 4% gewijzigd door akimosan op 23-04-2020 19:00 ]
Alle reacties
Good thing you have the Pro version. Go to the start menu/search bar and type gpedit.msc
I'm not sure EXACTLY where it's configured, but in group policy (local policy, assuming you're not connected to a domain), find the power option configuration and set it to whatever you want. The policy will take precedence over any other settings.
Once set, open up command prompt as admin, type "gpupdate /force" and then let it do its thing and restart your computer afterwards. Now your computer has a policy letting it know exactly what settings it should be for your power plan.
-----------path-----------
Local Computer Policies > Computer Configuration > Administrative Templates > System > Power Management
https://linustechtips.com...nced-every-time-i-reboot/
I'm not sure EXACTLY where it's configured, but in group policy (local policy, assuming you're not connected to a domain), find the power option configuration and set it to whatever you want. The policy will take precedence over any other settings.
Once set, open up command prompt as admin, type "gpupdate /force" and then let it do its thing and restart your computer afterwards. Now your computer has a policy letting it know exactly what settings it should be for your power plan.
-----------path-----------
Local Computer Policies > Computer Configuration > Administrative Templates > System > Power Management
https://linustechtips.com...nced-every-time-i-reboot/
Ik heb via een omweg gpedit.msc op mijn Win10Home geïnstalleerd maar de Power Plan-optie is niet te vinden in de Group Policy... Kan een pro/home hiaat zijn.
Wat voegt je schema toe in plaats van dat je de gewenste instellingen gewoon aanpast in schema "Hoge prestaties"?
Via regedit kan ook:
Via regedit kan ook:
[ Voor 4% gewijzigd door akimosan op 23-04-2020 19:00 ]
Bedankt, de manier via het register werkte.